Gå til innhold

undervekt

madsjb

Anbefalte innlegg

Hei....

Jg vil så gjerne legge på meg litt...Jeg er nettopp fylt 15 og er litt over 160 cm høy og så veier jeg bare 46 kilo...Så jeg er ganske tynn..Jeg tror idealvekten min er 17-18 og dette er litt under det normale...Jeg har lest noen plasser at hvis man spiser mer i forhold til treningsmengden, vil man gå opp i vekt.. Jeg har alltid vært veldig aktiv...Og det dumme er at jeg spiser mer enn mange av vennene mine, men de er normale og jeg er tynn...Jeg tror jeg har stor forbrenning...Så hva kan jeg gjøre for å legge på meg???..Må jeg spise mer.?..Jeg spiser 2 brødskiver både om morgenen og om kvelden..Er dette for lite.??. En annen ting er at jeg har hørt at hvis man spiser og drikker samtidig, så mister man mange vitaminer o.l.. Jeg spiser og drikker akkurat samtidig..Har dette noe å si på vekten..???.

Enda en ting er at i vinter så brakk jeg foten.. Jeg gjorde jo nesten ikke noe på 2-3 måneder. Da gikk jeg opp 1-2 kilo....Please, jeg vil ha hjelp....Hva kan jeg GJØRE???

Håper å svar!

Hilsen Mer KILO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg. Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg, men jeg tror at du har henvendt deg til feil forum. Hvis du ber om hjelp inne på forum for spiseforstyrrelser får du helt sikkert noen vettuge svar. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg, men jeg tror at du har henvendt deg til feil forum. Hvis du ber om hjelp inne på forum for spiseforstyrrelser får du helt sikkert noen vettuge svar. Lykke til.

hvorfor skal hun spørre på forum for spiseforstyrrelser om tips til å legge på seg?

hun vil legge på seg.. hva har det med sf å gjøre?

bare spør.. :)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal hun spørre på forum for spiseforstyrrelser om tips til å legge på seg?

mvh

Les innlegget til madsjb litt nøyere du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilleJ

Ville vel kanskje tro at 17-18 er en skrivefeil jeg da... eller er det noe annet du tenker på?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For din alder er du helt normal. Bare spis det du føler for, og fortsett et aktivt liv!

E må bære sei dæ.....

E har itje spiseførrstyrrelsæ heller.....

Og kem så sei at e e ei jentæ...E e faktisk gutt bærre at e glømt å skriv dæ...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei madsjb

Vekten din er helt normal for alderen og høyden din. Du må spise mer mat for å legge på deg. I din alder trenger kroppen mye mat. Du skal fortsette med å spise og drikke samtidig. Du mister ikke vitaminer og mineraler av den grunn. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei madsjb

Vekten din er helt normal for alderen og høyden din. Du må spise mer mat for å legge på deg. I din alder trenger kroppen mye mat. Du skal fortsette med å spise og drikke samtidig. Du mister ikke vitaminer og mineraler av den grunn. Lykke til!

Hei Janne

Tusen takk for svaret..Bra at jeg får respons fra eksperter.

Jeg har alt begynt å forandre på kostholdet mitt og har faktisk lagt på meg 1 kilo...!

Dette syns jeg er svært bra!

Før spiste jeg 2 brødskiver til frokost, en til skolematen og 2 til kvelds.. Nå spiser jeg 4 om morgenen, 2 til skolematen, og 4 til kvelds...Smatidig spiser jeg enda et mellommåltid mellom middagen og kveldsmaten..D enne består av 2 brødskiver. Samtidig spiser jeg mer fukt etter måltidene... Og ofte tar jeg meg havregryn for å bli skikkelig mett etter et måltid...

Ja jeg har prøvd å spist uten å spise samtidig...Men jeg hører du sier at en ikke mister næringstoffer av den grunn... Jeg hadde bare hørt noen som har sagt det...men da så... Da kommer jeg sikkert til å spise enda mer for da tar det ikke så lang tid å svelge....

Ja, tusen takk for svar!!!

Så jeg vil ikke tape vitaminer, nætringsstoffer o.l. hvis jeg drikker og spiser samtidig (tar først ei tugge av maten og mens den er i munnen drikker jeg...)??

TUSEN TAKK

MADS J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...