Gå til innhold

Visdomstann - vet ikke om jeg må trekkeellerikke

Anbefalte innlegg

Gjest this is a signature
Skrevet

Den ene visdomstanna har vokst ganske mye i det siste, og det ligger et helt lag med tannkjøtt over den..Er dette normalt? Vil det forsvinne?

Har to tenner som vokser opp samtidig, øverst..Har trekt de to nederste..Det gjør ganske vondt - noe som sikkert er normalt?

Men vet ihvertfall ikke om jeg må trekke..Hvis smertene ikke gir seg, må jeg vel ta en tur til tannlegen...:S

Skrevet

Kanskje det holder med å snitte opp tannkjøttet så tannen kommer opp i første omgang? Man trenger jo ikke trekke dem før de skaper trøbbel!

Skrevet

Hvis det gjør vondt i visdomstanna bør du ta en tur til tannlegen, ja. Dersom det er betent der, vil du måtte få pencillin før tannlegen kan trekke tanna.

Mine visdomstenner har ligget delvis under tannkjøttet i mange år. Med jevne mellomrom har jeg kjent murring og litt sårhet ved den ene visdomstanna. En dag ble det bare verre og verre. Da var det ingen vei tilbake og tanna ble trukket.

Nå kjenner jeg fra tid til annen at den andre visdomstanna rører litt på seg også, så jeg antar at den snart må ut den og..

Skrevet

Jeg har fått 'snittet frem' en visdomdstann slik som Lillemus skriver om. Det sprengte i tannkjøttet slik at det gjorde vondt, og tannlegen skar derfor (under bedøvelse så klart!) et lite snitt i tannkjøttet slik at dette ga seg.

Tanna er fortsatt på plass i kjeven nå 17 år etter! ;-)

Skrevet

Kanskje det holder med å snitte opp tannkjøttet så tannen kommer opp i første omgang? Man trenger jo ikke trekke dem før de skaper trøbbel!

Jeg er rød på begge kinnene, noe jeg også ble da jeg trakk forrige gang..Føler liksom at de skaper trøbbel..Har hatt vanvittig hodepine i det siste..

Skrevet

Hvis det gjør vondt i visdomstanna bør du ta en tur til tannlegen, ja. Dersom det er betent der, vil du måtte få pencillin før tannlegen kan trekke tanna.

Mine visdomstenner har ligget delvis under tannkjøttet i mange år. Med jevne mellomrom har jeg kjent murring og litt sårhet ved den ene visdomstanna. En dag ble det bare verre og verre. Da var det ingen vei tilbake og tanna ble trukket.

Nå kjenner jeg fra tid til annen at den andre visdomstanna rører litt på seg også, så jeg antar at den snart må ut den og..

Jeg er rød på begge kinnene, noe jeg også ble da jeg trakk forrige gang..Føler liksom at de skaper trøbbel..Har hatt vanvittig hodepine i det siste..

Skrevet

Jeg har fått 'snittet frem' en visdomdstann slik som Lillemus skriver om. Det sprengte i tannkjøttet slik at det gjorde vondt, og tannlegen skar derfor (under bedøvelse så klart!) et lite snitt i tannkjøttet slik at dette ga seg.

Tanna er fortsatt på plass i kjeven nå 17 år etter! ;-)

Skrevet

Du får komme deg til tannlegen, så vil vedkommende vurdere om tanna må trekkes, eller om 'snitting' er nok. Kanskje trenger du antibiotika også.

Ring i morgen tidlig!!

Lykke til:-)

Skrevet

Du får komme deg til tannlegen, så vil vedkommende vurdere om tanna må trekkes, eller om 'snitting' er nok. Kanskje trenger du antibiotika også.

Ring i morgen tidlig!!

Lykke til:-)

Takk for det..:-) Takker for råd

Skrevet

Det høres ut som du bør la tannlegen ta en titt på det, ja..

Skrevet

Det høres ut som du bør la tannlegen ta en titt på det, ja..

