Gå til innhold

Ikke døm andre for noe dere tror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg har endelig blitt besteforeldre. Mannen min er helt på tuppa av glede og kjærlighet til det lille nurket. For noen dager siden var han, jeg + datteren vår og barnebarn i byen. Bestefar trillet stolt barnebarnet sitt. Han og datter gikk sammen og jeg et lite stykke bak. Jeg så folk tittet på han, så på datteren vår og deretter på han igjen. Tydelig hva som de tenkte(har jobb hvor kroppspråk er viktig) Noen henvende seg til den de gikk sammen med og så igjen på far og datter som gikk sammen.

Da vi kom hjem, var han lei seg. Mange av blikkene han fikk hadde drept gleden ved å trille barnebarnet sitt. Han følte at han ble dømt som en gammel gris.

Vi bør huske på at det er ikke alle eldre menn som er far til barnet i vogna. Det kan være en kjempestolt bestefar.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mista nikket

14

• morsan

8

• Sofline

4

• Katt-ja

3

Skrevet

Uff, dette var leit... Skjønner at mannen din tok seg nær av dette - men han må prøve å heve seg over det, og glede seg over sin lille skatt - uansett hva dumme uvitende forbipasserende trodde!

Skrevet

Det burde han ikke bry seg så mye om. Det nytter ikke å henge seg opp i slikt, fordi det er umulig å stoppe. Folk er utrolig dumme av og til.

Gammel gris er jo nærmeste et hederstegn, det betyr at man fortsatt er seksuelt aktiv og har vett til å se på damene fortsatt:-)

Gratulerer som besteforeldre, det må være kjempestas:-)

Skrevet

Uff, dette var leit... Skjønner at mannen din tok seg nær av dette - men han må prøve å heve seg over det, og glede seg over sin lille skatt - uansett hva dumme uvitende forbipasserende trodde!

Vi har ikke vært ute og trillet ettrpå, men skal helt sikkert gjøre det flere ganger. Stoltheten og gleden overvinner dette

Skrevet

Det burde han ikke bry seg så mye om. Det nytter ikke å henge seg opp i slikt, fordi det er umulig å stoppe. Folk er utrolig dumme av og til.

Gammel gris er jo nærmeste et hederstegn, det betyr at man fortsatt er seksuelt aktiv og har vett til å se på damene fortsatt:-)

Gratulerer som besteforeldre, det må være kjempestas:-)

Takk for gratulasjonene. Folk har nok lett for å tro det værste. Får bare heve seg over det.

Skrevet

Vi har ikke vært ute og trillet ettrpå, men skal helt sikkert gjøre det flere ganger. Stoltheten og gleden overvinner dette

Ja, dere må kose dere med den lille! Husker da mine foreldre ble besteforeldre for første gang (min søster var bare 19 da hun ble mor)....Min far ble helt forandret av den lille jenta som han plutselig ble morfar til, han trillet og koste og sang og bysset :-)

Sikkert deilig for foreldrene om dere spør om å få låne den lille et par timer, slik at de kan hvile seg og slappe av - husker at den første tiden var temmelig slitsom!

Skrevet

Ja, dere må kose dere med den lille! Husker da mine foreldre ble besteforeldre for første gang (min søster var bare 19 da hun ble mor)....Min far ble helt forandret av den lille jenta som han plutselig ble morfar til, han trillet og koste og sang og bysset :-)

Sikkert deilig for foreldrene om dere spør om å få låne den lille et par timer, slik at de kan hvile seg og slappe av - husker at den første tiden var temmelig slitsom!

Har til og med hatt henne på overnatting. Bare koselig, men litt uvant. Puster hun, når våkner hun, er hun fornøyd, sulten, våt bleie osv. Vil gjerne være barnepike ofte, men det passer ikke hele tiden pga jobb og foreldrene vil jo ha henne hjemme:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Sånne ting må man bare heve seg over! Mannen din har all grunn til å være stolt over å være bestefar og få trille barnebarnet sitt, og det er synd om andres uvitenhet skal få drepe den gleden.

Kanskje det er enklere når man faktisk er far med mye yngre kone? Jeg har to svigerinner som begge har valgt mye eldre menn, og de har så visst ikke latt noen ta gleden fra dem.

