Gjest sjøstjerna Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Rart spørsmål, kanksje, men nå må jeg bevisstgjøres litt selv. Kan du notere ned alt du spiste i går + din høyde og kjønn? Spør fordi jeg har BMI mellom 25-26 og vil litt ned i vekt. Meldte meg inn i en vektklubb, og spiser i henhold til program. Det blir ganske _mye_- flere brødskiver enn jeg har pleid å spise... Og vekta... er uforandret. Jeg er redd for den store matmengden jeg nå tar inn. Utrolig om ikke vekta går OPP nå over tid. Derfor spørsmålet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 La meg se, i går og på en vanlig dag spiste jeg: 3 knekkebrød, fem skiver brød med vita lett og pålegg, til middag spaghetti (halvparten av en pakke fersk pasta) med kjøttsaus og revet parmesan og mye gresk salat, en god neve nøtter, en is, et par glass juice og mye te og kaffe og vann. Jeg er tispe, er 171 cm høy og veier 61 kg. Har ikke lett for å legge på meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Just little me Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 hei... i går spiste jeg 1. 3 egg, halv liter juice, ca 100g pasta 2. ca 50g havregryn med litt honning og melk 3. 1stk kyllingfile, ca 50g bønner 4. 1 stk laksefile, ca 50g ris 5. en halv boks med cottage cheese blandet med babydessert i tillegg spiste jeg en banan og litt proteintilskudd før og etter trening jeg er jente, 160cm høy og veier 54kg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drizzle Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 I går spiste jeg: Frokost: 4 ryvita knekkebrød med lett smøreost Mellommåltid:noen wasa vitløk (små kjeksknekkebrød) og noen druer Lunsj: 3 husman-knekkebrød, med skinkeost på tube, salami og norvegiaost + druer Middag: En kyllingfilet med litt pesto og parmesanost over, en halv boil-in-bag villrispose Noen ananasbiter til kveldssnacks Drakk kaffe og vann. Jeg er jente, 25 år, 171/62. Normal forbrenning tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Lola Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Kvinne 170 55. I går: 1 glass appesinjuice til frokost, to store brødskiver og tre knekkebrød til lunsj ( kl.10.30) med ost og salami. Kaffe og vann. Grillmatmiddag: en stor kotelett, salat og ris + farris. Et kakestykke og en bolle + te (var på besøk). Et knekkebrød med ost + et glass melk til kvelds. En vanlig dag: juice til frokost, en stor varmrett til lunsj, fisk og grønnsaker til middag, druer og gulerøtter foran tven, brødskiver og melk til kvelds. vi spiser vanligvis svært sunt hjemme, men den lunsjen på jobben er sjelden sund, det kan være pølser, gryteretter og mye friterstekte greier. Jeg spiser ALDRI brus og godterier, kun hos andre. I sommer har det blitt mye alkohol, gjerne øl eller vin til maten nesten hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
positivia Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Er det ingen av dere normalvektige som drikker light brus av noe slag..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Frokost: 2 skiver brød med mellomgrovt med bremykt og leverpostei/skinke på. Et glass lettmelk + en kopp kaffe. En kopp kaffe på formiddagen. Formiddagsmat: 2 skiver med omtrent samme pålegg som til frokost. Melk. Middag: Kjøpepizza, spiste faktisk en hel en alene, ikke de største, men en mellomstor. Saft. Kvelds: Vannmelon, litt chips og et glass rødvin. Tror dette var omtrent det jeg puttet i meg i går. Nei, forresten, vi fikk besøk, og da spiste jeg en kronesis + en kopp kaffe til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mett:-D Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 BMI 21, 30-35 år hunkjønn middels aktiv - går tur ca en time hver eneste dag. Frokost; to skiver meget grovt brød med leverpostei agurk, jus og kaffe. Mellommat før lunsj; en godmorgen yoghurt + eple Lunsj; selvplukk salat kantina + grovt rundstykke + oppskåret frukt Middag; kjøttkaker, kålstuing, poteter og saus. Dessert; jordbær med lettmelk og sukker på. Kveld; melk og 1 dl kornblanding (axa) + banan. Dette er en ganske vanlig dag for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mett:-d Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Er det ingen av dere normalvektige som drikker light brus av noe slag..? En sjelden gang - liker ikke boblene:-D Men når jeg ser rundt meg, er det bare overvektige jeg kjenner som drikker light brus. Tror det er lurt å ikke bælme i seg søtsmakende drikker. Lurt å venne kroppen av med at alt skal være søtt, selv om det er kalorifritt. Dessutren etser light brus vekk emaljen på tenna dine like herlig som vanlig brus. Brus enten det er light el vanlig = fest/helg. Ikke hverdags. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
