Gjest har så lyst å bli mindre Skrevet 26. mai 2001 Del Skrevet 26. mai 2001 Jeg husker Bjelleklang hadde en coverlåt som de oversatte til ”FEIT; FEIT; FEIT……. Du sa jeg var så feit, du ville ikke ha meg du ba meg….. osv” Og nettopp feit er hva jeg føler meg. Ja, at jeg har fedme er sikkert. I følge min badevekt veier jeg ca 40 kg for mye, og det er det jeg vil kalle fedme. Så er det store spørsmålet hva gjør jeg med det? Er det forsvarlig av meg, og for eksempel ha en slik rutine at jeg den ene uken går kun på pulver, og neste uke kombinerer pulver og fast føde? Målet er ikke å bli kvitt det i super fart, men at målet er å ta av meg halvparten tror jeg er rimelig realistisk av meg som mål i første omgang. Noen som anbefale det ene eller det andre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benzo Skrevet 27. mai 2001 Del Skrevet 27. mai 2001 Hei! Jeg er glad på dine vegne at du har bestemt deg for å gå ned i vekt. Du spør om en kombinasjon av mat og pulver kan være alternativet til å gå ned i vekt. For noen er dette sikkert en grei måte å gå ned på, men er det en varig vektnedgang? Ikke for meg. Fort ned, fort opp. For mitt vedkommende ble redningen Grete Roede, ikke selve matopplegget for det kunne jeg, men støtten og det lille presset man kanskje trenger. Jeg gikk ned 3,2 kg. første uken, det kan vel matche de fleste pulverkurer, og jeg spiste god mat. Tilsammen gikk jeg ned 8 kg. over 7 uker. Har fortsatt 10 igjen. Hvordan du legger opp ditt løp er det bare du som kan bestemme, men tenk deg godt om før du går i gang med pulver, selv om det kan være fristende. Håper du velger å legge om kosten. Hvis du inntar ca. 1200-1500 kcal om dagen er du garantert å gå ned. Sett deg kortsiktige mål, 5 kg. om gangen er mer enn nok, da blir ikke skuffelsen så stor hvis det skulle ta litt lengre tid en planlagt. Uansett hva du bestemmer deg for ønsker jeg deg lykke til på veien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vitelysten Skrevet 27. mai 2001 Del Skrevet 27. mai 2001 hei! du kan gå inn på www.slankere.com og begynne å skrive slankedagbok!! det er en super motivasjon! alle kan lese hvordan det går med deg, du er anonymm, og du får masse tips til kosthold og mosjon!! lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har så lyst å bli mindre Skrevet 27. mai 2001 Del Skrevet 27. mai 2001 Hei! Jeg er glad på dine vegne at du har bestemt deg for å gå ned i vekt. Du spør om en kombinasjon av mat og pulver kan være alternativet til å gå ned i vekt. For noen er dette sikkert en grei måte å gå ned på, men er det en varig vektnedgang? Ikke for meg. Fort ned, fort opp. For mitt vedkommende ble redningen Grete Roede, ikke selve matopplegget for det kunne jeg, men støtten og det lille presset man kanskje trenger. Jeg gikk ned 3,2 kg. første uken, det kan vel matche de fleste pulverkurer, og jeg spiste god mat. Tilsammen gikk jeg ned 8 kg. over 7 uker. Har fortsatt 10 igjen. Hvordan du legger opp ditt løp er det bare du som kan bestemme, men tenk deg godt om før du går i gang med pulver, selv om det kan være fristende. Håper du velger å legge om kosten. Hvis du inntar ca. 1200-1500 kcal om dagen er du garantert å gå ned. Sett deg kortsiktige mål, 5 kg. om gangen er mer enn nok, da blir ikke skuffelsen så stor hvis det skulle ta litt lengre tid en planlagt. Uansett hva du bestemmer deg for ønsker jeg deg lykke til på veien. Tusen takk for svarene! Jeg får vel bare sette igang! er ikke noe å utsette lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benzo Skrevet 27. mai 2001 Del Skrevet 27. mai 2001 Tusen takk for svarene! Jeg får vel bare sette igang! er ikke noe å utsette lenger. Hei igjen! Ønsker deg lykke til. La oss få vite hvordan det går underveis, her kan du få støtte og oppmuntring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 28. mai 2001 Del Skrevet 28. mai 2001 Hei igjen! Ønsker deg lykke til. La oss få vite hvordan det går underveis, her kan du få støtte og oppmuntring. Jeg var innom slankern.com i dag, startet en slankedagbok, så nå er det på vei. Ble noe beskymret da jeg tok BMI testen. Alt over 30 var fedme, og obs! jeg kom ut som 37,? et eller annet. Tydelig beskjed om at det kunne være skadelig, son helsemessig. Takk til dere begge to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 29. mai 2001 Del Skrevet 29. mai 2001 Hei Jeg kan forstå at du er frustrert. Husk at erkjennelse er første steg på veien! Det er en fin årstid å starte med magre matvaner og mer mosjon. Sett deg små og oppnåelige mål for det, og vektnedgangen vil komme gradvis. Helsemessig har du mye å vinne på å gå ned i vekt. Din BMI er sannsynligvis høy dersom du veier 40 kg for mye. Du kan muligens ha nytte av å bruke Xenical. Det er et legemiddel (tabletter som tas til 3 måltider per dag). Stoffet hinder at fett fra maten tas opp i tarmen. Dette kan bidra til vektreduksjon sammen med gode kost- og mosjonsrutiner. Diskuter problemstillingen med legen din da du eventuelt trenger resept for å bruke medikamentet. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.