Gå til innhold

Sunne muffins

flowy

Anbefalte innlegg

Legger ut min oppskrift på muffins. Helt supre å ha i fryseren og ta med seg på jobb. De tiner veldig fort. De er også veldig gode til en kopp kaffe eller te. Passer bra som mellommåltid og barn elsker dem.

1 banan,

60 g branflakes med 27% kostfiber,

1 ts vaniljesukker,

0,5 ts natron,

1 ts kanel,

1 ts bakepulver,

1 egg,

80 gram sammalt hvete,

40 gram rugmel siktet (kan byttes ut med sammalt hvete),

80 gram hvetemel,

12 gram kruskakli,

60 gram sukker,

60 gram svisker (Kan byttes ut med andre typer tørket frukt),

1 gulrot,

0,5 dl skummet melk,

2 dl biola

Mos bananene og bland dem med melk og branflakes og la dette stå i fem minutter til branflaksen er myk. Hakk sviskene og tilsett dem i bananblandingen. Bland alle typer mel, kruskakli, natron, kanel, vaniljesukker og bakepulver. Tilsett dette i banan og fruktblandingen sammen med sukker og egg. Rør sammen og tilsett en revet gulrot til slutt.

Fyll muffinsene i 12 store amerikanske muffinsformer. Cirka 70 gram røre i hver. Stekes på 200 grader i 20-25 min. Sjekk med en kakenål etter 20 min. Du kan også bruke vanlige muffinsformer, men da blir det litt flere og steketiden må forkortes.

Cirka 110 kalorier per muffins og 4 gram fiber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...