Gå til innhold

pinjekjerner

hare1365380455

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Timiti

Pinjekjerner. Har du problemer med magen kan pinjekjerner være en god hjelper. Dessuten får de ned kolesterolet og beskytter mot mage- og tarmkreft. De har et høyt innhold av jern og er rike på mineraler og mettende proteiner.

Energi: 416 kcal per 100 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

ja,men det er jo kaloririkt og...så måtehold er vel veien å gå:) som med det meste

Tenkte å av og til ha litt i salaten kanskje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Pinjekjerner. Har du problemer med magen kan pinjekjerner være en god hjelper. Dessuten får de ned kolesterolet og beskytter mot mage- og tarmkreft. De har et høyt innhold av jern og er rike på mineraler og mettende proteiner.

Energi: 416 kcal per 100 g.

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å av og til ha litt i salaten kanskje. :)

Hvordan ser pinjekjerner ut, og hvor får man tak i det? Jeg tenker på kastanjer, er det noe a la det?

Jeg har jo sett det nevnt i oppskrifter, men må tilstå at jeg aldri har prøvd det.

Og i butikken jeg handler i, vet ikke ungdommene i kassa hva som er squash og auberginer og vårløk en gang, så der er det ikke mye hjelp å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hare1365380455

Hvordan ser pinjekjerner ut, og hvor får man tak i det? Jeg tenker på kastanjer, er det noe a la det?

Jeg har jo sett det nevnt i oppskrifter, men må tilstå at jeg aldri har prøvd det.

Og i butikken jeg handler i, vet ikke ungdommene i kassa hva som er squash og auberginer og vårløk en gang, så der er det ikke mye hjelp å få.

De er små og lysebrune. Jeg har sett at de har det blant nøttene (i poser), eller blant dill og salater. Da er de i beger.

Nå kjøpte jeg salat i et beger på mega i dag, og da tok jeg oppi noen.

Kan det stemme at de ca. er på størrelse med solsikkekjerner kanskje?

:)

De gir nå en god smak på salaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinjekjerner ser vel ut som litt store vannmelonsteiner bare at de er grønne? Trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er små og lysebrune. Jeg har sett at de har det blant nøttene (i poser), eller blant dill og salater. Da er de i beger.

Nå kjøpte jeg salat i et beger på mega i dag, og da tok jeg oppi noen.

Kan det stemme at de ca. er på størrelse med solsikkekjerner kanskje?

:)

De gir nå en god smak på salaten.

OK. Hvor små er de? Som peanøtter, eller mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Takk! De er egentlig bra lik peanøtter.

De smaker helt annerledes enn peanøtter - mye mer nøttesmak, liksom. Og fasongen er helt annerledes enn peanøtt, og de er mye mindre.

Kjempegode i salat eller som snacks, men de er rådyre :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hare1365380455

De smaker helt annerledes enn peanøtter - mye mer nøttesmak, liksom. Og fasongen er helt annerledes enn peanøtt, og de er mye mindre.

Kjempegode i salat eller som snacks, men de er rådyre :-(

Ja, det var litt av en pris! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...