Folk er så rare, og noen bare _må_ sette andre i bås enten det er grunnlag for det eller ikke. Det beste er å ikke bry seg.

Skrevet

Sånne ting må man bare heve seg over! Mannen din har all grunn til å være stolt over å være bestefar og få trille barnebarnet sitt, og det er synd om andres uvitenhet skal få drepe den gleden.

Kanskje det er enklere når man faktisk er far med mye yngre kone? Jeg har to svigerinner som begge har valgt mye eldre menn, og de har så visst ikke latt noen ta gleden fra dem.

Folk er så rare, og noen bare _må_ sette andre i bås enten det er grunnlag for det eller ikke. Det beste er å ikke bry seg.

Disse båsene er skumle. Han får bare prøve å overse blikkene og la stoltheten over barnebarnet gå foran alt.

Skrevet

Heia.

Først og fremst gratulere som besteforeldre. :-)

Nyt dagene.

Og i stedet for å la dere påvirke av eventuelle blikk, hev dere over blikkene og heller le litt av hva de andre tenker og tror.

Husker da jeg var på besøk hos niesa mi i Drammen. Og de forskjellige blikkene jeg fikk, alt etter hvor mange unger jeg hadde rundt meg. Som da jeg hadde med meg mine to jenter, pluss en liten gutt og ei lita jente i dyp vogn. "firebarnsmoren" fikk en type blikk. Tidligere på dagen gikk jeg gjennom gata leiende på mine to jenter. En annen type blikk. Da jeg senere på dagen tok ut babyjenta i vogna og gikk alene med henne, en tredje type blikk. Syntes bare det var artig jeg. :-) Artig å se hvordan folk dømmer ut fra det de ser. Mennå er jeg vel en type som liker å bli satt i bås, for så å gjerne overraske etterpå. :-)

Skrevet

Heia.

Nyt dagene.

Og i stedet for å la dere påvirke av eventuelle blikk, hev dere over blikkene og heller le litt av hva de andre tenker og tror.

Husker da jeg var på besøk hos niesa mi i Drammen. Og de forskjellige blikkene jeg fikk, alt etter hvor mange unger jeg hadde rundt meg. Som da jeg hadde med meg mine to jenter, pluss en liten gutt og ei lita jente i dyp vogn. "firebarnsmoren" fikk en type blikk. Tidligere på dagen gikk jeg gjennom gata leiende på mine to jenter. En annen type blikk. Da jeg senere på dagen tok ut babyjenta i vogna og gikk alene med henne, en tredje type blikk. Syntes bare det var artig jeg. :-) Artig å se hvordan folk dømmer ut fra det de ser. Mennå er jeg vel en type som liker å bli satt i bås, for så å gjerne overraske etterpå. :-)

Vi nyter dagene vi er sammen med henne:-) Vi får nok heve oss over det og gjøre som du sier, le av det.

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at jeg hadde tenkt bestefar og mor om jeg så dere. Uansett er sånt ikke noe å bry seg om, selv om jeg skjønner det er sårt.

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at jeg hadde tenkt bestefar og mor om jeg så dere. Uansett er sånt ikke noe å bry seg om, selv om jeg skjønner det er sårt.

Ler litt når jeg tenker videre på svaret ditt. Finnes sikkert de som er blitt spurt "Er du ute med barnebarnet dit?" Så er det faren som triller. Sikkert vondt det også. Nei, det blir å gjøre som de sier her, heve seg over det og trille med stolthet

Skrevet

Gratulerer med barnebarnet!

Og gi nå jamnt blanke i hva tilfeldig forbipasserende måtte tro og tenke - sånt kan man ikke gardere seg mot uansett, og det teller virkelig ikke for noe som helst. Om han virkelig føler på det, får han heller sørge for å omtale seg selv høyt og tydelig som stolt bestefar. :o)

Vi har en familiesammensetning som gjør at folk ofte kikker både en og fem ganger på oss, og man kan formelig se det jobber på spreng under topplokket hos enkelte. Litt irriterende noen ganger, men ofte veldig underholdende. Særlig når man kikker litt ekstra lenge tilbake og gir dem et strålende smil.

Skrevet

Gratulerer med barnebarnet!

