puppola Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Sommerferien er over for denne gang. Det har vært en herlig ferie med mye godis, vin, lite aktivitet, og selvfølgelig fem kilo x-tra på baken! Jeg sliter veldig med vekta og for meg er det ikke bare å endre noen vaner så "renner kiloene av". jeg må slite veldig og forsake mye av det jeg liker aller best, nemlig brød, ost, pasta, potetgull,sjokkis i store mengder. Kan noen gi meg noen motiverende ord for å komme igang igjen for 1000 gang!!!!!!!!! Vil bare bli tynnere og har ca 20 kilo for mye som skal av...hvordan begynner jeg... Må legge til at jeg har slanket meg i 20 år og vet egentlig hva som skal til MEN KOMMER IKKE IGANG! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 En av de viktigste tingene som skal til er å slutte å bruke ordet "slanking". Det er bedre å bruke ord som å endre kostholdet eller endre livsstil. Slanking er noe midlertidig og ustabilt, mens endring/omlegging av kosthold er varig og stabilt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det ble litt for mye is, vafler og potetsalat på meg i sommer også ja... Nå har jeg klart å gå ned 2 kilo på 2 uker og løsningen for meg var den gode, gamle måten - finne ut hvor mange kalorier jeg egentlig trenger på en dag og så legge meg ca. 3-400 under, men ikke lavere! Så jeg brukte noen dager på å notere alt jeg spiste, veie maten og regne ut kaloriinnhold, så nå har jeg det stort sett klart hva det jeg spiser til daglig inneholder. Nå har jeg akkurat gaflet innpå en kjempeporsjon bestående av broccoli og blomkål (120-150 gram tilsammen kanskje?), litt purreløk, 60 gram kikerter, noen babymais i småbiter (babymais inneholder mye mindre kalorier enn maiskorn!) og i overkant av en halv boks kalkunskinke (hadde en bit til overs derfor ble det såpass, vanligvis spiser jeg 1/2 boks). 1/2 dl matfløte og 25 min i ovnen på 200 grader. Knallgodt og jeg er sprekkmett! Og hele retten inneholder under 500 kcal. Tidligere i dag har jeg spist 6 havreknekkebrød fordelt på 3 måltider, det ene besto av 2 knekkebrød i småbiter med en lettyoghurt (jeg tåler ikke rug så godt og det er rug i omtrent alt av frokostblandinger). Ellers har jeg så godt som råd er kuttet ut sukker. Spiser nå leverpostei / kyllingpostei / hvitløkspostei med div. paprika og agurk istedet for syltetøy og jeg tror mye av "hemmeligheten" ligger der. Unnet meg en liten pose smågodt i løs vekt i går kveld, men det smakte liksom ikke så godt som før. Samtidig har jeg funnet gleden ved å løpe i skogen og det er helt klart at det hjelper å røre på seg! Min kjære påstår at jeg har blitt en treningsfantast. ) Ellers er jeg enig med double - ikke slank deg, men legg om livsstilen. Jeg prøver å fokusere på at jeg skal komme i bedre form og bli sunenre i matveien og skulle jeg gå ned litt i vekt så er det en positiv bonus! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Dagbok er tingen for meg. Jeg skriver opp alt jeg trener. Når jeg sykler, så skriver jeg opp hvor langt, hvor fort + dagens vekt. Det er veldig motiverende å se at jeg har vært flink, og at jeg kanskje også har blitt i bedre form. Jeg bruker også skritteller og skal ha 8000 om dagen. (Kan erstattes av sykling.) Men mye må jo tas via maten. Disse bør endres permanent om det skal ha noen god virkning. Skippertak og slanking fungerer dårlig.... Du kan sikkert kjørereglene her. Grønt, grovt og flere mindre måltider sammenfatter dette ganske godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Det ble litt for mye is, vafler og potetsalat på meg i sommer også ja... Nå har jeg klart å gå ned 2 kilo på 2 uker og løsningen for meg var den gode, gamle måten - finne ut hvor mange kalorier jeg egentlig trenger på en dag og så legge meg ca. 3-400 under, men ikke lavere! Så jeg brukte noen dager på å notere alt jeg spiste, veie maten og regne ut kaloriinnhold, så nå har jeg det stort sett klart hva det jeg spiser til daglig inneholder. Nå har jeg akkurat gaflet innpå en kjempeporsjon bestående av broccoli og blomkål (120-150 gram tilsammen kanskje?), litt purreløk, 60 gram kikerter, noen babymais i småbiter (babymais inneholder mye mindre kalorier enn maiskorn!) og i overkant av en halv boks kalkunskinke (hadde en bit til overs derfor ble det såpass, vanligvis spiser jeg 1/2 boks). 