Gå til innhold

Anbefalte innlegg

petter smart
Skrevet

Det er klart at man klarer seg uten alkohol de timene, og jeg ser poenget med flysikkerheten. Selv om det bare er én idiotisk mann som drikker seg overstadig beruset, så kan det ha fatale konsekvenser. Det er denne barnehage-mentaliteten i samfunnet jeg snart ikke orker mere av. Politikere som skal diktere livet til den jevne nordmann, og forbud som gjerne kommer fordi et fåtall ikke klarer å oppføre seg på en ordentlig måte...

Norge har alltid vært "flinke" på dette med advarsler og begrensninger i folks valgfrihet, fordi folk flest tydeligvis er som små barn og ikke kan ta vare på seg selv. Helt enig i at dette har tatt av. Nå skal vi vistnok få advarsler på ølflaskene. Det blir sikkert like effektig som de på røykpakkene. Hvor mange har egentlig sluttet å røyke, evt røyker mindre, pga disse advarslene?

Men av og til må vi sette grenser. Det er ikke lov å drikke og kjøre bil heller. Dette pga sikkerheten. Det er ikke lov å drikke på offentlig sted. Dette fordi en da prakker på andre sin drikking ved å opptre full (noe som ofte er slitsomt).

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nick

10

• Bookworm

7

• musikeren

5

• petter smart

4

Mest aktive i denne tråden

petter smart
Skrevet

Hadde det kommet fra SV, hadde sikkert petter smart vært enig med deg ;o)

Tror du jeg stemmer KFR eller? Har minst like lite til overs for dem som for SV. Og jeg har faktisk innrømmet at SV har enkelte fornuftige forslag.

petter smart
Skrevet

Sagt som en ekte nordmann! Det er ikke mulig å drikke uten å drikke seg drita?

Jeg synes vi skal ta den helt ut. All offentlig transport bør tørrlegges. Bil, buss, båt, fly, tbane, trikk. Full alkosjekk før ombordstigning.

Videre, det bør forbys å drikke alkohol på resturanter. Drita fulle folk har ikke noe der å gjøre.

Hva er det med nordmenn og forbud/påbud? Så snart noe lanseres, så hopper 50% på og klapper med nyreligiøs iver!

Enkelte klarer faktisk ikke å drikke litt, men må alltid bli drita fulla. Hvert år leser enn historier om fulle idioter som kranglet så mye at flyet måtte lande og kaste dem av, fulle foreldre som ikke klarer å ta vare på barna sine, og alle de som "kun" er så fulle at de plager alle andre på flyet. Har selv vært ut for sistnevnte. Var så heldig å ha to middeladrende damer innenfor meg på vei til Gran Canaria. Halve turen hang en full idiot over meg og prøvde å sjekke dem opp.

Det blir ikke det samme med fly og restauranter. En kan lett kaste ut noen fra en restaurant, evt tilkalle politiet. Det er ikke fullt så enkelt på et fly.

Men jeg synes faktisk man kan tørrlegge all offentlig transport. Ingen har behov for å drikke absolutt hele tiden. Når man da tar hensyn til sikkerheten og de andre passasjerene er valget klart.

Skrevet

Det spiller vel ingen rolle hvem som kommer med forslaget. Det er innholdet i forslaget vi bør ta stilling til.

Og jeg støtter forslaget. Det vil styrke sikkerheten, øke trivselen for alle oss som misliker å høre på fyllelalling i flere timer, og redusere dokøene.

Man kommer ufrivillig veldig tett på hverandre på et fly, og det er ikke så behagelig å sitte inneklemt i en fyllegjeng.

Dessuten går det ikke an å kaste av fulle folk på fly, slik det jo gjør på toget og til en viss grad på båter ( i neste havn, ikke kaste dem på havet). Der har man dessuten mye større område å bevege seg på også, så jeg er altså ikke enig med de som vil forby all alkoholservering på offentlige transportmidler.

Jeg vil beholde skjenkingen på tog og båt. Hva ville f. eks. en tur på Hurtigruta ha vært uten å kunne nyte vin til maten i restauranten, og døyve sjøsyke med en urtebrennevin i baren.

Skrevet

Akkurat her er jeg enig med KrF. Hvor mange ganger har vi ikke lest i avisene om folk (nordmenn) som har drukket seg dritings på fly og har oppført seg så truende at flyet har vært nldt til å nødmellomlande ett eller annet sted for å sette dem av?!

Hvorfor skal man absolutt ha alkohol på en flytur!? Har man flyskrekk kan man få beroligende av legen sin i forkant.

