Gå til innhold

Vekta står bom stille.

Gjest Lotus78

Anbefalte innlegg

Gjest Lotus78

Jeg har siden 1 juni gått seriøst inn for å legge om livsstilen for å gå ned noen kilo. Jeg veide 96 kilo da jeg startet og gikk ned til 91kilo 1 juli. I denne peroden gikk jeg ned 5 cm rundt hofter og 7 rundt rumpa. Jeg er ute å sykler 2-2,5 timer hver dag og har en jobb jeg går og står mye i. Sykkelturene er i mye oppoverbakker og jeg tar i når jeg sykler. Den siste måneden har jeg ikke gått ned noe ting.

Jeg spiser stort sett: 1 brødskive hjemmebakt grovbrød med magert pålegg kl. 5.30. Lunsj 2 brødskiver med magert pålegg kl.10.00. Kommer hjem kl. 15.00 spiser yoghurt med litt frø i og frukt. Middag kl. 16.00. (Ser her at jeg burde spise frukt og yoghurt litt før, f.eks. kl.13.00, men jeg får spise før jeg sykler hjem fra jobb kl.14.00). Til middag spiser jeg ca. 150gr. magert kjøtt kyllingkjøttdeig, kyllingfillet, karbonadedeig, vårruller o.s.v med litt fullkornsris, kokte grønnsaker/salat og bønner/linser. Til kvelds har jeg 1 yoghurt og en frukt.

Jeg drikker mye vann, men er plaget med at jeg ikke greier å drikke meg utørst. Jeg binder veldig vann etter å ha spist noe med salt i. Jeg hadde nådd et mål jeg hadde satt meg og bestemte meg for å kose meg i helga. Jeg laget meg lasagne av halvfabrikat, resultatet var at jeg gikk opp 1,7 kilo. Dette er vann som jeg binder i kroppen p.g.a saltet. Siden da og frem til i dag har jeg helt i meg vann som en svamp og blir ikke utørst. Er plaget av dette, men ikke slik som nå. Er det "normalt" å reagere så kraftig på salt. Neste gang blir det lasagne fra bunnen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brannmur

Kutt ur yoghurten, ta heller ett knekkebrød med magert pålegg. Spis mere frukt og grønnsaker. Spis gjerne litt frukt mellom frokost og lunsj, da er du ikke så sulten i 11. tiden. Husk at når du trener, så er du nødt til å ta i skikkelig. Blodpumpa må gå, det nytter ikke å bare ta koseturer. Lykke til, du vil nok se at du snart mister flere kilo, og kroppen blir fastere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har masse erfaring

Hmm..... Nå er det vel engang sånt at fysikkens lover gjelder, så går det inn mindre kalorier over tid enn det du forbrenner, så vil du ta av. Det høres jo ikke ut som du spiser så lite at kroppen skulle ha noen grunn til å sette på bremsene.

Et par ting: Pass på at du ikke lurer deg selv med det du spiser. Alt skal regnes med, smør på skivene, det du steiker i (olje, margarin). Hva type yoghurt spiser du, osv osv. Ta fram vekt og kontrollvei. Det har lett for å bli litt store porsjoner, store brødskiver osv i forhold til det man kanskje tror man spiser.

Jeg ville også begrenset antall brødskiver, evnt byttet i knekkebrød. Anbefaler også å spise fiber, GG helseklibrød f.eks.fåes på helsekostbutikk. Spis et før hvert måltid, sammen med et stort glass vann.

Frukt og grønnsaker: Fint, men det skal være overvekt grønnsaker, og når det gjelder frukt er det flere typer som inneholder mye sukker. Sunt likevel, for all del, men ikke det beste mens du er i en vektredusjonsfase.

Mange bekker små osv.... ;-)

Og så trim. Opp med farten, få opp pulsen!! :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som om du spiser veldig sunt, og med så mye mosjon hver dag virker dette rart. Jeg synes du burde gått ned mye med denne livvstilen.

Tror jeg hadde tatt en tur til legen for en generell helsekontroll.

Og for all del: Ikke spis mindre enn det du gjør. Kroppen trenger næring.

Den eneste lille pirkingen er youghurten. Denne kan inneholde mye sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den tørsten ville jeg definitivt tatt en tur til legen for å sjekke om du kan være på vei til å få diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotus78

Høres jo ut som om du spiser veldig sunt, og med så mye mosjon hver dag virker dette rart. Jeg synes du burde gått ned mye med denne livvstilen.

