Gå til innhold

Belastningsskade

bfn

Anbefalte innlegg

ey,

For en mnd siden fikk jeg sinnsykt vondt under armen mellom albuem og håndleddet etter å trent bicepscurl med rett stang. Hadde vondt i en og en halv uke etterpå og kunne nesten ikke løfte vekter pga smertene.. Har ikke trent bicepscurl med rett stang etter det fordi jeg er redd for å bli skada igjen.

Er det like effektivt å bruke en Z-stang? da slipper jeg hvertfall å få den maksimale vridninga på håndledda som jeg tror forårsaka smertene.

Hvordan utføres egentlig denne øvelsen på en helt korrekt måte? ..tenker mest på håndledda..

Lurte også på om 50g whey, 70g druesukker og 2 bananer er passe og ta etter trening?

(179 høy, 78 kg)

mvh

bfn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Varmer du skikkelig opp før du går over til arbeidsvektene dine? Dette er noe du må gjøre ellers vil du skade deg selv.

50 gram whey høres litt mye ut synes jeg. Jeg ville tatt 30, men...

Det er liknende debatter på http://www.trim.no/forum - Ta turen innom!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Varmer du skikkelig opp før du går over til arbeidsvektene dine? Dette er noe du må gjøre ellers vil du skade deg selv.

Med vennlig hilsen

Jepp, varmer alltid opp før jeg løfter.. 5-10 min sykkel, jogging eller romaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Med vennlig hilsen

hmmm.. leste akkurat litt om tennisalbue.. Er jo litt i faresonen da med tanke på at jeg spiller mye tennis og sitter en del foran pc'n, men på en annen side,så fikk jeg jo vondt i begge armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, varmer alltid opp før jeg løfter.. 5-10 min sykkel, jogging eller romaskin.

Hei,

Du må alltid varme opp med lettere vekter på de øvelsene du skal trene, også.

Min epost: [email protected]

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

du bør vel helst ikke trene så lenge du er skadet. Best om du først får orden på problemområdet, og så trapper opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...