Gjest slåpen Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hei! Jeg er en gutt på 19 år som sliter litt med at jeg syns jeg har blitt/blir for høy. Jeg er nå tett oppunder 2 meter, hvis ikke over. Allerede som 15-16 åring var jeg 190 cm, og etter en ryggoperasjon var jeg plutselig 193cm. Jeg blir også plaget av at jeg syns jeg er for tynn, 83kg. Er veldig lei av at alle nye mennesker jeg møter skal kommentere høyden min, og at jeg er tynn. Såklart spør alle om jeg spiller basket. Virker som alt jeg spiser forsvinner i høyden, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Når kan jeg regne med at veksten min stopper opp? Min mor er 184cm, mens far er 187cm. Begge fedrene deres igjen var over 190cm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hormonbehandling kan stoppe veksten, men dette må vurderes av spesialleger i endocrinologi (hormonsykd. ) Det skal vel mye til at du blir noe høyere nå, du har jo blitt 19 år. 2 m og veltrent synes jeg måtte være flott !! Allsidig trening med styrking av hele kroppen burde du gå inn for nå. Når du er såpass lang ville jeg ihverfall det første året anbefale deg å trene på styrketreningsapparater. Disse stabiliserer de delene av kroppen som er passive i den aktuelle øvelsen. Dette reduserer sjangsen for skader. Systematisk styrketrening vil øke muskelmassen og vekten vil gå opp på "en sunn måte". Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blakre Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hormonbehandling kan stoppe veksten, men dette må vurderes av spesialleger i endocrinologi (hormonsykd. ) Det skal vel mye til at du blir noe høyere nå, du har jo blitt 19 år. 2 m og veltrent synes jeg måtte være flott !! Allsidig trening med styrking av hele kroppen burde du gå inn for nå. Når du er såpass lang ville jeg ihverfall det første året anbefale deg å trene på styrketreningsapparater. Disse stabiliserer de delene av kroppen som er passive i den aktuelle øvelsen. Dette reduserer sjangsen for skader. Systematisk styrketrening vil øke muskelmassen og vekten vil gå opp på "en sunn måte". Lykke til ! Jeg er en høy dame som synes mange menn er så KORTE!! Min søster og jeg er begge mellom 180 og 190 cm høye. Nå er vi rundt 40 år, og da vi var tenåringer var nesten ingen jenter så høye. Nå treffer jeg ofte noen som er like høye. Det synes jeg er flott. Jeg forteller dette for at du skal se at du er ikke alene om å føle deg litt for høy, men også for å så tanken om at mange "modellhøye" (170+) jenter kikker litt ekstra etter høye gutter.. Hvis det kan være en liten trøst :-) Det er som Endsjø sier: Høy og veltrent er flott! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.