Gjest Håper på et svar Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hei. Jeg har vært på div. undersøkelser og fått beskjed om at jeg muligens har patella lux. Har dessverre ikke fått snakket med legen nå selv, bare fått overbringt beskjeden om hva det muligens kan være. Skal så klart tilbake til legen og snakke mer med han, men det er en stund til i og med at det er ferietid nå. Men er det noen som kan forklare meg hva patella lux er? Har prøvd å søke, men fikk bare opp noen svar som gjaldt hunder, hehe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Når du skriver "patella lux." går jeg ut ifra at det menes patella luxasjon. Dette er det latinske utrykket for at kneskjellet glir ut av stilling eller "ut av ledd". Dette merkes både som smertefullt og problematisk. Er dette noe skjer til stadighet, vurderer man operativ behandling. Andre ganger kan man nå til målet ved intensivert trening av lårmuskulaturen hos fysioterapeut. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Håper på et svar Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Når du skriver "patella lux." går jeg ut ifra at det menes patella luxasjon. Dette er det latinske utrykket for at kneskjellet glir ut av stilling eller "ut av ledd". Dette merkes både som smertefullt og problematisk. Er dette noe skjer til stadighet, vurderer man operativ behandling. Andre ganger kan man nå til målet ved intensivert trening av lårmuskulaturen hos fysioterapeut. Lykke til. Tusen takk for svar. Kan virke som det er dette det kan være ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.