Gå til innhold

sliten etter trening, kvinne

Gjest handygirl

Anbefalte innlegg

Gjest handygirl

Hei. I en alder av 45 år har jeg begynt å trene. Har ikke trent siden jeg var 20. Prøver å gjøre det sikkert og sakte, varmer opp 10 min, går svært raskt i 15 min, løper 1 min og venter til pulsen kommer ned i ca 140 og løper ca 1 min igjen. Tilsammen tar denne ture ca 55 min og jeg løper vel ca 2 km av 6 km. I sommer syklet jeg også hver dag i en uke med oppakning. Det jeg kjenner nå er at jeg får mer og mer vondt i musklene. Det virker som om de er betente og jeg kan også kjenne at det er varmt på utsiden av huden der jeg har vondt. Dette er spesiellt legger og lår. Etter syklingen tidligere i sommer har jeg ikke fått lårmuskulaturen til å slappe av og jeg surner i den bare jeg går opp en trapp. Etter en tøff sykkeltur på søndag er hele kroppen ennå sur, og jeg puster voldsomt ved svært lette anstrengelser. Jeg er generellt sliten og trøtt og slapp. I tilleg har jeg hatt litt urytme i hjertet og svært lav puls i denne uken. Noen forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Det er virkelig prisverdig at du etter 20 år prøver å komme i aktivitet igjen. Men dette du beskriver med smerter, slapphet oh hjerteuro etc. tilsier at du bør få tatt en skikkelig helsesjekk med blodprøver, ekg osv. Etter såpass fornuftig trening som du har drevet burde du følt deg opplagt og vel, så her er det noe som "ikke rimer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...