Gjest handygirl Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hei. I en alder av 45 år har jeg begynt å trene. Har ikke trent siden jeg var 20. Prøver å gjøre det sikkert og sakte, varmer opp 10 min, går svært raskt i 15 min, løper 1 min og venter til pulsen kommer ned i ca 140 og løper ca 1 min igjen. Tilsammen tar denne ture ca 55 min og jeg løper vel ca 2 km av 6 km. I sommer syklet jeg også hver dag i en uke med oppakning. Det jeg kjenner nå er at jeg får mer og mer vondt i musklene. Det virker som om de er betente og jeg kan også kjenne at det er varmt på utsiden av huden der jeg har vondt. Dette er spesiellt legger og lår. Etter syklingen tidligere i sommer har jeg ikke fått lårmuskulaturen til å slappe av og jeg surner i den bare jeg går opp en trapp. Etter en tøff sykkeltur på søndag er hele kroppen ennå sur, og jeg puster voldsomt ved svært lette anstrengelser. Jeg er generellt sliten og trøtt og slapp. I tilleg har jeg hatt litt urytme i hjertet og svært lav puls i denne uken. Noen forklaring på dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg er ingen spesialist, men husker du å strekke godt ut etter trening da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det er virkelig prisverdig at du etter 20 år prøver å komme i aktivitet igjen. Men dette du beskriver med smerter, slapphet oh hjerteuro etc. tilsier at du bør få tatt en skikkelig helsesjekk med blodprøver, ekg osv. Etter såpass fornuftig trening som du har drevet burde du følt deg opplagt og vel, så her er det noe som "ikke rimer". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.