Gå til innhold

270 000 i årslønn!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest litt oppgitt nå
Skrevet

Jeg vurderer å si opp jobben min, det er en type produksjonsjobb i grafisk industri. Jeg tjener ca. 340 000 i året. Jeg mistrives sterkt der og tror ikke jeg ønsker å fortsette, har jobbet der i 10 år. Jeg er begynnelsen av 40-årene. Nå kikker jeg litt etter andre jobber innen produksjon og ser at lønna ligger på 270 000 i året, det synes jeg er sinnsykt dårlig. Tariffen er 139 kr timen. Jeg har ikke fagbrev eller noen spesiell utdannning, men er dette lønna en må ta til takke med? Noen som har mer erfaring med dette en meg?

Gjest Mimime
Skrevet

Så lenge du ikke har noen utdannelse, kan du nok ikke vente noe mer, nei.

Jeg er nyutdannet innen media, og har en startlønn på 300000. Men da har jeg gått tre år på høyskole da.

Gjest litt oppgitt nå
Skrevet

Så lenge du ikke har noen utdannelse, kan du nok ikke vente noe mer, nei.

Jeg er nyutdannet innen media, og har en startlønn på 300000. Men da har jeg gått tre år på høyskole da.

Ja, jeg skjønner at jeg ikke stiller strekt. Det jeg ikke helt fatter er at jeg har 340 000 der jeg jobber nå. Er virkelig forskjellene så store i private firmaer? Men jeg blir ikke der bare på grunn av lønn!

Gjest plikta
Skrevet

Jeg er også nyutdannet med 3 års høgskole. Får ikke mer enn toppen 320.000 kr i lønn, men begynnerlønn er 281.000 kr. Synes vel ikke du har så mye å klage på uten utdanning da.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Ja, jeg skjønner at jeg ikke stiller strekt. Det jeg ikke helt fatter er at jeg har 340 000 der jeg jobber nå. Er virkelig forskjellene så store i private firmaer? Men jeg blir ikke der bare på grunn av lønn!

ja, det er store lønnsforkjeller i det private

Skrevet

Du kan jo bruke den gamle lønna som forhandlingsargument når det blir spørsmål om lønnsbetingelser i ny jobb. Tror de fleste arbeidsgivere har forståelse for at en ikke vil gå ned i lønn ved bytte av jobb. Siden det i stor grad er arbeidstagers marked for tida så kan nok mulighetene være gode.

Skrevet

Uten fagbrev eller spesiell utdanning er det bra lønn!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...