Gå til innhold

Fremtiden?!?

Anbefalte innlegg

Gjest futuras
Skrevet

This is the case!

Har akkurat fullføre bacheloren min og nå... Det er knapt jobber å oppdrive innen dette yrket, og da mener jeg at det så godt som er umulig og få seg jobb dersom du ikke har noe jobberfaring. Pr dags dato er det kanskje 3 ledige jobber i hele Norge.

Og går man 1 år eller mer uten å jobbe med dette yrket blir man helt utdatert da utviklingen går så fort innen dette området.

Jeg er superfrustrert, og vet at også mange av mine eks-klassekamerater føler det samme. Vi har utdannet oss til å bli arbeidsledige.....

Tidligere har jeg alltid visst hva som ventet meg til høsten (studier osv), men NÅ har jeg null peil. Har jobb i 14 dager til og så sitter jeg der uten noen ting..

Søker på alt mulig annet også, men føler at de 3 årene jeg har brukt på utdanningen min er komplett bortkastet..

Er deppa og lei meg over dette og jeg nekter å bli arbeidsledig. Alle sier det ordner seg,men vi som er utdannet innen dette VET at det ikke er så lett...

Vet ikke hva jeg skriver dette for, men er seriøst ute av meg.....

Gjest arbeidsløs uten erfaring
Skrevet

Skjønner godt hvordan du har det. Var også ferdig med min bachelorgrad i år. Sitter her arbeidsledig, Ingen jobber for tiden og uten arbeidserfaring. Har vært på ett intervju, men der ble folk med erfaring prioritert, og jeg fikk ikke jobben. Dette tærer skikkelig på humøret, blir frustrert og usikker på fremtiden. Får ikke sove skikkelig, og føler uro. Selvbildet blir dratt ned for hver dag og lysten til å stå opp forsvinner.

Håper det snart viser seg et lys i tunellen, fordi dette er ikke bra for psyken.

Håper det ordner seg for deg også.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Hva er du utdannet som da? Enklere å gi råd om du sier litt mer.

Skrevet

skjønner deg godt. jeg har en mastergrad, og har vanskelig for å få relevant jobb. det er veldig mange søkere. har sjekket noen av stillingene jeg søkte på, og det viste seg å være ca fire hundre søkere, på en stilling, på begge. det er helt forferdelig, og det føles ikke særlig bra. men man kan jo ikke gi opp. jeg har valgt å ta en dritkjedelig, men helt okay, jobb i mellom tiden. så får man håpe man får tak i noe annet etterhvert.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Må si jeg ble nysgjerrig på hvilken utdanning du har...

Er det mulig å finne jobber som grenser til den utdanningen du har?

Skrevet

Med en mastergrad vil du stå langt sterkere på arbeidsmarkedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...