Gjest Britt L Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hei. Jeg vil bare fortelle at jeg er med i likemannsforeningen for stoffskiftesykdommer, Norsk Thyreoideaforbund, og at vi som har sykdommen hypothyreose, altså lavt stoffskifte, erfarer at det er nettopp slik du blir spurt om, at man erfarer stivhet og stølhet i musklene lengre når man har stoffskiftet på lavt turtall. Dette er også helt logisk ut fra at prosessen men å skille ut slaggstoffer fra cellene også blir treg, altså sitter melkesyre lengre i kroppen. Jeg har også kjent at jeg kan stivne helt, og at jeg da kan ha hjelp av å ta liothyronintabletter (T3) som virker raskt. Ellers får jeg bare vente til det går over. Det er alltid bra å bevege seg, men man må vite at man har et tregere opptak av næring og tregere utskillelse av slaggstoffer fra cellene. Det vil i praksis si at man bør varme opp lengre og trappe ned lengre. Og at man bør begynne veldig forsiktig etter opphold i treningsrutinen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Dette var en fin presisering rundt dette med trening når man har lavt stoffskifte (hypothyreose). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.