Gå til innhold

Er så utrolig værsjuk :-(

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Denne sommeren har vært helt elendig mht været :-( Nå er det femte uka på rad med ustabilt vær og regn. Bare enkelte fine dager en sjelden gang innimellom.

I går var det faktisk deilig og varmt og sol fra nesten skyfri himmel. Og vi utnyttet den til fulle. Årets første stranddag her sør - 6 timer på Hamresanden, utrolig deilig! Men i dag regner det igjen....

Så kjipt å bruke opp hele ferien på sånt dritvær! Har så utrolig lyst til at vi skal reise hele familien på en sydentur til høsten, men det vil ikke mannen min.... Hele vinteren lengter jeg etter sol og bading og strandliv, og så kommer denne møkkasommeren!

I skikkelig surt drithumør i dag!

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

11

• Babette

5

• Katt-ja

2

• mbf

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ullteppet
Skrevet

Hvis jeg hadde vært så værsjuk som deg, og mannen min ikke ville til Syden... ja da hadde jeg prøvd å få en venninne med meg og reist uten mann. Jeg har reist med unger og venninne, kjempekjekt :)

Skrevet

Uff,da...

Jeg har visst tilpasset meg været,- forventer regn, og gleder meg over de få solglimtene som kommer... (Pleier ikke å være sååå positiv, altså..)

Skrevet

Men innerst inne vet du at hvis været er din største bekymring, har du det veldig godt.

Med mindre du blir skikkelig syk av det, med hodepine, vondt i kroppen osv.

Skrevet

Uff,da...

Jeg har visst tilpasset meg været,- forventer regn, og gleder meg over de få solglimtene som kommer... (Pleier ikke å være sååå positiv, altså..)

Men det føles mye bedre å være positiv, ikke sant?

Skrevet

Men det føles mye bedre å være positiv, ikke sant?

Joda :)

Fikk solt meg 2 timer i går, og tilogmed tatt et bad...

Skrevet

Joda :)

Fikk solt meg 2 timer i går, og tilogmed tatt et bad...

Det er bra!

Har du sett en programserie på TV Norge som heter 10 år yngre på 10 dager?

Der kan en se hvor ille det kan gå med huden hvis man soler seg for mye over mange år, særlig hvis man også røyker. Regnvann, derimot, er som den deiligste antirynkekrem for ansiktet.

Og med dårlig vær slipper man hete og svette netter uten søvn, med mygg som summer og biter.

Gjest prust
Skrevet

Men innerst inne vet du at hvis været er din største bekymring, har du det veldig godt.

Med mindre du blir skikkelig syk av det, med hodepine, vondt i kroppen osv.

Du har rett i det! Jeg har det egentlig veldig godt, og er vanligvis blid og optimistisk. Men av og til er det godt å deppe en time eller to...

Ringte ei venninne i stad for å få litt trøst, og hun var like værsjuk som meg. Så nå kommer hun og ungene hit en tur, så skal vi deppe sammen, og drømme om sydentur.... (de har bestilt)

Gjest prust
Skrevet

Hvis jeg hadde vært så værsjuk som deg, og mannen min ikke ville til Syden... ja da hadde jeg prøvd å få en venninne med meg og reist uten mann. Jeg har reist med unger og venninne, kjempekjekt :)

Ja, det hadde vært noe.... Venninna mi foreslo at min mor kunne være meg og ungene, og det var neimen ikke en dum idé!

Problemet mitt er at ferien min egentlig er brukt opp, men da må jeg jobbe inn fem dager til avspasering i august....

Skrevet

Du har rett i det! Jeg har det egentlig veldig godt, og er vanligvis blid og optimistisk. Men av og til er det godt å deppe en time eller to...

Ringte ei venninne i stad for å få litt trøst, og hun var like værsjuk som meg. Så nå kommer hun og ungene hit en tur, så skal vi deppe sammen, og drømme om sydentur.... (de har bestilt)

Hehe, ikke til Sunny Beach, håper jeg?

Gjest prust
Skrevet

Uff,da...

Det stod akkurat i dag en artikkel i avisen om det - at hvis en forventer oppholdsvær, så blir en glad for hvert minste solgløtt.

Hvis en forventer skyfri himmel, blir en som regel skuffet.

Gjest prust
Skrevet

Hehe, ikke til Sunny Beach, håper jeg?

Hvor er det?

Skrevet

Hvor er det?

I Bulgaria. Det har vært mye skriveri i avisene i disse dager om vold, fyllebråk og tidvis kaotiske tilstander. Det er såpass ille at Apollo har gått ut og tilbudt ungdom under 18 år å booke om til et annet reisemål.

Jeg trodde først at dette var medieskapt og at det kan være like ille i Aya Napa og på Ibiza, men nå har jeg endret mening.