Tror jeg hadde tatt en tur til legen for en generell helsekontroll.

Og for all del: Ikke spis mindre enn det du gjør. Kroppen trenger næring.

Den eneste lille pirkingen er youghurten. Denne kan inneholde mye sukker.

Jeg spiser yoplait 0.1%. Ser at det er en del sukker i den likevel. Se om jeg heller skal spise et knekkebrød som mellommåltid i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lotus78

Med den tørsten ville jeg definitivt tatt en tur til legen for å sjekke om du kan være på vei til å få diabetes.

Jeg skal komme meg til legen, for jeg vet at disse tørsteattakene jeg får med jevne mellomrom kan være tegn på diabetes/begynnede diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotus78

Hmm..... Nå er det vel engang sånt at fysikkens lover gjelder, så går det inn mindre kalorier over tid enn det du forbrenner, så vil du ta av. Det høres jo ikke ut som du spiser så lite at kroppen skulle ha noen grunn til å sette på bremsene.

Et par ting: Pass på at du ikke lurer deg selv med det du spiser. Alt skal regnes med, smør på skivene, det du steiker i (olje, margarin). Hva type yoghurt spiser du, osv osv. Ta fram vekt og kontrollvei. Det har lett for å bli litt store porsjoner, store brødskiver osv i forhold til det man kanskje tror man spiser.

Jeg ville også begrenset antall brødskiver, evnt byttet i knekkebrød. Anbefaler også å spise fiber, GG helseklibrød f.eks.fåes på helsekostbutikk. Spis et før hvert måltid, sammen med et stort glass vann.

Frukt og grønnsaker: Fint, men det skal være overvekt grønnsaker, og når det gjelder frukt er det flere typer som inneholder mye sukker. Sunt likevel, for all del, men ikke det beste mens du er i en vektredusjonsfase.

Mange bekker små osv.... ;-)

Og så trim. Opp med farten, få opp pulsen!! :-)

Lykke til!

Det jeg ikke helt blir klok på er hvor mange kalorier som er passe for at jeg skal gå ned i vekt. Jeg har gått ned 30 kilo ved å følge Fedon Lindbergs filosofi, så noe riktig har jeg gjort på veien. Det gikk bra, men jeg er litt for glad i brød til å kutte det helt ut. Nå spiser jeg Ingers Rugbrød, men skal prøve å gå over til litt knekkebrød. Hvilke vil du anbefale i tillegg til det man kjøper på helsekosten?

Når det gjelder trimming, blir jeg i bedre og bedre form, så noe godt kommer ut av dette. Jeg sykler lengre og lengre runder etterhvert som jeg ser at formen blir bedre. Jeg skal prøve å ta meg mer ut på disse turene slik at jeg virkelig merker at kroppen jobber. Skal begynne på spinning om ca 2 uker, litt lettere å ta meg helt ut der, fordi man slipper å bremse opp og følge med på trafikkbildet på samme måte. Gikk på spinning for 1 år siden men foten min var ikke klar for det etter at jeg tidligere på året hadde brukket ankelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotus78

Kutt ur yoghurten, ta heller ett knekkebrød med magert pålegg. Spis mere frukt og grønnsaker. Spis gjerne litt frukt mellom frokost og lunsj, da er du ikke så sulten i 11. tiden. Husk at når du trener, så er du nødt til å ta i skikkelig. Blodpumpa må gå, det nytter ikke å bare ta koseturer. Lykke til, du vil nok se at du snart mister flere kilo, og kroppen blir fastere.

Tror jeg spiser nok frukt, men kan nok spise mer grønnsaker. Mulig jeg skulle begynne å ha med meg salat på jobben igjen og begrense brød inntaket enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser yoplait 0.1%. Ser at det er en del sukker i den likevel. Se om jeg heller skal spise et knekkebrød som mellommåltid i stedet.

Vet at de sammenligner youghurt med Cola når det gjelder sukkerinnhold. Litt skremmende...

Men ta uansett en legesjekk. Synes den tørsten virker merkelig. Det kan tyde på at alt ikke er 100%. Greit å få det avklart i hvertfall. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...