trixy Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hei! Jeg har antagelig hatt en avrivning av brachialis i venstre overarm i forbindelse med jobben. Dette skjedde for 8 mnd siden, og jeg går til trening/behandling hos fysioterapet for plager nedover i underarmen. For tre dager siden la jeg merke til at det hadde kommet et nytt søkk, denne gangen i venstre overarm... Ser ut som om noe av biceps mangler. Det eneste jeg kan huske å ha gjort er å lekesloss litt med mannen min... Hvordan er det mulig å rive av/ødelegge to muskler på under ett år?! Er det noen som har hørt om en sykdom/syndrom som kan forårsake dette? Både legen og fysio klør seg i hodet... Takknemlig for erfaringer/svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Avrivning av muskel skjer som oftest ved en plutselig og voldsom belastning. Dette skjedde for deg 8 mndr. siden og på nytt ganske nylig. Den siste skaden kan jo være forårsaket av at den generelle styrken i armen ikke er god. Ved enkelte muskel/bindevevssykdommer kan man være disponert for slike hendelser. Men da har man gjerne en del tilleggssymptomer. Er man i det hele tatt i tvil om dette, bør det tas en rekke blodprøver for å sjekke den generelle helse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.