Gå til innhold

Jogge daglig?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg har f¨ått helt dilla på å jogge rundt i skog og mark og gjør det så fort jeg har muligheten til det. Noen ganger kan det gå 3-4 dager mellom, andre ganger kan jeg ha muligheten hver dag i 4-5 dager. Går det flere dager uten at jeg kommer meg ut så tar jeg en liten økt på trimsykkelen og en runde med div. øvelser på stuegolvet.

Så lenge jeg ikke har smerter er det vel ikke noe i veien for å jogge en tur hver dag? En vanlig tur er på rundt en times tid, hvor jeg jogger minst halvparten av tiden, gjerne med to lengre strekk og noen kortere litt avhengig av terrenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart du kan jogge hver dag. Hard styrketrening bør man vel ikke gjøre hver dag, men jogging bør ikke være noe problem. Men hør på kroppen, hvis du kjenner noen begynnende vondter i knær eller ankler, bør du nok ta en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan jogge hver dag. Hard styrketrening bør man vel ikke gjøre hver dag, men jogging bør ikke være noe problem. Men hør på kroppen, hvis du kjenner noen begynnende vondter i knær eller ankler, bør du nok ta en pause.

Etter at jeg leste om belastningsskader i går innbilder jeg meg at jeg er litt øm i knærne i dag. *Hehe* Tipper det blir en tur i marka etter jobb i dag også jeg - det er så deilig! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Gosh, så flink du er! Ville ikke tro det skader, så lenge du lytter til kroppen og tar hensyn til eventuelle vondter. Sikkert også best om du løper minst mulig på asfalt og mest mulig på stier, som gir mer variert belastning enn skogsveier.

Tok meg selv en tur på en knapp tide forleden og ble helt kjørt :/. Men _skal_ prøve å komme ordentlig i gang nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg leste om belastningsskader i går innbilder jeg meg at jeg er litt øm i knærne i dag. *Hehe* Tipper det blir en tur i marka etter jobb i dag også jeg - det er så deilig! :o)

Så lenge du løper på mykt underlag, tror jeg det skal litt til før det blir for mye. Har du gode sko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du løper på mykt underlag, tror jeg det skal litt til før det blir for mye. Har du gode sko?

Kjøpte ordentlige joggesko på sportsforretning tidlig i sommer, de er kjempegode på foten og det virker som om de passer meg veldig bra. Løper aldri på asfalt, kun på skogsveier og stier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gosh, så flink du er! Ville ikke tro det skader, så lenge du lytter til kroppen og tar hensyn til eventuelle vondter. Sikkert også best om du løper minst mulig på asfalt og mest mulig på stier, som gir mer variert belastning enn skogsveier.

Tok meg selv en tur på en knapp tide forleden og ble helt kjørt :/. Men _skal_ prøve å komme ordentlig i gang nå :)

Løper aldri på asfalt, kun i skogen på skogsveier og stier. Det er så herlig! Jeg kjenner at jeg nesten får abstinenser når jeg vet det kommer noen dager på rad at jeg ikke kommer meg ut i marka nå. :o)

Har joggeskoene liggende i bilen og slengte inn ei treningsbukse også i dag så jeg skifter etter jobb og drar direkte ut. Gjorde det i går etter seinvakta også og det var herlig! Skal jeg hjemom så blir det så mye ekstra pes og det tar så mye ekstra tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hva du vil med joggingen din. Hvis målet er at du skal holde vekten i sjakk, er det sikkert greit å løpe hver dag over tid. Hvis du ønsker en utvikling av løpsformen, bør du ta en hviledag innimellom, ev variere med annen trening. For å virkelig yte bra, er en nødt til å hvile mellom øktene. Selv har jeg trent løping i 25 år, men løper aldri mer enn to dager på rad før jeg tar en hviledag (eller svømmer/går tur). Det er fordi jeg ikke klarer å yte skikkelig hvis jeg ikke roer ned innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Løper aldri på asfalt, kun i skogen på skogsveier og stier. Det er så herlig! Jeg kjenner at jeg nesten får abstinenser når jeg vet det kommer noen dager på rad at jeg ikke kommer meg ut i marka nå. :o)

Har joggeskoene liggende i bilen og slengte inn ei treningsbukse også i dag så jeg skifter etter jobb og drar direkte ut. Gjorde det i går etter seinvakta også og det var herlig! Skal jeg hjemom så blir det så mye ekstra pes og det tar så mye ekstra tid.

Enig i det at det er lettest å trene rett etter jobb, det gjorde jeg også før. Men med små barn blir alt annerledes... Nå gjør jeg det mest etter at de har lagt seg, synes jeg får så liten tid sammen med barna at jeg vil begrense treningen mens de er våkne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hva du vil med joggingen din. Hvis målet er at du skal holde vekten i sjakk, er det sikkert greit å løpe hver dag over tid. Hvis du ønsker en utvikling av løpsformen, bør du ta en hviledag innimellom, ev variere med annen trening. For å virkelig yte bra, er en nødt til å hvile mellom øktene. Selv har jeg trent løping i 25 år, men løper aldri mer enn to dager på rad før jeg tar en hviledag (eller svømmer/går tur). Det er fordi jeg ikke klarer å yte skikkelig hvis jeg ikke roer ned innimellom.

Det er i grunnen mest for å holde formen og vekten i sjakk, men også fordi det er så deilig å komme seg ut og røre litt på seg! Og artig å se at formen blir bedre. Men jeg løper sjelden mer enn 2 kanskje 3 dager på rad på grunn av unger og jobb og sånt så det går nok bra vil jeg tro. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunnen mest for å holde formen og vekten i sjakk, men også fordi det er så deilig å komme seg ut og røre litt på seg! Og artig å se at formen blir bedre. Men jeg løper sjelden mer enn 2 kanskje 3 dager på rad på grunn av unger og jobb og sånt så det går nok bra vil jeg tro. :o)

Ungene er hos pappan disse dagene derfor har jeg muligheten til å dra ut rett etter jobb. Når jeg har ungene kommer jeg meg ikke ut nei, så da blir det trimsykkel og øvelser på stuegolvet de dagene. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ungene er hos pappan disse dagene derfor har jeg muligheten til å dra ut rett etter jobb. Når jeg har ungene kommer jeg meg ikke ut nei, så da blir det trimsykkel og øvelser på stuegolvet de dagene. :o)

Ok :)

Antar dette svaret skulle til meg, selv om det lå et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ordentlige joggesko på sportsforretning tidlig i sommer, de er kjempegode på foten og det virker som om de passer meg veldig bra. Løper aldri på asfalt, kun på skogsveier og stier.

Det høres bra ut :-) Jeg skulle gjerne klart å få jogget litt mer regelmessig selv, det er utrolig deilig å jogge i marka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok :)

Antar dette svaret skulle til meg, selv om det lå et annet sted.

Hvordan i all verden havnet det der!? Ja, det skulle selvfølgelig til deg, ikke til meg selv! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...