Gå til innhold

når det snakkes om fart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig fartsgrensa i Danmark utenfor byene? Har forstått at det er 5okm/t automatisk ved byskilt. Men ellers så flyr jo nærmest bilene! Jeg likte meg ikke på de raske veiene som passasjer. Dritskummelt å kjøre forbi noen i venstre siden i en slik fart. Gubben holdt seg på ca 120km/t, for min skyld. Men jøss som folk raste forbi oss!!

Gjest gode veier
Skrevet

Det er flere steder fri fartsgrene. Var selv på ferie der i år og vi kjørte rundt 130-140 hele veien. Passerte også et skilt det sto "maks 170" på, så det er nok bare å holde farten man føler seg trygg på. For min del ville jeg ikke passere dette, da jeg synes det gikk rimelig kjapt likevel og bilen hadde nok ikke greid noe mye over 150 (??) heller. Man tar også andre hensyn når man har familie (iallefall jeg). Men veiene er jo veldig gode da.:0)

Skrevet

Det er flere steder fri fartsgrene. Var selv på ferie der i år og vi kjørte rundt 130-140 hele veien. Passerte også et skilt det sto "maks 170" på, så det er nok bare å holde farten man føler seg trygg på. For min del ville jeg ikke passere dette, da jeg synes det gikk rimelig kjapt likevel og bilen hadde nok ikke greid noe mye over 150 (??) heller. Man tar også andre hensyn når man har familie (iallefall jeg). Men veiene er jo veldig gode da.:0)

For noe tull! Høyeste fartsgrense i Danmark er 130 km/t. Blir du tatt over de i den sona, mister du veldig fort sertifikatet.

Skrevet

80 km/t på landeveier. På motorveier kan det være 110 km/t og noen steder 130 km/t.

Skrevet

80 km/t på landeveier. På motorveier kan det være 110 km/t og noen steder 130 km/t.

Fint, da er det avklart. Du bor jo der :)

• 2 uker senere...
Gjest gode veier
Skrevet

For noe tull! Høyeste fartsgrense i Danmark er 130 km/t. Blir du tatt over de i den sona, mister du veldig fort sertifikatet.

Ok, men vi var på en motorvei der det sto "maks 170" faktisk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...