Fikk bestilt time idag..En ukes ventetid..

Skrevet

Be evt om å få resept på antibiotika mens du venter.

Skrevet

Lykke til da - og fortell hvordan det går:)

Skrevet

Lykke til da - og fortell hvordan det går:)

De siste dagene har det ikke vært så vondt..Merkelig...

Har time på onsdag. Greit uansett å få sjekka det..

Skrevet

Jeg er i makaber form idag, så en liten "skrekkhistorie" er vel på sin plass nå ;-) Jeg måtte operere ut alle fire (to av de hadde "lagt seg", så de presset på de andre). Bedøvelsen virket ikke på de to, "nervene" som ikke lar seg bedøve, ble "røsket" med i trekkingen.

Tannlegen ble overrasket da jeg etterpå spurte om jeg fikk gå der fast. Han forsto ikke at jeg ville det etter at han hadde gjort meg så mye vondt...

De få hullene jeg har hatt, har jeg aldri brukt bedøvelse. Tenker at tannlegen vil tjene penger, så han kan ikke pine meg hele dagen ;-)

Lykke til, håper det går bra med deg! :-)

Skrevet

De siste dagene har det ikke vært så vondt..Merkelig...

Har time på onsdag. Greit uansett å få sjekka det..

Det er bare bra!! Jeg bestilte time når jeg hadde mest vondt. Den dagen jeg skulle til tannlegen kjente jeg ikke noe særlig, men det var allikevel visdomstanna som var problemet.

Tannlegen sa at det var flaks jeg kom når det gjorde minst vondt, så kunne han ta tanna med det samme. Hvis jeg hadde kommet på det vondeste, så måtte jeg fått pencillinkur før tannlegen i det hele tatt kunne gjort noe. Han tar ikke tanna dersom det er betent.

Behold timen, så ser du hva tannlegen sier.

Skrevet

Jeg er i makaber form idag, så en liten "skrekkhistorie" er vel på sin plass nå ;-) Jeg måtte operere ut alle fire (to av de hadde "lagt seg", så de presset på de andre). Bedøvelsen virket ikke på de to, "nervene" som ikke lar seg bedøve, ble "røsket" med i trekkingen.

Tannlegen ble overrasket da jeg etterpå spurte om jeg fikk gå der fast. Han forsto ikke at jeg ville det etter at han hadde gjort meg så mye vondt...

De få hullene jeg har hatt, har jeg aldri brukt bedøvelse. Tenker at tannlegen vil tjene penger, så han kan ikke pine meg hele dagen ;-)

Lykke til, håper det går bra med deg! :-)

Tror ikke bedøvelsen virket da jeg skulle trekke første visdomstanna. Det var ufattelig vondt..

Bore uten hull?? Det er vel ingen tannleger som gjør det vel?

Skrevet

Det er bare bra!! Jeg bestilte time når jeg hadde mest vondt. Den dagen jeg skulle til tannlegen kjente jeg ikke noe særlig, men det var allikevel visdomstanna som var problemet.

Tannlegen sa at det var flaks jeg kom når det gjorde minst vondt, så kunne han ta tanna med det samme. Hvis jeg hadde kommet på det vondeste, så måtte jeg fått pencillinkur før tannlegen i det hele tatt kunne gjort noe. Han tar ikke tanna dersom det er betent.

Ja, har tenkt til å gjøre det..

Greit å la han få se på det..Må vel gjøre noe med det tannkjøttet som ligger over ene tanna..

Skrevet

Men jeg gikk til tannlegen i mars, og da sa han ikke noe på visdomstanna. Da var kun dene ene vokst opp mest.

Men den er jo vokst en god del etter det..Han sa på det tidspunktet at tanna vokste skeivt..

Skrevet

Tror ikke bedøvelsen virket da jeg skulle trekke første visdomstanna. Det var ufattelig vondt..

Bore uten hull?? Det er vel ingen tannleger som gjør det vel?

Bore uten hull???

Nei, håper da virkelig ikke at noen tannleger gjør det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...