Lillemus Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Bomma selvfølgelig på forumet igjen, men nå blir det riktig i alle fall. ) Ja, hva gjør man om vinteren da? Om sommeren kan man jo jogge hvor som helst, men hva med vinteren? Her hvor jeg bor er det som regel stålis på alle fortau og dårlig med strøsand også og i skogen er det jo ufremkommelig. Og hva har man på beina om man jogger om vinteren? Ser for meg at joggeskoene må bli glatte? Selvfølgelig kan man ta frem skiene, men det er litt mer tiltak + at det koster 30,- å parkere... ( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Da jeg bodde i Trondheim og var mer treningsnarkoman enn nå, fikk jeg pigget et par joggesko til vinterbruk. Gjorde det på Løplabbet og det kostet ikke mange kronene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meimei Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg løper hele året, og skjønner ikke de som orker å legge opp om høsten for så å begynne igjen om våren. Det må være tungt! Det går helt fint å løpe på isete underlag og ikke minst hardpalkket snø, som egentlig er perfekt for beina. Det krever bare en litt annen løpsteknikk, nesten som å kjøre bil på glatten. Ingen brå bevegelser og en jevn rytme. Med pigger under skoene (Løpslabbet hjelper deg) er det ingen grunn til å avslutte løpingen når vinteren setter inn. Jeg tror det eneste som har stoppet meg fra å løpe, er noen ganger når snøen har lavet ned og ennå ikke blitt tråkket hard. Det er utvilsomt litt tyngre å komme seg ut om vinteren, men egentlig enda bedre når en først har dradd seg ut av godstolen. Om sommeren er en så mye ute ellers, så på vinterstid er behovet for frisk luft ennå større. Jeg synes egentlig noe av det beste med løpingen er de skiftende årstidene og jeg nyter de alle - på ulike måter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg er ikke enig i at forumet ble riktig. Dette handler om trening. Og jeg løper hele vinteren, med samme type sko. Det går helt fint på snødekte veier. Er det regelrett hålke som ikke er strødd, bruker jeg tredemølla (har egen hjemme). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Jeg løper hele året, og skjønner ikke de som orker å legge opp om høsten for så å begynne igjen om våren. Det må være tungt! Det går helt fint å løpe på isete underlag og ikke minst hardpalkket snø, som egentlig er perfekt for beina. Det krever bare en litt annen løpsteknikk, nesten som å kjøre bil på glatten. Ingen brå bevegelser og en jevn rytme. Med pigger under skoene (Løpslabbet hjelper deg) er det ingen grunn til å avslutte løpingen når vinteren setter inn. Jeg tror det eneste som har stoppet meg fra å løpe, er noen ganger når snøen har lavet ned og ennå ikke blitt tråkket hard. Det er utvilsomt litt tyngre å komme seg ut om vinteren, men egentlig enda bedre når en først har dradd seg ut av godstolen. Om sommeren er en så mye ute ellers, så på vinterstid er behovet for frisk luft ennå større. Jeg synes egentlig noe av det beste med løpingen er de skiftende årstidene og jeg nyter de alle - på ulike måter. Altså må jeg kjøpe et par joggesko til og få satt pigger i dem. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Jeg er ikke enig i at forumet ble riktig. Dette handler om trening. Og jeg løper hele vinteren, med samme type sko. Det går helt fint på snødekte veier. Er det regelrett hålke som ikke er strødd, bruker jeg tredemølla (har egen hjemme). Vektmestring handler da om trening også? Forresten du - jeg serverte grønnsaksretten din til min kjære forleden dag med følgende reaksjon:"Mmmm... Godt ja!" Et par tygg til og så:"Dette må vi ha mer!" ) Jeg lager stadig varianter av denne, men bruker bittelitt olje i forma og kutter ut fløten. Nammis! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Vektmestring handler da om trening også? Forresten du - jeg serverte grønnsaksretten din til min kjære forleden dag med følgende reaksjon:"Mmmm... Godt ja!" Et par tygg til og så:"Dette må vi ha mer!" ) Jeg lager stadig varianter av denne, men bruker bittelitt olje i forma og kutter ut fløten. Nammis! Jeg vil også ha oppskrift på noe magert og godt. *venter på mail* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Vektmestring handler da om trening også? Forresten du - jeg serverte grønnsaksretten din til min kjære forleden dag med følgende reaksjon:"Mmmm... Godt ja!" Et par tygg til og så:"Dette må vi ha mer!" ) Jeg lager stadig varianter av denne, men bruker bittelitt olje i forma og kutter ut fløten. Nammis! Nå ble jeg nysgjerrig på denne grønnsaksretten...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Vektmestring handler da om trening også? Forresten du - jeg serverte grønnsaksretten din til min kjære forleden dag med følgende reaksjon:"Mmmm... Godt ja!" Et par tygg til og så:"Dette må vi ha mer!" ) Jeg lager stadig varianter av denne, men bruker bittelitt olje i forma og kutter ut fløten. Nammis! Ja, men jeg tror det er størst sjanse for å finne kunnskap og erfaring om løping på treningsforumet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 30 kr å parkere for å stå på ski... Hva er det for et sted? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 30 kr å parkere for å stå på ski... Hva er det for et sted? Det koster det på parkeringsplassene i Bymarka i Trondheim. Om sommeren koster det "bare" i helgene, men jeg mener det koster om ettermiddagen på hverdagene også om vinteren. Skal vel dekke brøyting og vedlikehold sikkert... Og lønn til vaktene som står og tar imot? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det koster det på parkeringsplassene i Bymarka i Trondheim. Om sommeren koster det "bare" i helgene, men jeg mener det koster om ettermiddagen på hverdagene også om vinteren. Skal vel dekke brøyting og vedlikehold sikkert... Og lønn til vaktene som står og tar imot? Sånt er til å bli gretten av, synes jeg. Det burde vært gratis å komme en tur i skog og mark selv om man har lang vei dit. Jeg elsker å stå på ski. Der jeg pleier å stå når jeg er i Norge er det ennå gratis å parkere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 30 kr å parkere for å stå på ski... Hva er det for et sted? Vi må også betale 30 kroner, men det er for å komme inn bommen til skogsområdet. Sykt spør du meg. Burde være gratis for alle å komme seg inn til marka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Vi må også betale 30 kroner, men det er for å komme inn bommen til skogsområdet. Sykt spør du meg. Burde være gratis for alle å komme seg inn til marka. Ja, det burde vært gratis! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg jogger (snarere jogget) litt på vinteren også, og her i Oslo er det i hvertfall sjelden det er speilholke. Store deler av vinteren er det greit vinterunderlag. De som jogger mest på vinteren har gjerne brodder i joggeskoenee. På Løplabbet, og sikkert i en del andre sportsforretninger, setter de inn slike, kanskje noe å vurdere å få gjort med et ellers avlagt par? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Jeg jogger (snarere jogget) litt på vinteren også, og her i Oslo er det i hvertfall sjelden det er speilholke. Store deler av vinteren er det greit vinterunderlag. De som jogger mest på vinteren har gjerne brodder i joggeskoenee. På Løplabbet, og sikkert i en del andre sportsforretninger, setter de inn slike, kanskje noe å vurdere å få gjort med et ellers avlagt par? Det er dårlig med avlagte par joggesko her du... ) Da må jeg få tak i et nytt par i tilfelle - og det lar seg jo gjøre. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotus78 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det er dårlig med avlagte par joggesko her du... ) Da må jeg få tak i et nytt par i tilfelle - og det lar seg jo gjøre. ) Det finnes joggesko med pigger på G-sport og helt sikkert andre sportsforretninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.