Gjest prust Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har bestemt meg for å gå litt ned i vekt, og skal prøve å spise litt mindre og litt annerledes. Dette spiste jeg i går: 2 skiver mellomgrovt brød til frokost, 1 glass juice, et glass lettmelk. Skinke + leverpostei som pålegg. En halv pose små gulerøtter + kaffe klokka 10 Tre tynne rugsprø med makrell i tomat på til lunsj + kaffe klokka 12 Middag: ovnsstekt laks + pasta + mais + creme fraiche (pluss at jeg gomlet bittelitt pizzarester mens jeg laget middag, var så gruelig sulten) - klokka 17 Kveldsmat - en skive med leverpostei, et glass melk klokka 21 Pluss 3-4 smågodtbiter ------ I dag: Omtrent samme froskot, uten juice En banan klokka 11 Samme lunsj som i går- 12.30 Er ursulten nå...., skal ikke ha middag før klokka 17.... Hva er greit å ha i skuffen på jobb, å knaske på sånn i tretida, når "mettheten" fra lusnjen er forsvunnet? Vi har kjøleskap, så jeg kunne kanskje hatt noe youghurt stående, men er ikke så veldig glad i det.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 På denne tida av dagen, er jeg også veldig sulten. Da er det en stund siden lunsj, og samtidig fortsatt et par timer til middag. Nå har jeg spist noen usaltede nøtter jeg, og et eple. Og drukket en del vann. Da klarer jeg meg fram til middagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 På denne tida av dagen, er jeg også veldig sulten. Da er det en stund siden lunsj, og samtidig fortsatt et par timer til middag. Nå har jeg spist noen usaltede nøtter jeg, og et eple. Og drukket en del vann. Da klarer jeg meg fram til middagen. Ja, nøtter er jeg veldig glad i! Spiste en hel pose (150 gram) med pistasjenøtter da jeg var på stranda på fredag.... Det skal jeg jammen kjøpe og ha liggende her. Eple er jeg ikke så glad i - i alle fall ikke et helt om gangen. Må ha det oppdelt i båter, slik som ungene ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ja, nøtter er jeg veldig glad i! Spiste en hel pose (150 gram) med pistasjenøtter da jeg var på stranda på fredag.... Det skal jeg jammen kjøpe og ha liggende her. Eple er jeg ikke så glad i - i alle fall ikke et helt om gangen. Må ha det oppdelt i båter, slik som ungene ;-) Spis ikke hele nøtteposen på en gang da! En pose tilsvarer vel omtrent det du skal ha i kalorier pr. dag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Spis ikke hele nøtteposen på en gang da! En pose tilsvarer vel omtrent det du skal ha i kalorier pr. dag... Ja, jeg skjønte det etter at posen var tom.... Skal passe meg neste gang! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Just little me Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Spis ikke hele nøtteposen på en gang da! En pose tilsvarer vel omtrent det du skal ha i kalorier pr. dag... enig med frejsa... ikke spis hele posen med nøtter... men en ca 20-30stk... prøv å spis mye proteiner, det metter og øker forbrenningen. jeg bruker ofte å skjære opp litt forskjellig frukt og blande det med kesam vanilje, kjempegodt og sunt. foresten, liker du frokostblanding? bland litt frokostblanding med kesam vanilje eller annen yoghurt til frokost, det metter bra. husk at frokosten setter opp forbrenningen fordi kroppen er på sparebluss etter natten og om man ikke spiser frokost, fortsetter kroppen å spare på energien utover dagen også. kyllingsalat er også godt, brød med egg. håper det ble noen tips ihvertfall 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ja, nøtter er jeg veldig glad i! Spiste en hel pose (150 gram) med pistasjenøtter da jeg var på stranda på fredag.... Det skal jeg jammen kjøpe og ha liggende her. Eple er jeg ikke så glad i - i alle fall ikke et helt om gangen. Må ha det oppdelt i båter, slik som ungene ;-) GG helseklibrød har jeg i skuffen min på kontoret. Smaker ikke ulikt sponplater alene, men er slett ikke verst med en teskje lettsyltetøy på, evnt litt banan