Gå til innhold

Hvor mye tjener du?


Gjest Anonymina

Anbefalte innlegg

Gjest sofia77

Universitetsutdannet i 9 år. Noen års erfaring- både relevant og ikke-relevant.

Relevant stilling i forhold til utdannelse- tjener 360 000,- i året brutto.

Det var egentlig dårlig betalt for 9 års utdanning? Hvilket yrke er det?

Jeg kjenner taxisjåfører som tjener over 400 tusen i året - uten utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sofline

    9

  • Dorthe

    3

  • nick

    3

  • Åsemor

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest annie74

Årslønn i 100% stilling er omtrent 250 000 kr tror jeg, men så jobber jeg bare 70% og nå har jeg svangerskapspermisjon og får bare 80% av det igjen.

Flaks at jeg er flink med penger, så vi lever fett allikevel. ;)

Ja, det spiller ingen rolle om du tjener 600 tusen i året, om du har null økonomisk sans. Selv tjener jeg og ca. 250 i året, men lever faktisk ganske fett og har klart å spare opp en tresifret sparekonto og har det ganske bra, med eget hus og bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 380 000 i året og har 3 års høyskoleutdanning. Åtte års erfaring. Sambisen tjener 350 000 i året, null utdanning, men 20 års ansnitet. Vi har det bra økonomisk, klarer oss fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne 46

Hittil i år har eg tent 47000,-. Ingen spesiell utdannelse - handel og kontor, og sjølvsagt hushald og estetiske fag - det var sjølsagt eg skulle jobbe heime, og på garden. Gitt omsorg til 9 barn, blitt ein kløpper i å organisere og å ha oversikt. Siste tre åra har eg hatt diverse vikarjobbar. Har eige hus og bil, og har det romslig økonomisk. :-)

Mannen har 450000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest innmari anonym i dag ;-)

Jeg tjente 400 000,- i fjor. Har 3 års høyere utdannelse og 8 års yrkeserfaring. Mannen min tjener omtrent det samme, han har kun utdannelse tilsvarende videregående skole men litt lenger ansinnitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skyberta

Jeg har 90% stilling med en årslønn på 257000 mannen har 500000 ingen har høyere utdannelse med svære studielån.

Vi bor langt fra storbyen og bor derfor innmari billig i forhold til byfolk så vi har veldig god økonomi med lån på snaue 800000. inkludert nesten helt ny bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymina

Vel, da får du kjøpe deg en billigere bil. Å klare seg såvidt på 400000 skal godt gjøres, selv om man er singel.

Hvis man har kjøpt leilighet som er fullt belånt skal det vanskelig gjøres å ha under kr. 12000 i måneden i boutgifter (husleie/faste utgifter inkludert). Betjener man i tillegg billån på f.eks. 5000 i måneden og betaler forsikring og bensin i tillegg, og ellers har utgifter som alle andre, blir det vel ikke så veldig mye igjen av en bruttolønn på kr. 400000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skyberta

Hvis man har kjøpt leilighet som er fullt belånt skal det vanskelig gjøres å ha under kr. 12000 i måneden i boutgifter (husleie/faste utgifter inkludert). Betjener man i tillegg billån på f.eks. 5000 i måneden og betaler forsikring og bensin i tillegg, og ellers har utgifter som alle andre, blir det vel ikke så veldig mye igjen av en bruttolønn på kr. 400000?

Da bor du dyrt!

Vi betaler 5300 i lån tilsammen på enebolig og ny bil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Hadde jeg jobbet 100%, hadde lønnen vært 340.000. Jeg jobber 70%. Har ingen overtidsbetaling eller bonusavtale.

Har 5-årig relevant høyskoleutdanning, 11 års erfaring (inkludert 3 svangerskapspermisjoner).

Synes lønna er for dårlig, at jeg burde ha 400.000-430.000....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg har seks års høyskoleutdanning (lærerutdanning, spes.ped og tegnspråk) og 13 års ansiennitet. 100 % stilling gir ca 350 000 kr i årsinntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

365k. 6 års høyere utdanning, 5 års erfaring innen det jeg arbeider med (men kun 2 år på fulltid).

Partner har 5 års høyere utdanning, ca 10 års erfaring, og tjener ca 500k. Vi lever ikke noe luksusliv, men har romslig økonomi.

k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har kjøpt leilighet som er fullt belånt skal det vanskelig gjøres å ha under kr. 12000 i måneden i boutgifter (husleie/faste utgifter inkludert). Betjener man i tillegg billån på f.eks. 5000 i måneden og betaler forsikring og bensin i tillegg, og ellers har utgifter som alle andre, blir det vel ikke så veldig mye igjen av en bruttolønn på kr. 400000?

Det kommer da litt an på hvor man bor hen og hvor stor bolig man har. Man får en god del for 12000 kr i måneden, og så i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var egentlig dårlig betalt for 9 års utdanning? Hvilket yrke er det?

Jeg kjenner taxisjåfører som tjener over 400 tusen i året - uten utdanning.

H*n har kanskje litt mer skjeve arbeidstider...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kommunalt ansatt

287.600. Har 3 årig høgskoleutdannelse, 4 års ansiennitet. (Har jobbet mer enn dette, men kun jobber i det offentlige teller med.)

Har videreutdanning som jeg ikke får lønnsmessig uttelling for. Jobber i kommunal sektor, kvinneyrke. Syns jeg kunne tjent 320.000....

Samboer tjener omtrent det samme og jobber i et mer teknisk yrke der det ikke er krav til utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemmelig i dag

Kontoransatt- Litt over 300.000.

Mannen min er siv.ing og tjener 1.500000

Vi har ikke noe å klage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym også

Hehe, joda, hadde vel ikke vært like greit uten han. ;)

Nyutdannet, 6 år universitet, 390.000,- Ektefellen 500.000 ,-er håndverker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Det var egentlig dårlig betalt for 9 års utdanning? Hvilket yrke er det?

Jeg kjenner taxisjåfører som tjener over 400 tusen i året - uten utdanning.

Men du må huske at de betaler ofte ikke skatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da får du kjøpe deg en billigere bil. Å klare seg såvidt på 400000 skal godt gjøres, selv om man er singel.

Betaler 8000 i mnd på leilighet, 2500 i mnd billån, bensin har jeg aldri regnet på, men det er mye, har en v6`er og den bruker mye, kjører mye og. Utrolig mye andre utgifter, mat, klær osv.. Er alltid blakk ukene før lønn, og jeg sløser ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...