Gå til innhold

Skal aldri spise spagetti mere

Anbefalte innlegg

Gjest stratooos
Skrevet

Katten min kastet opp noe som jeg tror må være bendelorm. Ser akkurat ut som båndspagetti.......æsj

Skrevet

Stakkars både deg og pus!

Gå på apoteket og kjøpe ormemiddel. I tillegg til å behandle nå bør du forebygge minst et par ganger i året. Katter som går ute vil regelmessig få mark. Ved å forbygge slipper katta å bli pjusk og du slipper ekkel oppkast og avføring.

Gjest stratooos
Skrevet

Stakkars både deg og pus!

Gå på apoteket og kjøpe ormemiddel. I tillegg til å behandle nå bør du forebygge minst et par ganger i året. Katter som går ute vil regelmessig få mark. Ved å forbygge slipper katta å bli pjusk og du slipper ekkel oppkast og avføring.

Katten fikk faktisk ormemiddel samme dag som dette skjedde. Må gi den et middel hver 3. måned, hvis ikke får den "småmark". Men dette har jeg aldri sett før. Katten er forresten veldig slapp nå i mange dager etterpå, sover nesten hele tiden.

Gjest stratooos
Skrevet

Du må nok gå over til makaroni da ;-)

Må nok det :)

Skrevet

Katten fikk faktisk ormemiddel samme dag som dette skjedde. Må gi den et middel hver 3. måned, hvis ikke får den "småmark". Men dette har jeg aldri sett før. Katten er forresten veldig slapp nå i mange dager etterpå, sover nesten hele tiden.

Katter får ikke småmark. Har du sett korte mark i endetarmsåpningen er det antakeligvis bendelormledd.

Gjest stratooos
Skrevet

Katter får ikke småmark. Har du sett korte mark i endetarmsåpningen er det antakeligvis bendelormledd.

Ok, nyttig opplysning :). Tror du katten vil klare seg med bare en ormkur da, eller må det sterkere "lut" til ettersom den får det igjen etter to-tre måneder?

Skrevet

Ok, nyttig opplysning :). Tror du katten vil klare seg med bare en ormkur da, eller må det sterkere "lut" til ettersom den får det igjen etter to-tre måneder?

Ormekur virker ikke forebyggende, så det er det ingen grunn til. Men hvis han/hun får det så ofte, kan du kanskje gi ormekur annenhver måned. Husk å gi hele kuren, ikke bare en pille.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...