Skrevet

Hadde det kommet fra SV, hadde sikkert petter smart vært enig med deg ;o)

Hehe, det kan nok være så det, men jeg innrømte vel at jeg så litt på parti når jeg liksom kritiserte det også, så jeg er nok ikke noe bedre:-)

Skrevet

Tror du jeg stemmer KFR eller? Har minst like lite til overs for dem som for SV. Og jeg har faktisk innrømmet at SV har enkelte fornuftige forslag.

Nei, det tror jeg faktisk ikke at du gjør :o)

black wealch
Skrevet

Det er da så mange steder å drekke seg drita på... Hvorfor akkurat på et fly? Hva er det som er så jævla stas med det?

Støtter forslaget! Har sjøl sittet på fly med fulle idioter, og synes det er rimelig irriterende.

Hurra for alle forbud!

Og la oss samtidig få alkoholforbud på Danskebåten ;-)

Gjest Lissi25
Skrevet

Akkurat her er jeg enig med KrF. Hvor mange ganger har vi ikke lest i avisene om folk (nordmenn) som har drukket seg dritings på fly og har oppført seg så truende at flyet har vært nldt til å nødmellomlande ett eller annet sted for å sette dem av?!

Hvorfor skal man absolutt ha alkohol på en flytur!? Har man flyskrekk kan man få beroligende av legen sin i forkant.

enig

Skrevet

Jeg kan godt se poenget til KrF her, og jeg tror ikke det er et forsøk på å prakke på folk kristenfolkets holdninger. Det er da dessuten de færreste kristne som er helt avholdne.

En løsning kan kanskje være at det serveres f.eks. max. to gjenstander per person per flytur. Folk som har drukket en flaske vin på forhånd kan man jo ikke gardere seg mot uansett, hvis de ikke sjangler inn på flyet.

Skrevet

Enkelte klarer faktisk ikke å drikke litt, men må alltid bli drita fulla. Hvert år leser enn historier om fulle idioter som kranglet så mye at flyet måtte lande og kaste dem av, fulle foreldre som ikke klarer å ta vare på barna sine, og alle de som "kun" er så fulle at de plager alle andre på flyet. Har selv vært ut for sistnevnte. Var så heldig å ha to middeladrende damer innenfor meg på vei til Gran Canaria. Halve turen hang en full idiot over meg og prøvde å sjekke dem opp.

Det blir ikke det samme med fly og restauranter. En kan lett kaste ut noen fra en restaurant, evt tilkalle politiet. Det er ikke fullt så enkelt på et fly.

Men jeg synes faktisk man kan tørrlegge all offentlig transport. Ingen har behov for å drikke absolutt hele tiden. Når man da tar hensyn til sikkerheten og de andre passasjerene er valget klart.

Nøyaktig hva er det du forventer når du er på jallatur i en fullpakket chartermaskin på vei til en ekte urørt sydenperle?

Jeg akter faen meg ikke å unnvære et godt måltid (ja, de finnes om bord på ordentlige flyselskap) med god drikke til fordi 1 av 1 million passasjerer ikke kan kontrollere seg!

Nå skal vi forby foreldre å drikke også? Det hender da ikke at sånne drikker andre steder enn i fly?

Dette blir for dumt. Rett og slett.

Skrevet

Jeg kan godt se poenget til KrF her, og jeg tror ikke det er et forsøk på å prakke på folk kristenfolkets holdninger. Det er da dessuten de færreste kristne som er helt avholdne.

En løsning kan kanskje være at det serveres f.eks. max. to gjenstander per person per flytur. Folk som har drukket en flaske vin på forhånd kan man jo ikke gardere seg mot uansett, hvis de ikke sjangler inn på flyet.

Takk, jeg tar to magumflasker! Er dere ikke klar over at vanlige serveringsregler gjelder om bord i fly? Er du drita, så skal du ikke serveres alkohol.

Samme som på andre "uteplasser".

Skrevet

Hvor mange ganger? Tja, ca 3-4 de siste fem årene?

Det er så farlig, atte!

Skrevet

Hvor mange ganger? Tja, ca 3-4 de siste fem årene?

Det er så farlig, atte!

Synes det skjer flere ganger hvert eneste år jeg. Og jeg synes ikke noe om det. Som flere her påpeker - en flytur tar ofte ikke så mange timene, hvorfor i all verden skal man absolutt ha alkohol da?! Kan man ikke vente til man kommer frem dit man skal?

