Gå til innhold

Hva er egentlig best i teen, for kroppen?

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Bruker ofte honning og ingefær. Det er utrolig godt for immunforsvaret og hvis jeg begynner å bli tett i hals og nese løser det opp.

Gjest teatimes
Skrevet

3 suketter bruker jeg. Har brukt det i årevis, og har ingen tro på at jeg kan få noen skadelige senvirkninger i kroppen av det.

Skrevet

Hvis jeg drikker vanlig te, hvilket det går to krus av i forbindelse med lunsjen, bruker jeg vanlig sukker i. Ca. 2 teskjeer sukker i et stort krus.

Ellers bruker jeg instant urtete fra boks, og den er nok søtet med sukker.

Jeg tror ikke kunstig søtstoff er bra for kroppen.

Fruktose (fruktsukker) er sunnere enn vanlig sukker, og er en del søtere. Dermed blir det litt færre kalorier, dvs. du trenger mindre i for å oppnå samme effekt. Fås kjøpt i pakker.

Skrevet

Ikke prøv det nye søtningsmiddelet sukral. Jeg kjøpte cola light og skjønte ikke hvorfor jeg fikk så grådig vondt i magen. Det var søtningsmiddelet.

Jeg har stort sett holdt meg til Pepsi max eller tab-ekstra.

Synes det smaker bedre.

Men jeg har vært flink til å kutte ned på det også.

hare1365380455
Skrevet

Jeg har earl grey te med melk i. Av og til er det godt med honning i også, og jeg tror det er bedre enn sukker.

Skrevet

Jeg har earl grey te med melk i. Av og til er det godt med honning i også, og jeg tror det er bedre enn sukker.

Tror jeg skal prøve med en dært honning heretter, fikk en sånn kjekk honning-greie til teen fra søstra mi i bursdagsgave. :o)

hare1365380455
Skrevet

Tror jeg skal prøve med en dært honning heretter, fikk en sånn kjekk honning-greie til teen fra søstra mi i bursdagsgave. :o)

Honning søter godt! :)

Og nå fikk jeg lyst på en kopp te... ;)

Skrevet

Men med alt det oppi må du da kvele tesmaken helt? Dessuten tåler jeg ikke melk og har ikke tro på at melk skal være så sunt heller. Melk er for kalver.

Neida, det smaker indisk te ;o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg drikker teen uten noe som helst oppi. Hadde litt av en kamp et par uker da jeg skulle slutte å ha søtt i teen, men etter at det først var gjort syns jeg te med søtt i er noe av det kvalmeste jeg kan tenke meg. Lady Gray (Earl Gray med krydder) er noe med det beste jeg drikker.

Må du for enhver pris ha noe søtt i skal det ikke mer enn et par suketter til, du dauer ikke av såpass lite søtningsmiddel. :-P

tzatziki1365380058
Skrevet

Hvis du absolutt må ha noe, så er vel fruktose et alternativ for deg? Naturlig søtt, men uten effekt på blodsukkeret.

Jeg er på langt nær så "hysterisk" (unnskyld uttrykket :)) som deg, så jeg hadde neppe brydd meg med verken litt sukker eller suketter.

Men personlig, drikker jeg teen "bar".

Gjest Signert
Skrevet

Jeg bruker fruktose. Søtere enn vanlig sukker, slik at du ikke trenger så mye, og så har det ikke så stor påvirkning på blodsukkeret som honning (som er en versting)...

Skrevet

Fruktose er ikke bedre enn vanlig sukker - ble det slått fast for etpar år siden.

Lese mer her hvis du gidder... :-)

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/08/02/439037.html

Se der ja - det var ikek så fantastisk med fruktose heller. Har prøvd det såvidt, men synes ikke det var søtere enn sukker jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...