Gå til innhold

Ikke døm andre for noe dere tror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia.

Først og fremst gratulere som besteforeldre. :-)

Nyt dagene.

Og i stedet for å la dere påvirke av eventuelle blikk, hev dere over blikkene og heller le litt av hva de andre tenker og tror.

Husker da jeg var på besøk hos niesa mi i Drammen. Og de forskjellige blikkene jeg fikk, alt etter hvor mange unger jeg hadde rundt meg. Som da jeg hadde med meg mine to jenter, pluss en liten gutt og ei lita jente i dyp vogn. "firebarnsmoren" fikk en type blikk. Tidligere på dagen gikk jeg gjennom gata leiende på mine to jenter. En annen type blikk. Da jeg senere på dagen tok ut babyjenta i vogna og gikk alene med henne, en tredje type blikk. Syntes bare det var artig jeg. :-) Artig å se hvordan folk dømmer ut fra det de ser. Mennå er jeg vel en type som liker å bli satt i bås, for så å gjerne overraske etterpå. :-)

Ja, folks blikk varierer med antall barn - det er sikkert! :-) Jeg husker en gang vi tøffet rundt i båt innaskjærs med eget barn + 4 'lånte'. Alle var vel i alderen 3-9 omtrent, og jeg skal si folk kikket fælt...;-)

Da skjønte vi - som bare har ett barn - hvordan folk ser på dem med mange tette, for alle de fire 'lånte' barna er søsken...;-)

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mista nikket

14

• morsan

8

• Sofline

4

• Katt-ja

3

Skrevet

Kom på en artig episode fra jeg var barn. Vi var samlet mange kusiner og fettere i Oslo - med ganske stor aldersspredning. En dag tok et par av de eldste oss yngre med rundt i byen. De var vel kanskje noen- og tjue - og vi barna var kanskje fra 5 til 12-13 år, og 4-5-6 stykker.

Det så nok noe morsomt ut, særlig når de to eldste (fetter og kusine) for moro skyld tok hverandre i hendene og leiet, med den lange halen av oss barn bak :-)

Folk stirret, og syntes nok synd på det unge paret med alle barna :-D

He he.

Av en eller annen grunn fikk innlegget ditt med til å huske på en annen historie;-) Noen venninner av meg spilte fotball da de var i 12-13-årsalderen. Under et stevne dro hele laget på Peppes med treneren. Da spurte servitøren "Skal faren deres betale for alle?"

;-)

Skrevet

Ler litt når jeg tenker videre på svaret ditt. Finnes sikkert de som er blitt spurt "Er du ute med barnebarnet dit?" Så er det faren som triller. Sikkert vondt det også. Nei, det blir å gjøre som de sier her, heve seg over det og trille med stolthet

''Finnes sikkert de som er blitt spurt "Er du ute med barnebarnet dit?" Så er det faren som triller''

Jepp. Jeg jobbet vrgg-i-vegg med ei som en gang spurte et barn:"Er du med bestefar på jobb du da?" Men det var ikke bestefaren gitt... *Hehe*

Skrevet

Ja, jeg husker min søster fortalte da hun som 19-åring var au pair i utlandet for en dame på 40+ som hadde fått baby. De ble ofte tatt for å være mor og bestemor...;-)

Ja, folk tenker og noen snakker før hjernen er koblet inn:-) Like vondt den veien du forteller om.

Skrevet

''Finnes sikkert de som er blitt spurt "Er du ute med barnebarnet dit?" Så er det faren som triller''

Jepp. Jeg jobbet vrgg-i-vegg med ei som en gang spurte et barn:"Er du med bestefar på jobb du da?" Men det var ikke bestefaren gitt... *Hehe*

Er litt vanskelig å ro seg ut av det:-)

Skrevet

Ler litt når jeg tenker videre på svaret ditt. Finnes sikkert de som er blitt spurt "Er du ute med barnebarnet dit?" Så er det faren som triller. Sikkert vondt det også. Nei, det blir å gjøre som de sier her, heve seg over det og trille med stolthet

Man kan aldri sikre seg helt. :-)

Skrevet

Samma her! :-) Eventuelt at jeg hadde trodd at det var far med "to kull"! *he he*

Ja, det kunne jeg også godt ha tenkt. Jeg kjenner flere "sånne".

Skrevet

Gratulerer med barnebarnet!

Og gi nå jamnt blanke i hva tilfeldig forbipasserende måtte tro og tenke - sånt kan man ikke gardere seg mot uansett, og det teller virkelig ikke for noe som helst. Om han virkelig føler på det, får han heller sørge for å omtale seg selv høyt og tydelig som stolt bestefar. :o)

Vi har en familiesammensetning som gjør at folk ofte kikker både en og fem ganger på oss, og man kan formelig se det jobber på spreng under topplokket hos enkelte. Litt irriterende noen ganger, men ofte veldig underholdende. Særlig når man kikker litt ekstra lenge tilbake og gir dem et strålende smil.

''Vi har en familiesammensetning som gjør at folk ofte kikker både en og fem ganger på oss, og man kan formelig se det jobber på spreng under topplokket hos enkelte. Litt irriterende noen ganger, men ofte veldig underholdende.''

Sånn har vi det også. :-)

Skrevet

Jeg har blitt spurt flere ganger om minstemann er barnebarnet mitt jeg. Det kunne han godt å vært bortsett fra da hadde han eldste vært utrolig tidlig ute. Venninna mi er bestemor til ei som er like gammel som mistemann og jeg har en venninne som er mor og bestemor til to som er like gamle.