eller agurk/tomat. Og så får man masse god fiber som er godt for magen. ;-) Jeg kjøper det på helsekostbutikk, men tror noen store supermarkeder fører det også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ja, nøtter er jeg veldig glad i! Spiste en hel pose (150 gram) med pistasjenøtter da jeg var på stranda på fredag.... Det skal jeg jammen kjøpe og ha liggende her. Eple er jeg ikke så glad i - i alle fall ikke et helt om gangen. Må ha det oppdelt i båter, slik som ungene ;-) 150 gram nøtter er vel rundt 1000 kcal... Men som en mager trøst - jeg har også gått i den fella. Kjøpte en sånn boks på 250 gram nøtter og tørket frukt-blanding. Nøtter var jo så sunt! Men kanskje ikke 250 gram på en gang... *Hehe* Gjør ikke det lenger nå da. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest et innspill Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 enig med frejsa... ikke spis hele posen med nøtter... men en ca 20-30stk... prøv å spis mye proteiner, det metter og øker forbrenningen. jeg bruker ofte å skjære opp litt forskjellig frukt og blande det med kesam vanilje, kjempegodt og sunt. foresten, liker du frokostblanding? bland litt frokostblanding med kesam vanilje eller annen yoghurt til frokost, det metter bra. husk at frokosten setter opp forbrenningen fordi kroppen er på sparebluss etter natten og om man ikke spiser frokost, fortsetter kroppen å spare på energien utover dagen også. kyllingsalat er også godt, brød med egg. håper det ble noen tips ihvertfall Bare et lite innspill; vaniljekesam inneholder mer enn 7 % fett og 126 kcal pr 100 g. Et bedre alternativ er den magre varianten av kesam. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 enig med frejsa... ikke spis hele posen med nøtter... men en ca 20-30stk... prøv å spis mye proteiner, det metter og øker forbrenningen. jeg bruker ofte å skjære opp litt forskjellig frukt og blande det med kesam vanilje, kjempegodt og sunt. foresten, liker du frokostblanding? bland litt frokostblanding med kesam vanilje eller annen yoghurt til frokost, det metter bra. husk at frokosten setter opp forbrenningen fordi kroppen er på sparebluss etter natten og om man ikke spiser frokost, fortsetter kroppen å spare på energien utover dagen også. kyllingsalat er også godt, brød med egg. håper det ble noen tips ihvertfall Takk for tips! Er ikke vant til kesam, men det skal jeg prøve ut. Ellers har jeg ikke problem med frokosten, spiser alltod frokost. Det var heller spørsmål om hva jeg kan putte i meg på jobb mellom lunsj (ca klokka 12) og middag (ca klokka 17). Sånn i 14-15 tida er jeg helt HOL..... Men jeg kan jo ha litt frokostblanding og kesam på jobben da :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 150 gram nøtter er vel rundt 1000 kcal... Men som en mager trøst - jeg har også gått i den fella. Kjøpte en sånn boks på 250 gram nøtter og tørket frukt-blanding. Nøtter var jo så sunt! Men kanskje ikke 250 gram på en gang... *Hehe* Gjør ikke det lenger nå da. ) Oups - 1000 kalorier!!!! Ja, ja - så gjør jeg ikke det om igjen! Har vært flink i dag, bortsett fra at jeg tømte i meg ei lita flaske øl mens jeg surret rundt her og pakket til alle fem - vi skal til Sverige noen dager i morgen etter jobb :-) Er det mye kalorier i øl? Hvor finner en ut sånt forresten? Min kjære hadde laget kylling-ostesnitsler til middag, med poteter og salat - det var kjempegodt - men sikkert ikke det letteste en kan spise.... Har ikke hatt annen kveldsmat da, enn den ølen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 GG helseklibrød har jeg i skuffen min på kontoret. Smaker ikke ulikt sponplater alene, men er slett ikke verst med en teskje lettsyltetøy på, evnt litt banan eller agurk/tomat. Og så får man masse god fiber som er godt for magen. ;-) Jeg kjøper det på helsekostbutikk, men tror noen store supermarkeder fører det også. ''Smaker ikke ulikt sponplater alene'' Skjønner hva du mener - flere av de knekkebrødtypene jeg har smakt, likner mistenkelig på sponplater ja! Men likevel - de metter ikke så lenge likevel..... Jeg har prøvd meg på makrell i tomat på knekkebrød/sponplater, og det er ikke så verst! Er ikke så glad i syltetøy, men jeg spiser det innimellom - hjemmelaget bringebær- eller jordbærsyltetøy! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Oups - 1000 kalorier!!!! Ja, ja - så gjør jeg ikke det om igjen! Har vært flink i dag, bortsett fra at jeg tømte i meg ei lita flaske øl mens jeg surret rundt her og pakket til alle fem - vi skal til Sverige noen dager i morgen etter jobb :-) Er det mye kalorier i øl? Hvor finner en ut sånt forresten? Min kjære hadde laget kylling-ostesnitsler til middag, med poteter og salat - det var kjempegodt - men sikkert ikke det letteste en kan spise.... Har ikke hatt annen kveldsmat da, enn den ølen ;-) 100 gram andre nøtter inneholder 600-650 kcal i alle fall så jeg antar pistasjenøtter ligger rundt det samme. Pils inneholder 39 kcal pr. 1 dl i min gamle matvaretabell, jeg finner ikke den nye igjen. Det ligger en nyere, men mindre versjon på nettet: http://matportalen.no/matvaretabellen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 150 gram nøtter er vel rundt 1000 kcal... Men som en mager trøst - jeg har også gått i den fella. Kjøpte en sånn boks på 250 gram nøtter og tørket frukt-blanding. Nøtter var jo så sunt! Men kanskje ikke 250 gram på en gang... *Hehe* Gjør ikke det lenger nå da. ) I følge Fedon vil en neve nøtter etter måltidet fremme forbrenningen. Om det er sant, vet jeg ikke. Jeg spiser for øvrig en del peanøtter uten å legge på meg av det. Men det blir ikke så mye om gangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 I følge Fedon vil en neve nøtter etter måltidet fremme forbrenningen. Om det er sant, vet jeg ikke. Jeg spiser for øvrig en del peanøtter uten å legge på meg av det. Men det blir ikke så mye om gangen. _Litt_ nøtter er sunt ja, men flere hundre gram blir i meste laget vet du. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Å gå sulten er døden. Da ender jeg alltid med å spise noe jeg burde latt være.... Hva med å skjære opp litt frukt/grønnsaker. Evt. en salat. Det metter i hvertfall litt, og er godt. Helt greit som en mellommåltid. Om du skal ha dressing bør du velge en mager en. Mange som er gode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Å gå sulten er døden. Da ender jeg alltid med å spise noe jeg burde latt være.... Hva med å skjære opp litt frukt/grønnsaker. Evt. en salat. Det metter i hvertfall litt, og er godt. Helt greit som en mellommåltid. Om du skal ha dressing bør du velge en mager en. Mange som er gode. Ja.....men helst ikke noe som tar lang tid om morgenen å lage til (holder å lage niste til meg + tre barn) eller mye dill å ordne til på jobb. Helst en pose eller en pakke med noe som kan ligge i skrivebordsskuffen, evt kjøleskapet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ja.....men helst ikke noe som tar lang tid om morgenen å lage til (holder å lage niste til meg + tre barn) eller mye dill å ordne til på jobb. Helst en pose eller en pakke med noe som kan ligge i skrivebordsskuffen, evt kjøleskapet! Knaskegulrøtter. ) En hel pose på 250 gram inneholder bare rundt 75 kcal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Knaskegulrøtter. ) En hel pose på 250 gram inneholder bare rundt 75 kcal. Ja, det hadde jeg med i forgårs - kjempegodt. Tror jeg satser på gulrøtter og nøtter sånn i tretida, eventuelt en ekstra "sponplate" :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ja, det hadde jeg med i forgårs - kjempegodt. Tror jeg satser på gulrøtter og nøtter sånn i tretida, eventuelt en ekstra "sponplate" :-) Jeg synes også svisker og tørka aprikoser er godt:-) Men så er jeg en søtmons da.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.