1/2 dl matfløte og 25 min i ovnen på 200 grader. Knallgodt og jeg er sprekkmett! Og hele retten inneholder under 500 kcal. Tidligere i dag har jeg spist 6 havreknekkebrød fordelt på 3 måltider, det ene besto av 2 knekkebrød i småbiter med en lettyoghurt (jeg tåler ikke rug så godt og det er rug i omtrent alt av frokostblandinger). Ellers har jeg så godt som råd er kuttet ut sukker. Spiser nå leverpostei / kyllingpostei / hvitløkspostei med div. paprika og agurk istedet for syltetøy og jeg tror mye av "hemmeligheten" ligger der. Unnet meg en liten pose smågodt i løs vekt i går kveld, men det smakte liksom ikke så godt som før. Samtidig har jeg funnet gleden ved å løpe i skogen og det er helt klart at det hjelper å røre på seg! Min kjære påstår at jeg har blitt en treningsfantast. ) Ellers er jeg enig med double - ikke slank deg, men legg om livsstilen. Jeg prøver å fokusere på at jeg skal komme i bedre form og bli sunenre i matveien og skulle jeg gå ned litt i vekt så er det en positiv bonus! ) Du har blitt en utmerket ambassadør for Babettes fristelse, det skal du ha. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Du har blitt en utmerket ambassadør for Babettes fristelse, det skal du ha. Spiser den i div. varianter titt og ofte jeg! Knallgodt! Har byttet ut poteter / ris / pasta med kikerter og det er rågodt det også. Nammis! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Spiser den i div. varianter titt og ofte jeg! Knallgodt! Har byttet ut poteter / ris / pasta med kikerter og det er rågodt det også. Nammis! ) Det høres kjempegodt ut! Skal prøve den en dag - men vil prøve den en dag jeg er hjemme, for det tar vel litt tid både å lage til og å steike? Endelig NÅ er jeg psykisk klar for å komme i form og redusere litt på usunne ting! I dag spiste jeg to små skiver brød til frokost, en med leverpostei og en med et tynt lag med smør + skinke på. Et glass appelsinjuice og ett glass melk. Mellommåltid på jobb: en halv pose minigulerøtter + en kopp kaffe. Nå skal jeg ha lunsj: Rugsprø knekkebrød med amkrell i tomat på (har kjøpt med meg en tube her på jobb). I går passet jeg på å ikke spise meg stappmett, men litt mindre enn det jeg egentlig ville. Så nå er jeg i gang! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Det høres kjempegodt ut! Skal prøve den en dag - men vil prøve den en dag jeg er hjemme, for det tar vel litt tid både å lage til og å steike? Endelig NÅ er jeg psykisk klar for å komme i form og redusere litt på usunne ting! I dag spiste jeg to små skiver brød til frokost, en med leverpostei og en med et tynt lag med smør + skinke på. Et glass appelsinjuice og ett glass melk. Mellommåltid på jobb: en halv pose minigulerøtter + en kopp kaffe. Nå skal jeg ha lunsj: Rugsprø knekkebrød med amkrell i tomat på (har kjøpt med meg en tube her på jobb). I går passet jeg på å ikke spise meg stappmett, men litt mindre enn det jeg egentlig ville. Så nå er jeg i gang! Neida, det tar ikke lang tid. Sett på stekeovnen på 200 grader før du begynner å skjære opp. Det tar ikke mange minuttene å dele opp litt blomkål og broccoli (ganske smått bruker jeg da!), finsnitte litt løk ellker purreløk, dele noe minimaiskolber i biter og dele opp en skinkebit. Bønnespirer, bambusskudd og vannkastanjer kan man også ha oppi, inneholder omtrent ingen kalorier og er kjempegodt. ) Sleng så oppi en liten neve kikerter og tøm på 0,5 dl matfløte. Jeg bruker ikke ost på, masse kalorier, da tar jeg heller fløteskvetten. Når du er ferdig med det har ovnen gått opp og du setter retten inn og den er ferdig på 20 min. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Neida, det tar ikke lang tid. Sett på stekeovnen på 200 grader før du begynner å skjære opp. Det tar ikke mange minuttene å dele opp litt blomkål og broccoli (ganske smått bruker jeg da!), finsnitte litt løk ellker purreløk, dele noe minimaiskolber i biter og dele opp en skinkebit. Bønnespirer, bambusskudd og vannkastanjer kan man også ha oppi, inneholder omtrent ingen kalorier og er kjempegodt. ) Sleng så oppi en liten neve kikerter og tøm på 0,5 dl matfløte. Jeg bruker ikke ost på, masse kalorier, da tar jeg heller fløteskvetten. Når du er ferdig med det har ovnen gått opp og du setter retten inn og den er ferdig på 20 min. Høres bra ut! Du har det rett i ildfast form? Smører du den først med margarin? Ellers har du det i folie? Hva er forresten kikerter? Grønne vanlige erter? Med eller uten belg? Spiste tre av de UR-tynne rugsprøene til lunsj, med en dæsj makrell i tomat på. Det var ganske godt, men jeg savner litt skikkelig ferskt grovbrød..... Blir spennende om det holder helt til i halv fem-tida.... Kanskje jeg knasker ett tørt i tre-tida.