Miss Marple Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Våren 2004 måtte jeg ta tak i livet mitt. Grunnet mange vonde opplevelser hadde vekta steget helt til 110 kilo, og det er mye når man kun er 163 cm høy. Men det gikk langsomt, slanket meg vel egentlig ikke, og gikk fremdeles litt opp og ned. Våren 2007 veide jeg 75 kilo, altså en reduksjon på 35 kilo på 3 år. I mai i år bestemte jeg meg for å bli litt mer seriøs. Begynte med regelmessig trening, og kuttet ut godteri. I dag spiser jeg ikke sjokolade, potetgull etc, og har fått inn som rutine over 10 timers trening (=stavgang) i uka. Løping har jeg så vonde minner fra skolen om, at det vil jeg aldri gjøre igjen. Veier i dag ca 68 kilo, men har høy fettprosent og bør nok gå ned 10-15 kilo til, for utseendets skyld (ser ut som jeg veier mer enn jeg gjør). Problemet er bare posjonskontrollen. Det er ikke bare å kutte ut godtet, man kan ikke spise ubegrensa av "vanlig" mat heller. Og det er her jeg sliter. Har enorme problemer med å være sulten, blir da fryktelig plaget av hodepine, får ikke sove og det verker i hele kroppen, mister konsentrasjonen og blir sur. Selvfølgelig - når man er vant til store posjoner, krever det veldig mye å redusere dem. Noen som har noen gode råd? Ønsker så inderlig å gå ned til under 60 kilo til jul, eller å kunne bruke størrelse 40 i klær... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kanskje hvis du øker andelen proteiner i måltidet og kutter ned på karbohydratene? Proteiner metter mer og lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Vil dessuten si gratulerer! Du har jo vært kjempeflink! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Ikke stress med å gå ned de siste 10 kilo til jul! Du har jo vært kjempeflink å kan være så stolt av deg selv! Dersom det er Grete Roede kurs i nærheten der du bor ville jeg meldt meg på det om jeg var deg. Da kan du nok rekke en 7-10 kilo til jul iallfall. Og det er ganske grei slanking, du spiser deg mett på sunn mat. Dersom du ikke vil begynne med Grete Roede fortsett slik du driver nå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marple Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Kanskje hvis du øker andelen proteiner i måltidet og kutter ned på karbohydratene? Proteiner metter mer og lenger. Ja, burde absolutt spise mer proteiner og mindre karbohydrater! Vi bruker å ha mye brød i huset,mannen er av typen med ekstremt høy forbrenning og trener i tillegg mye og hardt. Så han må ha mye karbohydrater for ikke å bli for tynn. Og da blir det så enkelt for meg å smøre ei brødskive også, enda jeg egentlig burde spist noe annet. Ingen unnskyldning egentlig, dette da... Takk for gratulasjon forresten! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søssa Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Først, du har vært kjempeflink som har gått ned så mye. Jeg har ikke noe spesielt godt råd å gi annet enn å skaffe mindre tallerkener. På en mindre tallerken kan fort en porsjon umerkelig bety litt mindre mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.