Så det finnes mange varianter.

Gratulerer forresten :o)

Skrevet

Ja, vi dømmer alt vi kan. Dessverre. Det er jo ikke noe uvanlig at en bestefar går sammen med barn og barnebarn.

Leit at det skal være slik.

Vi bør nok gå litt i oss selv og prøve å forstå at alt er ikke alltid slik det ser ut til.

Godt innlegg.

Skrevet

Jeg har blitt spurt flere ganger om minstemann er barnebarnet mitt jeg. Det kunne han godt å vært bortsett fra da hadde han eldste vært utrolig tidlig ute. Venninna mi er bestemor til ei som er like gammel som mistemann og jeg har en venninne som er mor og bestemor til to som er like gamle.

Jaja, ikke alltid like lett å vite hva som er hva til alle tider:-) Vi er forskjellige i alder når vi får barn. Noen er planlagte og andre bare dumper inn:-)

Skrevet

Ja, vi dømmer alt vi kan. Dessverre. Det er jo ikke noe uvanlig at en bestefar går sammen med barn og barnebarn.

Leit at det skal være slik.

Vi bør nok gå litt i oss selv og prøve å forstå at alt er ikke alltid slik det ser ut til.

Godt innlegg.

At vi bør gå i oss selv er helt sant. Skal jeg være ærlig overfor meg selv, kan jeg nok sette andre i bås i noen tilfeller selv:-( Egentlig bør jeg vel bruke min erfaring med båsen til å ikke sette andre i den. Heldigvis er en aldri for gammel til å lære.

Skrevet

En dame jeg kjenner ble bestemor da hun var 40, og den nyslåtte oldemora var da 59!! ;-)

Skrevet

At vi bør gå i oss selv er helt sant. Skal jeg være ærlig overfor meg selv, kan jeg nok sette andre i bås i noen tilfeller selv:-( Egentlig bør jeg vel bruke min erfaring med båsen til å ikke sette andre i den. Heldigvis er en aldri for gammel til å lære.

Og med et slikt innlegg som du skriver her så minner du oss på at vi faktisk skal tenke litt ekstra før vi mener noe om andre.

Skrevet

En dame jeg kjenner ble bestemor da hun var 40, og den nyslåtte oldemora var da 59!! ;-)

Jeg tror faktisk min familie slår deg med 16+16+17 år = oldemor på 49 år... Om jeg ikke husker helt feil. Ikke at det er noe å skryte av egentlig.

Skrevet

Jeg tror faktisk min familie slår deg med 16+16+17 år = oldemor på 49 år... Om jeg ikke husker helt feil. Ikke at det er noe å skryte av egentlig.

He he, nei det har du jo rett i! ;-)

Ja, den historien min var ikke enestående ungt, men det er ihvertfall en der jeg kjenner dem personlig. Men jeg husker jeg som barn leste i et blad om en bestemor på 28 - både mor og datter var bare 14 år da de reproduserte seg selv. Et tydelig bevis på at hyperunge mødre har en tendens til å gå i arv;-)

Hvis de hadde fortsatt slik i alle etterkommende generasjoner også, hadde man endt opp med en oldemor på 42 og en tipp-tipp-tipp-oldemor på 84!! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kjenner til flere par med 20-30 års aldersforskjell med felles barn. Hadde jeg sett din mann ville jeg kanskje også tenkt han var faren. Men hva gjør det, mange menn ville vel bli stolte over å bli tatt for å være faren til barnebarnet sitt? Skjønner ikke hva det har med å dømme å gjøre.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg husker min søster fortalte da hun som 19-åring var au pair i utlandet for en dame på 40+ som hadde fått baby. De ble ofte tatt for å være mor og bestemor...;-)

For noen år siden var jeg i utlandet med en ca. jevngammel venninne, og hun fikk sleng i fleisen på gaten: "Jeg snakker ikke til deg, jeg snakker til datteren din!" (hun nikket mot meg)

Ha! :D Tror du min venninne har fått høre det en del ganger opp gjennom årene siden, eller...?

Skrevet

For noen år siden var jeg i utlandet med en ca. jevngammel venninne, og hun fikk sleng i fleisen på gaten: "Jeg snakker ikke til deg, jeg snakker til datteren din!" (hun nikket mot meg)

Ha! :D Tror du min venninne har fått høre det en del ganger opp gjennom årene siden, eller...?

Å herrejemini!!! *LOL* Ikke særlig artig å høre den der!! ;-)

Husker forresten at noen kommenterte til min mor at de hadde sett henne i avisa, og så var det min eldste søster (da tenåring) de hadde sett. Moren min ble glad som en lerke, men søsteren min hadde adskillig mer begrenset glede av de samme kommentarene;-)

Skrevet

Å herrejemini!!! *LOL* Ikke særlig artig å høre den der!! ;-)

Husker forresten at noen kommenterte til min mor at de hadde sett henne i avisa, og så var det min eldste søster (da tenåring) de hadde sett. Moren min ble glad som en lerke, men søsteren min hadde adskillig mer begrenset glede av de samme kommentarene;-)

For 11 år siden var mannen min og min mor og så på en hybelleilighet som vi kanskje skulle leie (mannen min og jeg altså).

Hybelverten viste dem rundt, og mannen min sa til ham: "Ja, dette er interessant, men jeg må snakke med kona mi først!" Hybelverten så forvirret ut og kikket fra min mor til min mann og sa: " Men....er ikke dere to.....eh....er ikke dere to et par da?"

Min mor gliste stort, mens mannen min var heller lettere fornærmet :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...