Gå til innhold

Dårlig kroppslukt på kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler en dårlig kroppslukt på en kollega? Jeg jobber i et lite kontorfirma med 5-6 ansatte, og en midlertidig ansatt hos oss lukter ikke noe særlig....

Nå hadde jeg ferie i juli, så jeg vet ikke hvordan han var kledd da, men de siste tre ukene, har han hatt på seg den samme genseren hver dag... Langarmet mellomtjukk genser. En litt forsiktig type det her, som ikke stikker seg frem, men som fungerer bra til de oppgavene han har.

Jeg merker at jeg irriterer meg over dårlig kroppslukt. Folk trenger absolutt ikke komme nydusjet på jobb, men rene klær bør en vel kunne forvente?

Han er ikke typen en kan snakke til om sånne ting heller.... Hva kan jeg gjøre? Kjøpe neseklype? Gi ham såpe og deodorant?

*s*

Skrevet

Heia.

Har en kollega på vår jobb som også lukter ekstremt ille. For å ikke gå direkte til ham, har vi tatt det opp med ledelsen. De har forsøkt et par tiltak,men har vel ikke nådd helt gjennom, men tror likevel det kan være veien å gå.

Husker ellers en gutt jeg gikk i klasse med på vidergående. Hele skoleåret kom han i samme genseren og t-skjorta. Av og til på vranga... Noen er vel bare slik.

Kan jo nevne at kollegaen på jobb ikke fikk vaksemaskin før tidlig -90 tallet. Før den tid hadde kona vasket tøyet til ham, henne, og de to barna i en kjele....

Skrevet

Heia.

Har en kollega på vår jobb som også lukter ekstremt ille. For å ikke gå direkte til ham, har vi tatt det opp med ledelsen. De har forsøkt et par tiltak,men har vel ikke nådd helt gjennom, men tror likevel det kan være veien å gå.

Husker ellers en gutt jeg gikk i klasse med på vidergående. Hele skoleåret kom han i samme genseren og t-skjorta. Av og til på vranga... Noen er vel bare slik.

Kan jo nevne at kollegaen på jobb ikke fikk vaksemaskin før tidlig -90 tallet. Før den tid hadde kona vasket tøyet til ham, henne, og de to barna i en kjele....

Hvis noen hadde tatt det opp med ledelsen at jeg luktet vondt uten å si det til meg først, hadde jeg blitt temmelig gretten. Hva slags tiltak kan man sette i gang uten å be personen om å vaske seg eller bruke deodorant?

Skrevet

Dårlig/vond kroppslukt er bestandig vanskelig å si i fra om. Hadde jeg hatt det, ville jeg satt pris på om jeg hadde fått beskjed, men å si det til andre....

Skrevet

Huff, vanskelig sak, tror virkelig ikke jeg hadde hatt hjerte til å ta det opp, hvem vet hva som ligger bak dette.

Skrevet

Kjipt problem... *Kan du/dere gi han en "veldig fornøyd med deg pakke" kanskje? Innhold t-skjorte+genser og en totalpakke med deo og dusj mm.* Be sjefen si ifra, eller si det i heisen eller i et annet område dere er alene?

Skrevet

Heia.

Husker vi hadde en lærer på videregående som alltid brukte den samme genseren. Men han luktet ikke vondt.

Vanskelig det der....

Skrevet

Hva har man ledelse for sier nå jeg. Nei det får de ordne opp i.

Skrevet

Hva har man ledelse for sier nå jeg. Nei det får de ordne opp i.

I dag har han en annen genser :-)

Gjest stinkadora
Skrevet

Jeg fikk tatt samme problemet opp med en venninne men det måtte en god del promille til før jeg turte si noe, hehe.

Vi er like gode venner i dag og hun lukter godt - ble glad for at jeg sa fra for hun merket ingenting selv.

Skrevet

Hvis noen hadde tatt det opp med ledelsen at jeg luktet vondt uten å si det til meg først, hadde jeg blitt temmelig gretten. Hva slags tiltak kan man sette i gang uten å be personen om å vaske seg eller bruke deodorant?

