Gå til innhold

Normalvektig- hva spiser du?

Gjest sjøstjerna

Anbefalte innlegg

Er det ingen av dere normalvektige som drikker light brus av noe slag..?

Jeg syns ikke noe om light brus. Drikker mye te/kaffe og vann. Light brus får meg ut av "balanse" syns jeg. Drikker sjelden brus - bare hvis vi spiser pizze etc. Da drikker jeg vanlig brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iiikkkk...Kan det være sånn at light-brus er med å gjøre meg overvektig?

Drikker egentlig ganske mye pepsi max..

Jeg drikker bare vann hele dagen. Men når jeg kommer hjem til middag da er det pepsi max som drikkes..Alltid! Og det drikkes da flere glass utover kvelden. Blir så lei av alt vannet, og trener annen smak liksom..

Men hvor mye vann drikker dere da?

Drikker ca 1 - 1,5 liter vann til dagen. Prøver å drikke enda litt mer. Drikker mye te og også noen kopper kaffe. Aldri light brus. Vanlig brus/saft en sjelden gang (hvis vi spiser borte - på restaurant etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken interessant tråd! :-)

Jeg ser iallefall aldeles klokkeklart hva som gjorde at jeg nå etter jul "plutselig" (not!) hadde 20 kilo for mye. Porsjonene mine var stort sett større enn det de fleste beskriver her, i tillegg til at helgene, med tilhørende kos ble skrekkelig lange...lengre enn midtukene når jeg tenker meg om...

Uansett hvordan man snur og vender på det, så koker det ned til at det gikk mer inn enn det som gikk ut.

Er nå nede i matchvekt igjen, og har begynt på den vanskelige jobben som er å holde på mine nye og bedre vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: en skive brød og et grovt rundstykke med ost. Appelsinjuice og kaffe.

Mellommål: en neve cashewnøtter.

Lunsj: En halv calzone og salat.

Middag: Kylling-og bacongryte med ris og nanbrød. En is.

Mellommål: noen sammerulla skinkeskiver med sennep.

Kvelds: cornflakes.

Mulig jeg har glemt noe småtteri. Jeg drikker mye vann og litt for mye kaffe. Brus drikker jeg sjelden.

Ca 175 høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker lite brus, verken light og "vanlig. Har aldri drukket noe særlig, og har ingen tro på at det er noe sunt å bruke som tørstedrikk. Vann duger aldeles strålende, både for voksne og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Hvilken interessant tråd! :-)

Jeg ser iallefall aldeles klokkeklart hva som gjorde at jeg nå etter jul "plutselig" (not!) hadde 20 kilo for mye. Porsjonene mine var stort sett større enn det de fleste beskriver her, i tillegg til at helgene, med tilhørende kos ble skrekkelig lange...lengre enn midtukene når jeg tenker meg om...

Uansett hvordan man snur og vender på det, så koker det ned til at det gikk mer inn enn det som gikk ut.

Er nå nede i matchvekt igjen, og har begynt på den vanskelige jobben som er å holde på mine nye og bedre vaner.

Har meldt meg inn i en vektklubb- også for å bevisstgjøres på mat-mengder og kalorier.

Det rare er at i følge vektklubb kan vi feks spise 2 skiver brød om morgen + gjerne frukt.

Mulig jeg tuller fælt og er litt uerfaren mht kalorier etc- men jeg tror da dette er mer enn de fleste her spiser til frokost?

Lunch også- ca samme mengde mat. Rare greier.

For meg virker det mye. Men mulig at mine 10 kg som plutselig bare dukket opp skyldes for mye spising om kvelden? høres det rimelig/ urimelig ut, tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har meldt meg inn i en vektklubb- også for å bevisstgjøres på mat-mengder og kalorier.

Det rare er at i følge vektklubb kan vi feks spise 2 skiver brød om morgen + gjerne frukt.

Mulig jeg tuller fælt og er litt uerfaren mht kalorier etc- men jeg tror da dette er mer enn de fleste her spiser til frokost?

For meg virker det mye. Men mulig at mine 10 kg som plutselig bare dukket opp skyldes for mye spising om kvelden? høres det rimelig/ urimelig ut, tror dere?

2 skiver brød til frokost og lunsj er da høyst normalt!? Min mor hadde en forbrenning av en annen verden og jeg tror hun satte til livs sikkert 8-10 skiver brød om dagen i tillegg til godt med middag og hun var tynn som en strek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

2 skiver brød til frokost og lunsj er da høyst normalt!? Min mor hadde en forbrenning av en annen verden og jeg tror hun satte til livs sikkert 8-10 skiver brød om dagen i tillegg til godt med middag og hun var tynn som en strek.

Heldig var/er hun!

Så to skiver til frokost og lunch er normalt? Har selv spist bare en skive til de to måltidene i mange år... fordi jeg ikke har vært mer sulten. Men så kommer ulvehungeren fra middagstid og ut kvelden...

Uansett- jeg har startet med å forsøke bevisstgjøre megselv. Og jeg tror jeg har lyktes i å stabilisere vekta. Dvs nå går den ikke oppover lengre.:-) Men heller ikke nedover ..! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 skiver til frokost og lunsj er høyt normalt. Men hvis du tenker "vektklubb-skiver", så syns jeg det er viktig å veie det man spiser, til å begynne med iallefall. For de regner en skive for å være 30 gram. Og det er ganske tynne greier hvis det er et normalt stort brød jaffall. Og så er det å passe på hva man har på også da... Så en skive er ikke nødvendigvis en skive. ;-)

Jeg er forøvrig også mye mer sulten på kvelden enn på dagen. Og å ikke spise etter kl 1800, som noen råder til, er fullstendig uaktuelt for meg. Jeg skal gå med på at måltidet om kvelden ikke trenger å være så tungt, men noe må jeg ganske enkelt ha. De vanene vi lager nå skal jo også være sånne vi kan leve med!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Igår hadde jeg skikkelig hangover og jeg tror ikke jeg skal nevne alt jeg fikk i meg da, i fare for at noen skal tro det er normalt å spise så mye ;)

Idag derimot:

Frokost: to tortillalefser med mozeralla imellom med tacokrydder, som jeg steker i litt olivenolje på hver side. Dette har jeg nesten hver dag til frokost.

Mellommåltid: Banan smoothie, og en is

Middag: Spaghetti bolognese

Kvelds: litt mer spaghetti bolognese

Tja, det var det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg drikker pepsi max i bøtter og spann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Lola

Drikker du kun et glass juice til frokost?

Ja, på hverdager. Men så spiser jeg formiddagsmat klokka 11.00 da (begynner kl.9). I helgene og ferier spiser jeg frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Iiikkkk...Kan det være sånn at light-brus er med å gjøre meg overvektig?

Drikker egentlig ganske mye pepsi max..

Jeg drikker bare vann hele dagen. Men når jeg kommer hjem til middag da er det pepsi max som drikkes..Alltid! Og det drikkes da flere glass utover kvelden. Blir så lei av alt vannet, og trener annen smak liksom..

Men hvor mye vann drikker dere da?

som en kommentar til dette med light-brus og overvektighet. leste nettopp en artikkel om en forskningsrapport der rotter begynte å overspise pga lett-produkter. altså: lettprodukter gjør mer sulten. visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...