Gjest Ullteppet
Skrevet

Ja, det hadde vært noe.... Venninna mi foreslo at min mor kunne være meg og ungene, og det var neimen ikke en dum idé!

Problemet mitt er at ferien min egentlig er brukt opp, men da må jeg jobbe inn fem dager til avspasering i august....

Det skal ikke være lett alltid :)

mariaflyfly
Skrevet

Skjønner hva du mener... I dag var jeg ute i lunsjen og kjøpte min første regnbukse som voksen + en skikkelig allværsjakke. Så nå er jeg rusta for drittvær i åresvis, håper jeg! (for jeg brukte visst opp resten av feriepengene mine!) Skal på fjellet i morra, og det er spådd drittvær fra vi kommer, til vi skal dra på søndag...

Men så skal jeg til ITALIA med kjæresten min på mandag!!!!! :)))

Gjest annlovinda
Skrevet

Skjønner hva du mener... I dag var jeg ute i lunsjen og kjøpte min første regnbukse som voksen + en skikkelig allværsjakke. Så nå er jeg rusta for drittvær i åresvis, håper jeg! (for jeg brukte visst opp resten av feriepengene mine!) Skal på fjellet i morra, og det er spådd drittvær fra vi kommer, til vi skal dra på søndag...

Jeg har også for første gang investert i skikkelig regntøy til meg som voksen. Kjøpte det før vi dro på fjellet for nesten to uker siden, men fikk ikke bruk for det der, men i grunn glad for det da.

Reiser snart nedover til kristiansand også, og skal i dyreparken i to dager, kan jo hende vi får bruk for det der da, selv om jeg håper jeg slipper det.

God tur til fjellet, og til Italia, det hørtes i allefall deilig ut i disse dager.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg har også for første gang investert i skikkelig regntøy til meg som voksen. Kjøpte det før vi dro på fjellet for nesten to uker siden, men fikk ikke bruk for det der, men i grunn glad for det da.

Reiser snart nedover til kristiansand også, og skal i dyreparken i to dager, kan jo hende vi får bruk for det der da, selv om jeg håper jeg slipper det.

God tur til fjellet, og til Italia, det hørtes i allefall deilig ut i disse dager.

Takk! :)) Jeg gleder meg fryktelig til den turen til Italia, asså! Endelig litt sol og varme... :D

Hadde med meg regnjakke til England for et par uker sida (men den er ekkel og klam!), og fullt regnutstyr til ungene. En av dagene var vi ute nesten hele dagen, og tro det eller ei - vi var de eneste som var kledd for drittværet. Det virkelig bøtta ned hele dagen, og resten av slekta mi fikk lange neser. ;)

Gjest prust
Skrevet

Åååååå! Det høres deilig ut med tur til Italia! Skulle ønske deg var meg.....

Fjelltur er også flott, men sevfølgelig best hvis været er pent!

God tur!

mariaflyfly
Skrevet

Åååååå! Det høres deilig ut med tur til Italia! Skulle ønske deg var meg.....

Fjelltur er også flott, men sevfølgelig best hvis været er pent!

God tur!

Takk! :)

Håper du klarer å overtale mannen din til en ferie. (tips: vi tilbragte to uker i nærheten av Cortona i Italia i fjor sommer - den mest fantastiske ferien ever. Leide hus sammen med venner, fløy på billige flybilletter og hadde det helt nydelig. Sjekk ut Novasol sine hjemmesider - det er ganske billig fra 8. september, og da er det fortsatt godt og varmt!)

Jeg gleder meg veldig! Og i dag jobba jeg 12 timersdag på jobben, og blei ferdig med masse som lå og brant litt, har nå fått tillatelse fra sjefen min til å avspasere halv dag i morra. Hurra! :))

Gjest prust
Skrevet

Takk! :)

Håper du klarer å overtale mannen din til en ferie. (tips: vi tilbragte to uker i nærheten av Cortona i Italia i fjor sommer - den mest fantastiske ferien ever. Leide hus sammen med venner, fløy på billige flybilletter og hadde det helt nydelig. Sjekk ut Novasol sine hjemmesider - det er ganske billig fra 8. september, og da er det fortsatt godt og varmt!)

Jeg gleder meg veldig! Og i dag jobba jeg 12 timersdag på jobben, og blei ferdig med masse som lå og brant litt, har nå fått tillatelse fra sjefen min til å avspasere halv dag i morra. Hurra! :))

Høres flott ut. Jeg har vært usedvanlig sur i dag, og surmulet fordi han overhodet ikke er interessert i å reise til varmere strøk. Han liker ikke å sole seg og bade, men en kan jo gjøre andre ting og (selv om jeg elsker å sole meg og bade.....).

Blir også litt irritert på at han kikker på internett etter ny bil, og da flagrer titusenlappene vanvittlig fort oppe i hodet hans.... Jeg har lyst på ferie - MED SOL!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...