Gå til innhold

Mat som metter, og som er lettvint

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Nøtter - mandler, valøntter, pekanøtter. Gulrøtter. Cherrytomater. Grove knekkebrød. Kokte egg. Litt kjøttpålegg. Eple. En ferdiglaget salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du var skrubbsulten til middag. Så lite mat mellom frokost og lunsj hadde jeg aldri overlevd på. Til lunsj pleier jeg å spise noe som metter litt mer. Kjøper ofte salat med brød til, eller noe annet mettende. I kantina vår har de noen veldig grove rundstykker med ost, skinke og noe grønt på, de metter lenge. Hvis jeg spiser for lite til lunsj, ender det ofte med at jeg hiver i meg noe usunt og kjapt før middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sponplater med magerost på tube, kan være en grei ting å ha i skuffen. Er ikke så godt at det frister til å spise for mye av heller...*s*

De som ikke har smakt ordentlige klibrød, vet forøvrig fortsatt ikke hva sponplater i matsammenheng er. Det er ikke synonymt med knekkebrød - vanlig knekkebrød er jo rene indrefileten sammenlignet med klibrød....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GG helseklibrød har jeg i skuffen min på kontoret. Smaker ikke ulikt sponplater alene, men er slett ikke verst med en teskje lettsyltetøy på, evnt litt banan eller agurk/tomat. Og så får man masse god fiber som er godt for magen. ;-)

Jeg kjøper det på helsekostbutikk, men tror noen store supermarkeder fører det også.

Det er maaaaange år siden sist jeg smakte GG-klibrødene, men synes din bruk av "sponplate" som betegnelse var fullstendig treffende... Jeg husker at jeg på det verste (beste?) til og med syntes de smakte ok med kaviar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sponplater med magerost på tube, kan være en grei ting å ha i skuffen. Er ikke så godt at det frister til å spise for mye av heller...*s*

De som ikke har smakt ordentlige klibrød, vet forøvrig fortsatt ikke hva sponplater i matsammenheng er. Det er ikke synonymt med knekkebrød - vanlig knekkebrød er jo rene indrefileten sammenlignet med klibrød....

"De som ikke har smakt ordentlige klibrød, vet forøvrig fortsatt ikke hva sponplater i matsammenheng er. Det er ikke synonymt med knekkebrød - vanlig knekkebrød er jo rene indrefileten sammenlignet med klibrød...."

Hihi... Så sant så sant! Klibrød kan IKKE sammenlignes med knekkebrød. Til gjengjeld inneholder de også færre kalorier da, og fy søren så godt man d.....r av dem. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De som ikke har smakt ordentlige klibrød, vet forøvrig fortsatt ikke hva sponplater i matsammenheng er. Det er ikke synonymt med knekkebrød - vanlig knekkebrød er jo rene indrefileten sammenlignet med klibrød...."

Hihi... Så sant så sant! Klibrød kan IKKE sammenlignes med knekkebrød. Til gjengjeld inneholder de også færre kalorier da, og fy søren så godt man d.....r av dem. ;-)

Altså - noe kalorier skal man jo ha! Og de 60 som er i ett havreknekkebrød kommer bare godt med. Jeg spsier ca. 6 knekkebrød om dagen (noen ganger 8) i tillegg til en god middag og går ned i vekt som bare det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du var skrubbsulten til middag. Så lite mat mellom frokost og lunsj hadde jeg aldri overlevd på. Til lunsj pleier jeg å spise noe som metter litt mer. Kjøper ofte salat med brød til, eller noe annet mettende. I kantina vår har de noen veldig grove rundstykker med ost, skinke og noe grønt på, de metter lenge. Hvis jeg spiser for lite til lunsj, ender det ofte med at jeg hiver i meg noe usunt og kjapt før middag.

Vi har ikke kantine på jobb, så jeg må ha med noe hjemmefra. Kan selvsagt gå ut og kjøpe noe på butikk eller bakeri, men det blir veldig dyrt...

Tror jeg skal kjøpe inn et forråd av nøtter og gulerøtter og ha det som basis i 14-15 tida, i tillegg til knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel til gode å spise skikkelige klibrød, slik jeg forstår noen her har gjort.....

Men jeg satser nok på å ha noe tubepålegg liggende på jobb (makrell i tomat, smøreost mm) sammen med knekkebrø, pluss diverse innslag av nøtter og gulerøtter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel til gode å spise skikkelige klibrød, slik jeg forstår noen her har gjort.....

Men jeg satser nok på å ha noe tubepålegg liggende på jobb (makrell i tomat, smøreost mm) sammen med knekkebrø, pluss diverse innslag av nøtter og gulerøtter!

Høres ut som en god plan, bortsett fra at dersom du er glad i nøtter kan det være vanskelig å spise lite nok til at det ikke ødelegger vektreduksjonsopplegget.

Husker ikke om det er nevnt tidligere i tråden, men barer fra Fedon og andre kan være en god reserveløsning også. Ca 200 kcal, ok blodsukkereffekt, og metter bedre enn gulrøtter ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha kjøleskap, disse tubene må ligge kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god plan, bortsett fra at dersom du er glad i nøtter kan det være vanskelig å spise lite nok til at det ikke ødelegger vektreduksjonsopplegget.

Husker ikke om det er nevnt tidligere i tråden, men barer fra Fedon og andre kan være en god reserveløsning også. Ca 200 kcal, ok blodsukkereffekt, og metter bedre enn gulrøtter ol.

Jeg har for moro skyld prøvd noen av disse "barene", stort sett er det ikke menneskmat... *ugh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å ikke ha noe som er alt for "godt", det er fort å spise opp alt.

Jeg er veldig glad i nøtter, og om jeg har en pose mandler i skuffen på jobben forsvinner den i løpet av et par dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøleskap på jobben :-)

Da er det ikke noe problem og du har ingen unnskyldning for ikke å ha sunne saker liggende på jobben! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...