Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mine råd mot depresjon: trene, mosjonere, være aktiv, være sammen med mennesker man trives med, komme seg ut og se folk om det så bare er å dra på cafe, bibliotek eller sitte på en benk, lese selvhjelpsbøker som lykketyvene, tenk deg glad, overvinn din depresjon o.l., holde leilighet ryddig og ren, oppussing, finne en jobb, jobbe frivillig, oppsøke dagsenter eller fontenehus, pynte seg, lage seg sunn og god mat, se på programmer eller filmer man liker på tv/kino, finne en interesse - gå på et kurs. Dette var bare noen råd. Synes det er synd at man må ta medisiner når det kanskje holder å jobbe med seg selv. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/281330-r%C3%A5d-mot-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man tvinger seg til å ta de første skrittene særlig når det gjelder trening og å komme seg ut er mye gjort. Det opplevde jeg. Man må presse seg selv.

Jeg er forsåvidt enig med deg.

Men noen ganger er medisin helt nødvendig - og den riktige behandlingen.

Da er det godt å vite at man kan få slik hjelp også.

Det du skriver kan vel også brukes for å FOREBYGGE depresjon.

Hvis man tvinger seg til å ta de første skrittene særlig når det gjelder trening og å komme seg ut er mye gjort. Det opplevde jeg. Man må presse seg selv.

Jeg er helt enig I at mosjon er bra, men jeg gikk 3-4 timers turer hver dag I 4 mnd uten at jeg ble vesentlig bedre. Jeg følte meg riktignok litt bedre akkurat mens jeg var ute på tur.

Synes ikke du skal argumentere mot medisiner på den måten. Du har ikke innsikt nok I andres problemer.

Annonse

Jeg er helt enig I at mosjon er bra, men jeg gikk 3-4 timers turer hver dag I 4 mnd uten at jeg ble vesentlig bedre. Jeg følte meg riktignok litt bedre akkurat mens jeg var ute på tur.

Synes ikke du skal argumentere mot medisiner på den måten. Du har ikke innsikt nok I andres problemer.

Jeg påberoper meg heller ikke at jeg har så innsikt i andres problemer, kan bare snakke ut fra meg selv. Har selv prøvd cipralex uten at den gjorde meg noe bedre annet enn at jeg fikk bedre nerver. Det var først når jeg begynte å bli mer aktiv og TVANG meg til det, at jeg ble bedre. Man kommer ingen vei hvis man ikke tvinger seg til å gjøre ting som man kan bli bedre av. Det er alt for lett å legge seg ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...