Gjest treningsjente Skrevet 26. mai 2001 Skrevet 26. mai 2001 Har skrevet ett innlegg tidligere (samme overskrift) Der du skriv at jeg ikke burde trene langturer på over 140 i puls? Idrettslæreren min sier at jeg burde ha desse på: 1 time langkøyrinng=160-165 2 timer=155-160 Og du sier 140? Hmm..70-75 av maxpuls er det 140 da? Langturer skal man ikke bli sliten av har jeg lest i forskjellige treningsblader, men det blir jeg! Med 165 i puls vertfall! Har forresten maxpuls på 195-200! Har masxpulxsen noe å si for at en er dårlig trent? Visst jeg hadde max-puls på 200-210 hadde jeg vore betre trent da? Ps! Vil jeg merke forskjell på resultat dersom jeg gikk ned 5 kg? (langd. løper) Nok med 1000 -1200 kcal hver dag til jeg har gått ned noen kg? 0 Siter
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 27. mai 2001 Skrevet 27. mai 2001 Hei, idrettslæreren din må ha forvekslet langkjøringstrening med knusende konkurransetempo. Langkjøring på 165 i puls er sånt som f.eks. proffsyklistene ligger på i løp. Selvfølgelig blir du sliten av å trene slik, du tyner jo kroppen din. Du kan trene slik, men da er forutsetningen at du har treningsgrunnlaget til å være der. Og det er jeg redd du ikke har. oppheim@trim.no 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.