Og gi nå jamnt blanke i hva tilfeldig forbipasserende måtte tro og tenke - sånt kan man ikke gardere seg mot uansett, og det teller virkelig ikke for noe som helst. Om han virkelig føler på det, får han heller sørge for å omtale seg selv høyt og tydelig som stolt bestefar. :o)

Vi har en familiesammensetning som gjør at folk ofte kikker både en og fem ganger på oss, og man kan formelig se det jobber på spreng under topplokket hos enkelte. Litt irriterende noen ganger, men ofte veldig underholdende. Særlig når man kikker litt ekstra lenge tilbake og gir dem et strålende smil.

Takk for gratulasjonene:-) Det er bare kjempemoro å bli besteforeldre. Det var noe å tenke over å omtale seg selv som bestefar og dessuten kan jo jeg eller datteren vår også passe på å si det høyt. Det var i hvertfall trist at den første trilleturen for bestefar ble sånn. Men, men, en får heve seg over det og la de få tenke hva de vil.

Skrevet

Gratulerer med barnebarn!!! Har en venn som ble bestefar i sommer, også han er helt oppslukt :)

Kan ikke si at jeg har merket meg at jeg ser slik på folk, men de finnes sikkert, desverre. Men jeg synes det er viktig å ikke henge seg opp i hva vi "tror" folk tenker, men leve det livet vi vil selv. Din mann skal fortsette å være stolt bestefar.

Folk er rare, de ser på alt, det kan være fargene eller klærne vi bruker, håtrsveis og alt mellom himmel og jord. Det er bedre å overse hva man oppfatter andre tenker. Jeg forstår dere og deres reaksjon, men prøv å drit i det i fremtiden.... (lett for meg å si) Det hadde jeg gjort.

Himmel, jeg gleder meg såå til en dag å kunne trille vogna med mine barns barn :)

Skrevet

Gratulerer med barnebarn!!! Har en venn som ble bestefar i sommer, også han er helt oppslukt :)

Kan ikke si at jeg har merket meg at jeg ser slik på folk, men de finnes sikkert, desverre. Men jeg synes det er viktig å ikke henge seg opp i hva vi "tror" folk tenker, men leve det livet vi vil selv. Din mann skal fortsette å være stolt bestefar.

Folk er rare, de ser på alt, det kan være fargene eller klærne vi bruker, håtrsveis og alt mellom himmel og jord. Det er bedre å overse hva man oppfatter andre tenker. Jeg forstår dere og deres reaksjon, men prøv å drit i det i fremtiden.... (lett for meg å si) Det hadde jeg gjort.

Himmel, jeg gleder meg såå til en dag å kunne trille vogna med mine barns barn :)

Takk for gratulasjonene. Gled deg, det er så stort å trille barnebarn, se det lille nurket, kose, lukte, ta på osv. Alt det en ikke hadde tid til og angret på i ettertid. Vi skal bare heve oss over det som de sier her. Bestefar er stolt og full av glede og kjærlighet til den lille så det skal gå bra.

Skrevet

Heia.

Nyt dagene.

Kom på en artig episode fra jeg var barn. Vi var samlet mange kusiner og fettere i Oslo - med ganske stor aldersspredning. En dag tok et par av de eldste oss yngre med rundt i byen. De var vel kanskje noen- og tjue - og vi barna var kanskje fra 5 til 12-13 år, og 4-5-6 stykker.

Det så nok noe morsomt ut, særlig når de to eldste (fetter og kusine) for moro skyld tok hverandre i hendene og leiet, med den lange halen av oss barn bak :-)

Folk stirret, og syntes nok synd på det unge paret med alle barna :-D

Skrevet

Samma her! :-) Eventuelt at jeg hadde trodd at det var far med "to kull"! *he he*

Skrevet

Ler litt når jeg tenker videre på svaret ditt. Finnes sikkert de som er blitt spurt "Er du ute med barnebarnet dit?" Så er det faren som triller. Sikkert vondt det også. Nei, det blir å gjøre som de sier her, heve seg over det og trille med stolthet

Ja, jeg husker min søster fortalte da hun som 19-åring var au pair i utlandet for en dame på 40+ som hadde fått baby. De ble ofte tatt for å være mor og bestemor...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...