Skrevet

Synes det skjer flere ganger hvert eneste år jeg. Og jeg synes ikke noe om det. Som flere her påpeker - en flytur tar ofte ikke så mange timene, hvorfor i all verden skal man absolutt ha alkohol da?! Kan man ikke vente til man kommer frem dit man skal?

Det er selvfølgelig trist at du har opplevd dette mange ganger i året, men jeg har _aldri_ opplevd dette. Om Ronny the alcoholic ønsker å dyrke hobbyen sin om bord i et fly, så finnes det masse godsaker å få kjøpt før han går om bord.

Våte drømmer fra KRF rammer alle normale mennesker, ikke de som ikke greier å kontrollere seg.

Skrevet

Det er selvfølgelig trist at du har opplevd dette mange ganger i året, men jeg har _aldri_ opplevd dette. Om Ronny the alcoholic ønsker å dyrke hobbyen sin om bord i et fly, så finnes det masse godsaker å få kjøpt før han går om bord.

Våte drømmer fra KRF rammer alle normale mennesker, ikke de som ikke greier å kontrollere seg.

Jeg skjønner hva du mener og i mange tilfeller er jeg enig med deg. F.eks. ønsker jeg at man kunne fått kjøpt en flaske vin på nærbutikken, men jeg ser også helt klart at jeg da nok hadde drukket en del mer vin enn jeg gjør i dag.

Men jeg fatter ikke hvorfor folk absolutt må ha alkohol på flytur?! Jeg har ikke opplevd fulle folk (som oftest menn?) på fly, jeg flyr uhyre sjeldent, men synes jeg leser om det i media rett som det er.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener og i mange tilfeller er jeg enig med deg. F.eks. ønsker jeg at man kunne fått kjøpt en flaske vin på nærbutikken, men jeg ser også helt klart at jeg da nok hadde drukket en del mer vin enn jeg gjør i dag.

Men jeg fatter ikke hvorfor folk absolutt må ha alkohol på flytur?! Jeg har ikke opplevd fulle folk (som oftest menn?) på fly, jeg flyr uhyre sjeldent, men synes jeg leser om det i media rett som det er.

Folk må ikke absolutt ha alkohol på flytur, de må absolutt ha alkohol når de drar på ferie. Jeg har vært på mange innenlandsturer der folk flest drikker kaffe. Og jeg er relativt ofte på 12-13 timersturer der folk koser seg med litt drikke og deretter sovner. Drar du på sydentur så får du faktisk ta høyde for det.

Det er et ikkeproblem når 1 av 1 millon passasjerer ikke kan kontrollere seg. Dere hopper rett i kristenfella.

Gjest togli
Skrevet

Jeg er tildels enig med deg, men på den annen side hadde det vært greit å være trygg for at man slapp å forholde seg til småfulle folk på lange flyturer, spesielt når man har med barn. Flere ganger har jeg opplevd halvfulle mannfolk som "breier" seg og blir mer og mer høylytt. Ungene reagerer på det og lurer på hva det er med den mannen.. Det kunne vært deilig å, på forhånd, slippe å bekymre seg for om ungene må sitte ved siden av folk som blir mer og mer småpussa. Jeg har vært i syden mange ganger og hver eneste gang opplever jeg slike folk.

De aller fleste oppfører seg selvsagt helt fint selv om de drikker litt alkohol, men det er nok av de som blir synlig beruset. Synd at disse skal ødelegge for flertallet..

Forresten skjønner jeg ikke poenget med at man må drikke alkohol på flyet for å komme i "feriemodus"(?). Det skulle vel være nok alkohol å ta av der de kommer ;)

Skrevet

Sagt som en ekte nordmann! Det er ikke mulig å drikke uten å drikke seg drita?

Jeg synes vi skal ta den helt ut. All offentlig transport bør tørrlegges. Bil, buss, båt, fly, tbane, trikk. Full alkosjekk før ombordstigning.

Videre, det bør forbys å drikke alkohol på resturanter. Drita fulle folk har ikke noe der å gjøre.

Hva er det med nordmenn og forbud/påbud? Så snart noe lanseres, så hopper 50% på og klapper med nyreligiøs iver!

Igjen, hva er det som er så jævla stas med å drikke ombord på et fly? Trangt og ubehagelig. Maten smaker ille. Hva er poenget?

Gjest For eksempel?
Skrevet

Igjen, hva er det som er så jævla stas med å drikke ombord på et fly? Trangt og ubehagelig. Maten smaker ille. Hva er poenget?

Det er trangt og ubehagelig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...