Da hadde jeg blitt ekstremt lei meg jeg også ja, ville enten at folk skulle tatt det opp med meg selv eller at det ble sendt ut en fellesmail til hele bedriften der man på en eller annen smart måte oppfordret til bedre personlig hygiene.

Skrevet

Husker vi hadde en lærer på videregående som alltid brukte den samme genseren. Men han luktet ikke vondt.

Vanskelig det der....

Er ikke lett nei. Min avdelingsleder kom til meg her om dag og bad om råd. Noe bør gjøres med vår illeluktende kollega, men som avdelingslederen sa, var han redd den illeluktende vill bli fornærmet å holde seg hjemme.

Har søkt på en jobb som assistent for tre avdelingsledere nå. Skal på intervju mandag... Lurer litt i det stille om det blir mitt første oppdrag, om jeg får jobben. Å be den illeluktene gå hjem å vakse både kropp og klær... ;o)

Og bare sånn utenfor temaet. Jeg har lest ei bok nå som var mye, mye verre enn "Det Lila Sa". "Bunnforhold" av Anne B Ragde. Fikk låne den av ei venninne. Hun klarte ikke lese den sammenhengende. Var på ferie, med 6 unger (med tanke på annet innlegg:-) ) og hadde gått tom for lesestoff. Las boka i et, på ei natt, men etterhvert følte jeg at jeg gikk utenfor kroppen og bare leste et og et ord.

Skrevet

Er ikke lett nei. Min avdelingsleder kom til meg her om dag og bad om råd. Noe bør gjøres med vår illeluktende kollega, men som avdelingslederen sa, var han redd den illeluktende vill bli fornærmet å holde seg hjemme.

Har søkt på en jobb som assistent for tre avdelingsledere nå. Skal på intervju mandag... Lurer litt i det stille om det blir mitt første oppdrag, om jeg får jobben. Å be den illeluktene gå hjem å vakse både kropp og klær... ;o)

Og bare sånn utenfor temaet. Jeg har lest ei bok nå som var mye, mye verre enn "Det Lila Sa". "Bunnforhold" av Anne B Ragde. Fikk låne den av ei venninne. Hun klarte ikke lese den sammenhengende. Var på ferie, med 6 unger (med tanke på annet innlegg:-) ) og hadde gått tom for lesestoff. Las boka i et, på ei natt, men etterhvert følte jeg at jeg gikk utenfor kroppen og bare leste et og et ord.

Den boka høres ikke fristende ut.....! Merkelig, for Anne B. Ragde har jo skrevet så mye fint!

Han kollegaen min må ha vasket genseren, for den har ikke luktet så mye siste uka (men det er den samme genseren....) ;-)

Skrevet

Hadde en lærer på ungdomsskolen som minner litt om kollegaen din ;-)

Han stilte i grå strikkegenser på første skoledag - og gikk i den HVER DAG fram til juleferien. Etter jul kom han i splitter ny genser som han brukte HVER DAG fram til påske.

Da var det fram med den gode, gamle grå igjen ;-)

Skrevet

Hadde en lærer på ungdomsskolen som minner litt om kollegaen din ;-)

Han stilte i grå strikkegenser på første skoledag - og gikk i den HVER DAG fram til juleferien. Etter jul kom han i splitter ny genser som han brukte HVER DAG fram til påske.

Da var det fram med den gode, gamle grå igjen ;-)

Jeg hadde en sånn en lærer i 1. klasse på videregående, i matte. Han hadde en rød genser fra sommeren frem til jul, så en blå fra jul til påske, og så den røde igjen fra påske til sommeren :-)

Men han luktet faktisk ikke vondt!

Skrevet

Jeg hadde en sånn en lærer i 1. klasse på videregående, i matte. Han hadde en rød genser fra sommeren frem til jul, så en blå fra jul til påske, og så den røde igjen fra påske til sommeren :-)

Men han luktet faktisk ikke vondt!

Begynte å lure på om du kanskje hadde overtatt den gamle læreren min - heeelt til jeg leste siste setninga ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...