Gjest treningsjente Skrevet 26. mai 2001 Del Skrevet 26. mai 2001 Har skrevet ett innlegg tidligere (samme overskrift) Der du skriv at jeg ikke burde trene langturer på over 140 i puls? Idrettslæreren min sier at jeg burde ha desse på: 1 time langkøyrinng=160-165 2 timer=155-160 Og du sier 140? Hmm..70-75 av maxpuls er det 140 da? Langturer skal man ikke bli sliten av har jeg lest i forskjellige treningsblader, men det blir jeg! Med 165 i puls vertfall! Har forresten maxpuls på 195-200! Har masxpulxsen noe å si for at en er dårlig trent? Visst jeg hadde max-puls på 200-210 hadde jeg vore betre trent da? Ps! Vil jeg merke forskjell på resultat dersom jeg gikk ned 5 kg? (langd. løper) Nok med 1000 -1200 kcal hver dag til jeg har gått ned noen kg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 27. mai 2001 Del Skrevet 27. mai 2001 Hei, idrettslæreren din må ha forvekslet langkjøringstrening med knusende konkurransetempo. Langkjøring på 165 i puls er sånt som f.eks. proffsyklistene ligger på i løp. Selvfølgelig blir du sliten av å trene slik, du tyner jo kroppen din. Du kan trene slik, men da er forutsetningen at du har treningsgrunnlaget til å være der. Og det er jeg redd du ikke har. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.