positivia Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 En sjelden gang - liker ikke boblene:-D Men når jeg ser rundt meg, er det bare overvektige jeg kjenner som drikker light brus. Tror det er lurt å ikke bælme i seg søtsmakende drikker. Lurt å venne kroppen av med at alt skal være søtt, selv om det er kalorifritt. Dessutren etser light brus vekk emaljen på tenna dine like herlig som vanlig brus. Brus enten det er light el vanlig = fest/helg. Ikke hverdags. Iiikkkk...Kan det være sånn at light-brus er med å gjøre meg overvektig? Drikker egentlig ganske mye pepsi max.. Jeg drikker bare vann hele dagen. Men når jeg kommer hjem til middag da er det pepsi max som drikkes..Alltid! Og det drikkes da flere glass utover kvelden. Blir så lei av alt vannet, og trener annen smak liksom.. Men hvor mye vann drikker dere da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Iiikkkk...Kan det være sånn at light-brus er med å gjøre meg overvektig? Drikker egentlig ganske mye pepsi max.. Jeg drikker bare vann hele dagen. Men når jeg kommer hjem til middag da er det pepsi max som drikkes..Alltid! Og det drikkes da flere glass utover kvelden. Blir så lei av alt vannet, og trener annen smak liksom.. Men hvor mye vann drikker dere da? Jeg drikker cirka 2,5 liter vann hver dag. Jeg synes det er nydelig. Vet ikke om Pepsi Max kan gjøre deg overvektig, men jeg tror uansett at det er lurt å begrense det. Jeg elsker pepsi max, men drikker kun litt i helgene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Iiikkkk...Kan det være sånn at light-brus er med å gjøre meg overvektig? Drikker egentlig ganske mye pepsi max.. Jeg drikker bare vann hele dagen. Men når jeg kommer hjem til middag da er det pepsi max som drikkes..Alltid! Og det drikkes da flere glass utover kvelden. Blir så lei av alt vannet, og trener annen smak liksom.. Men hvor mye vann drikker dere da? Hvis du ikke er avhengig av søtsmak, er alkoholfritt øl et godt, sunt og kalorifattig alternativ som drikke til middag, kun 17 kcal pr.dl. Og masse B-vitaminer og lite sukker. Til sammenligning er det dobbelt så mange kalorier i juice. Og farris er selvsagt også helt topp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Iiikkkk...Kan det være sånn at light-brus er med å gjøre meg overvektig? Drikker egentlig ganske mye pepsi max.. Jeg drikker bare vann hele dagen. Men når jeg kommer hjem til middag da er det pepsi max som drikkes..Alltid! Og det drikkes da flere glass utover kvelden. Blir så lei av alt vannet, og trener annen smak liksom.. Men hvor mye vann drikker dere da? Drikker mye vann. Elsker det- og gjetter det blir 2-4 liter pr dag avhengig av aktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Er det ingen av dere normalvektige som drikker light brus av noe slag..? Har bmi på 22, drikker pepsi-max hver dag. Kunne ikke klart meg uten sukkerfri tyggegummi og pepsimax'en ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Frokost: ca 1 brødskive eller tilsvarende mengde salat/grøt/middagsrester Lunsj: 1-2 brødskiver (Pålegg er som regel skinke, leverpostei, ost, sardiner eller egg&kaviar) Middag/kveldsmat: 1-2 porsjoner (poteter, ris, fullkornsspaghettini, salat, fisk, rent kjøtt, kylling, kokte grønnsaker, wokgrønnsaker - utallige variasjoner av dette. Blir litt mellommat som frukt/gulerøtter, og bittelitt sjokolade eller kake til te/kaffe hver dag. Er 165 høy, veier 55 kg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Iiikkkk...Kan det være sånn at light-brus er med å gjøre meg overvektig? Drikker egentlig ganske mye pepsi max.. Jeg drikker bare vann hele dagen. Men når jeg kommer hjem til middag da er det pepsi max som drikkes..Alltid! Og det drikkes da flere glass utover kvelden. Blir så lei av alt vannet, og trener annen smak liksom.. Men hvor mye vann drikker dere da? Juice, saft, te, vann, brus med sukker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Frokost: En brødskive (grovt m/syltetøy) + kanskje ett kokt egg i helgene. Eller en godmorgen yoghurt. Lunsj: Litt salat fra salatbaren + en brødskive eller en god morgen yoghurt Middag: En til to (små) poteter hvis vi har det - har vi middag spiser jeg en liten porsjon. Evt ris/kylling, fisk etc. (Spiser lite kjøtt). Spiser som regel ikke kveldsmat - men spiser ofte frukt/ peanøtter (uten salt) eller tørket frukt/mandler etc som mellommåltider. Jeg er 163 cm høy og veier ca 53 kg. Trener ca 3 ganger pr. uke. Tar meg en liten sjokoladebit hvis jeg får lyst på. Kanskje en-to dager i uken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Iiikkkk...Kan det være sånn at light-brus er med å gjøre meg overvektig? Drikker egentlig ganske mye pepsi max.. Jeg drikker bare vann hele dagen. Men når jeg kommer hjem til middag da er det pepsi max som drikkes..Alltid! Og det drikkes da flere glass utover kvelden. Blir så lei av alt vannet, og trener annen smak liksom.. Men hvor mye vann drikker dere da? Når jeg er lei av vannsmak, drikker jeg farris med eller uten smak. Jeg har hørt at light-brus øker apetitten, som jo kan føre til at man spiser mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Kvinne 170 55. I går: 1 glass appesinjuice til frokost, to store brødskiver og tre knekkebrød til lunsj ( kl.10.30) med ost og salami. Kaffe og vann. Grillmatmiddag: en stor kotelett, salat og ris + farris. Et kakestykke og en bolle + te (var på besøk). Et knekkebrød med ost + et glass melk til kvelds. En vanlig dag: juice til frokost, en stor varmrett til lunsj, fisk og grønnsaker til middag, druer og gulerøtter foran tven, brødskiver og melk til kvelds. vi spiser vanligvis svært sunt hjemme, men den lunsjen på jobben er sjelden sund, det kan være pølser, gryteretter og mye friterstekte greier. Jeg spiser ALDRI brus og godterier, kun hos andre. I sommer har det blitt mye alkohol, gjerne øl eller vin til maten nesten hver dag. Drikker du kun et glass juice til frokost? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.