Gå til innhold

vurderer å bli vegetarianer

Gjest Rachel

Anbefalte innlegg

Gjest Rachel

Har helt kuttet ut å spise oksekjøtt, og spiser for det meste kylling, men ikke så mye. vurderer å bli vegetarianer (som spiser noe fisk og melkeprodukter), men er redd for å ikke klare å få i meg nok proteiner. Spiser lite kjøtt nå også, men mye grønnsaker. Hva kan jeg spise for å sikre at jeg får i meg nok proteiner? Trener en del.... .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest motisaz

proteiner er ikke noe problem...så kenge det otale kaloriinnholdet er det nesten umulig å få i seg for lite proteiner!!

men uanset: nøtter og frø ( sesamfrø, peanøtter, mandler..etc)

bønner/belgfrukter, og soya, er gode proteinkilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..proteiner = kikerter..og som pirk pirk sa : spiser du fisk er du ingen vegetarianer :o)

"my true compassion is for all living things"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei Rachel

Det er svært sjelden problematisk å dekke proteinbehovet selv om man ikke spiser kjøtt. Både fisk, melkeprodukter og egg er gode kilder til proteiner av høy kvalitet. Andre proteinkilder er kornprodukter, nøtter, frø og alle typer belgvekster. Dersom du spiser for lite mat kan det imidlertid være vanskelig å dekke proteinbehovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...