Gå til innhold

sykelig fedme

Gjest bekymret mamma2

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret mamma2

Hei ! Jeg har en sønn på snart 12 år. Han har diagnose F83 ( blandet utviklingsforstyrrelse i spesifikke ferdigheter). Han har også Q66.5 (pes planus), Q66.4(pes calcaneovalgus) og E66.9 (fedme). Han har også tatt en diagnostisk DNA-prøve med spørsmål om Prader Willis syndrom. Prøven konkluderer med at han ikke har den genetiske forandringen som hyppigst ligger til grunn for dette syndromet. Stoffskifteverdiene er normale. Vi har et sundt kosthold utifra hva jeg kan skjønne. Han kunne nok vært mer fysisk aktiv enn det han er. Hans far er tynn og jeg er slank. Jeg vil være meget takknemlig for råd og veiledning angående fedmen hans. Hilsen en bekymret mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du at årsaken til hans overvekt er overspising eller har du følelsen av at vekten hans ikke står i samsvar med inntaket av mat og drikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...