Gjest Lazzie Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Heisann! eg er ei jente på 27 år som sliter med overvekt. eg er lubben men det STORE problemet som tynger meg både psykisk og fysisk, er den store magen. Den henger som et skjørt.eg får ikke til å gå i normale klær og føler meg helt PYTON.Som du sikkert skjønner så er selvbildet mitt under 0%. Eg vart henvist av fastlegen min til lokalsjukehuset der eg bor. dem sendte meg videre til førde, førde sendte meg videre til florø som mente at eg ikke var TJUKK nok! eg føler at eg ikke har noe liv. EG HAR LYST TIL Å VÆRE EI JENTE OG IKKE BARE ET HOKJØNN! kjærester er noe eg savner INNMARI sårt. og eg vet at vekta har ein betydning, der. eg veier 112 kg og måler 165 cm. Kan du være så snill å hjelpe meg? hilsen en som venter på at livet skal begynne.eg var LITT lubben som barn men ikke av betydning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nytt liv 2008? Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Du får begynne med å sette deg del mål. Sett av litt penger hver uke, slik at hver gang du når ditt delmål, så løp å kjøp deg noe fint til deg selv. Hvis du inderlig ønsker å gå ned i vekt, så klarer du det. Se deg nøye i speilet, og si til deg selv, jeg SKAL ned i vekt. Spis ofte og tenk på hva du spiser. Ikke fyll brødskivene med pålegg, men legg ett tynnt lag. Bruk grovbrød, og spis mye frukt og grønnt. Gå turer i stedenfor å ligge på sofaen. Du trenger ikke gå så langt, men sett av tid hver dag til en uteaktivitet, og du vil straks føle deg mye bedre. Vær klar over at det å gå ned i vekt tar tid. Lang tid. Lykke til, vil du inderlig nok ned i vekt, så klarer du det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Du må vel ned på tilnærmet normalvekt før det innvilges opersajon for å fjerne "forkleet". Se om du finner en eller annen vektklubb-greie som passer for deg via nettet? Grethe Roede? Dagbladet har vel en greie også? Du har ingen du kan få med deg på å trimme og spise sunt, som kan backe deg opp når det går trått? Venniner, søsken, foreldre el andre slektninger? *Klem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg tror at alle som er for tykke vet hva de gjør galt. Jeg vet ihvertfall hvorfor jeg er tjukk. Jeg spiser ikke en brødskive til måltidet, men gjerne 3 eller 4. Jeg elsker sjokolade, og det holder ikke bare med en liten bit. neida, gjerne en hel plate i slengen. Og slik kan jeg ramse opp videre... Nå er jeg på slanking, igjen, og hvis jeg får lyst på noe godt tenker jeg at: Nei, det spiste jeg i ferien, så nå klarer jeg meg uten en stund til. Grete Roede har fine nettsider, der du kan skrive inn hva du spiser, og få kalde fakta ut. Jeg anbefaler å prøve denne. Treningen er det så som så med. Jeg har små barn, så det er hektisk i heimen. Det får bli et mål etterhvert... Jeg tror det er lurt å få med seg noen på slankinga. Jeg har gubben. Vi følger det samme opplegget, og det fins ikke snop i huset. Det går også an å få med seg en venn/venninne, begynne på et slankekurs, eller simpelthen få oppfølging fra fastlegen. Bestem deg for at nå er det nok. Ha noen utskeielser, men ikke la dem vare hele dagen eller hele uka. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Legane bør ta overvekta di alvorleg nå, ikkje om et tiår eller to, når du kanskje har fått fleire sjukdommar, eller har problem med å gå. Her er eit senter der svært overvektige kan få hjelp. Du får dekka opphald og kan få sjukemelding medan du er der: http://www.rkhr.no/wp/index.php Elles antar eg du veit at dei føretek slankeoperasjonar i Førde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sivalen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Legane bør ta overvekta di alvorleg nå, ikkje om et tiår eller to, når du kanskje har fått fleire sjukdommar, eller har problem med å gå. Her er eit senter der svært overvektige kan få hjelp. Du får dekka opphald og kan få sjukemelding medan du er der: http://www.rkhr.no/wp/index.php Elles antar eg du veit at dei føretek slankeoperasjonar i Førde. takk skal du ha:) du gleder meg:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.