Gå til innhold

Forebygge gnagsår?

frosken

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå i fjellet i 10 dager, og har i utgangspunktet gode fjellstøvler som ikke har gitt gnagsår tidligere. Hadde imidlertid store problemer med sår på hæl og under stortå da jeg gikk på ski i vinter. Er fortsatt rød på de områdene. Er det noe poeng å tape eller bruke compeed før jeg evt. har fått noen antydning til sår - eller er det bedre å la huden slippe limet osv. fra plaster eller tape?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Compeed-stiften er allerede pakket ned, sammen med en haug med gnagsårplastere. Tenkte jeg kunne starte utsalg til alle de stakkarene som ikke har det med...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bedre å tape forebyggende. Bruker vanlig sportstape.

Får du avrivningssår av tapen? Forestiller meg at den neppe blir sittende mer enn et døgn av gangen, man blir jo såpass svett på bena at den vel løsner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du avrivningssår av tapen? Forestiller meg at den neppe blir sittende mer enn et døgn av gangen, man blir jo såpass svett på bena at den vel løsner?

Nei, det går overraskende greit. Til og med når det faktisk har blitt gnagsår under tapen, og jeg river av blemmen sammen med tapen.

Men jeg er ingen ekspert. Får alltid gnagsår på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la vær å gå i fjellet!

herregud menneske, hold deg til byen. kaffelatte lett!

Du er for ung ennå til fullt ut å ha forstått alle livets fasetter og gleder...*s*

Skal imidlertid sørge for å få i meg tilstrekkelig med latte i morgen slik at det går noen dager før abstinensene kommer.

Savner du aldri kuene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Du er for ung ennå til fullt ut å ha forstått alle livets fasetter og gleder...*s*

Skal imidlertid sørge for å få i meg tilstrekkelig med latte i morgen slik at det går noen dager før abstinensene kommer.

Savner du aldri kuene?

jeg kommer aldri noensinne til å trave rundt på fjellknauser uansett hvor gammel jeg blir kjære.

jeg savner ikke kossene nei, - vel iblant når jeg mimrer da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer aldri noensinne til å trave rundt på fjellknauser uansett hvor gammel jeg blir kjære.

jeg savner ikke kossene nei, - vel iblant når jeg mimrer da :-)

Vi får se om en tyve års tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Nå har ikke jeg gått dagevis på fjellet pga familiære forhold.

Men jeg går ofte på fjell. I dag gikk jeg til en fjell-topp- og brukte ca 6 timer tur/retur fra parkeringsplass og til toppen.

Før slike turer- som gjerne medfører kraftige opp-over og ned-over bakker, pleier jeg plastre beina. Jeg har fjell-sko, og vet hvor de "tar". De er helt fine de første timene, men etter noen svette timer vet jeg at hælene er utsatt.

Ergo bruker jeg aller helst Compeed gnagsår-plaster for hæler, som forebygging. Av mangel på disse, så brukte jeg i dag kun vanlig plaster- forebyggende.

kom hjem- deilig sliten og uten gnagsår. .-)

Ønsker deg en kjempe-fin tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg gått dagevis på fjellet pga familiære forhold.

Men jeg går ofte på fjell. I dag gikk jeg til en fjell-topp- og brukte ca 6 timer tur/retur fra parkeringsplass og til toppen.

Før slike turer- som gjerne medfører kraftige opp-over og ned-over bakker, pleier jeg plastre beina. Jeg har fjell-sko, og vet hvor de "tar". De er helt fine de første timene, men etter noen svette timer vet jeg at hælene er utsatt.

Ergo bruker jeg aller helst Compeed gnagsår-plaster for hæler, som forebygging. Av mangel på disse, så brukte jeg i dag kun vanlig plaster- forebyggende.

kom hjem- deilig sliten og uten gnagsår. .-)

Ønsker deg en kjempe-fin tur!!!

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi forebygger alltid. Når du først har fått gnagsår, er det for sent, da blir det vondt uansett hvor mye Compeed du bruker etterpå.

Jeg synes vanlig sportstape er det beste. Hvis du blir våt må du skifte, men ellers holder det ofte i flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...