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Neida, det tar ikke lang tid. Sett på stekeovnen på 200 grader før du begynner å skjære opp. Det tar ikke mange minuttene å dele opp litt blomkål og broccoli (ganske smått bruker jeg da!), finsnitte litt løk ellker purreløk, dele noe minimaiskolber i biter og dele opp en skinkebit. Bønnespirer, bambusskudd og vannkastanjer kan man også ha oppi, inneholder omtrent ingen kalorier og er kjempegodt. ) Sleng så oppi en liten neve kikerter og tøm på 0,5 dl matfløte. Jeg bruker ikke ost på, masse kalorier, da tar jeg heller fløteskvetten. Når du er ferdig med det har ovnen gått opp og du setter retten inn og den er ferdig på 20 min. Hm, hørtes godt ut. Skal jammen jeg prøve også. Så du fikk tak i kikerter etter hver da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Høres bra ut! Du har det rett i ildfast form? Smører du den først med margarin? Ellers har du det i folie? Hva er forresten kikerter? Grønne vanlige erter? Med eller uten belg? Spiste tre av de UR-tynne rugsprøene til lunsj, med en dæsj makrell i tomat på. Det var ganske godt, men jeg savner litt skikkelig ferskt grovbrød..... Blir spennende om det holder helt til i halv fem-tida.... Kanskje jeg knasker ett tørt i tre-tida.... Jeg synes fiberrik er mye bedre en rugsprø, har du smakt dem? Litt tykkere og. Margarin er bearbeidet fett, med masse tilsetningsstoffer så det skal man egentlig bruke minst mulig av. Helst olje, eller litt smør 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg synes fiberrik er mye bedre en rugsprø, har du smakt dem? Litt tykkere og. Margarin er bearbeidet fett, med masse tilsetningsstoffer så det skal man egentlig bruke minst mulig av. Helst olje, eller litt smør Nei, Fiberrik har jeg ikke smakt. Skal prøve dem! Ja, vet jo egentlig det med margarin, og bruker det veldig lite. Men ordet "maragarin" datt liksom ut av fingrene mine, når det var snakk om å smøre en form :-) Men nå synes jeg nesten at jeg blir sulten igjen, bare litt over en time etter lunsj! Spiste tre stykker av de Rugsprø'ene.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Høres bra ut! Du har det rett i ildfast form? Smører du den først med margarin? Ellers har du det i folie? Hva er forresten kikerter? Grønne vanlige erter? Med eller uten belg? Spiste tre av de UR-tynne rugsprøene til lunsj, med en dæsj makrell i tomat på. Det var ganske godt, men jeg savner litt skikkelig ferskt grovbrød..... Blir spennende om det holder helt til i halv fem-tida.... Kanskje jeg knasker ett tørt i tre-tida.... Litt matolje i bunnen av forma. Kikerter er en slags gulhvite, runde bønner, også kalt garbanzobønner (eller noe sånt). Veldig sunt og slankende visstnok. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Litt matolje i bunnen av forma. Kikerter er en slags gulhvite, runde bønner, også kalt garbanzobønner (eller noe sånt). Veldig sunt og slankende visstnok. ) Kjøper du dem i vanlig butikk? Er de ferske? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Kjøper du dem i vanlig butikk? Er de ferske? Ikke sats på at små dagligvarer har dem, men de større (Ica og Mega) har dem i alle fall. De finnes på hermetikkboks og i en liten pappkartong også. Skal også finnes tørkede, men tar jo en stund å koke dem da, de hermetiserte hiver jeg bare i retten som de er og varmer i ovnen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Nei, Fiberrik har jeg ikke smakt. Skal prøve dem! Ja, vet jo egentlig det med margarin, og bruker det veldig lite. Men ordet "maragarin" datt liksom ut av fingrene mine, når det var snakk om å smøre en form :-) Men nå synes jeg nesten at jeg blir sulten igjen, bare litt over en time etter lunsj! Spiste tre stykker av de Rugsprø'ene.... Syns de med solsikkefrø er best egentlig ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Litt matolje i bunnen av forma. Kikerter er en slags gulhvite, runde bønner, også kalt garbanzobønner (eller noe sånt). Veldig sunt og slankende visstnok. ) De er kjempegode i salater også ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Spiser den i div. varianter titt og ofte jeg! Knallgodt! Har byttet ut poteter / ris / pasta med kikerter og det er rågodt det også. Nammis! ) Det er fint. Men jeg holder meg til originalen, med poteter og fløte og masse revet jarlsberg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.