Gå til innhold

Uten en tråd - en dag for tidlig

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er torsdag, men jeg måtte bare veie meg i dag. Har holdt på i et par uker nå med litt mer sunn mat og litt mindre mat generelt + at jeg denne uka fikk begynt treningen (friskis og svettis mandag og onsdag)

I sommer har jeg veid rundt 67 kilo. Begynte vel på opplegget mandag 13. august, med bl.a. knekkebrød til lunsj.

Vel - i dag veide jeg 65,9 kilo :-) Tror dette går rette veien! Når jeg nå passer på å ha litt nøtter, frukt eller grønnsaker tilgjengelig på kontoret holder jeg meg passe mett frem til middag. Og jeg blir fortere mett til middag (spiser mindre porsjoner).

Og det var utrolig deilig å få trent igjen!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hoppet også på vekta i dag ettersom jeg ikke er hjemme i morra tidlig (hurra!).

Ca. 25/7 - 60,2 kg

Sist torsdag: 57,9 kg

I dag: 57,0!!!!

Hurra! Dette er jo ikke vanskelig i det hele tatt! :o) Når jeg endelig fant "formelen" så triller jo kiloene av her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hoppet også på vekta i dag ettersom jeg ikke er hjemme i morra tidlig (hurra!).

Ca. 25/7 - 60,2 kg

Hurra! Dette er jo ikke vanskelig i det hele tatt! :o) Når jeg endelig fant "formelen" så triller jo kiloene av her.

Kiloene triller av :-)

Ja, det håper jeg på også! I går da jeg trente, svettet jeg enormt, og følte at det var fettet som rant av.... :-D

Vet du hvordan det er med kaffe når en prøver å ta av noen kilo (det er jo bare 4-5 kilo jeg skal ta av, ikke mer)? Binder det vann i kroppen, eller er det helt ok?

Det går med noen kopper i løpet av døgnet, særlig når jeg er på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det håper jeg på også! I går da jeg trente, svettet jeg enormt, og følte at det var fettet som rant av.... :-D

Vet du hvordan det er med kaffe når en prøver å ta av noen kilo (det er jo bare 4-5 kilo jeg skal ta av, ikke mer)? Binder det vann i kroppen, eller er det helt ok?

Jeg drikker ikke kaffe selv så det aner jeg ingenting om, men det er jo vanndrivende da så du bør drikke mye vann for ¨å gi kroppen tilbake det vannet kaffen kvitter kroppen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Ca. 25/7 - 60,2 kg

Jeg prøver også å spise sunt og trener hver uke, men alikevel står vekta stille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også å spise sunt og trener hver uke, men alikevel står vekta stille!

Jeg har byttet ut vanlige brødskiver til lunsj med 2-3 knekkebrød av ulike typer. Akkurat nå spiser jeg på en pakke med Wasa fiber plus. Har liggende to tuber med fiskepålegg i kjøleskapet på jobben.

Det er altså mest på jobb jeg har endret rutiner. Spiser vanlig frokost (2 skiver grovt brød med pålegg, et stort glass melk + juice hvis vi har). Spiser litt mindre middag enn vanlig. Prøver å spise ofte, for å holde forbrenningen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym på det

Jeg har byttet ut vanlige brødskiver til lunsj med 2-3 knekkebrød av ulike typer. Akkurat nå spiser jeg på en pakke med Wasa fiber plus. Har liggende to tuber med fiskepålegg i kjøleskapet på jobben.

Det er altså mest på jobb jeg har endret rutiner. Spiser vanlig frokost (2 skiver grovt brød med pålegg, et stort glass melk + juice hvis vi har). Spiser litt mindre middag enn vanlig. Prøver å spise ofte, for å holde forbrenningen oppe.

Jeg spiser ikke så ofte brødskiver; helst knekkebrød.

Jeg spiser kanskje ikke ofte nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg spiste sunt og greit, men ved en gjennomgang av kostholdet mitt og litt regning på kaloriinnhold med påfølgende justeringer så renner kiloene formelig av.

Har droppet så mye sukker som mulig til daglig, byttet ut syltetøy med makrell, leverpostei, skinke o.l. f.eks. Ligger på rundt 1300 kcal daglig og i vanlig mat er det faktisk ganske mye for meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke så ofte brødskiver; helst knekkebrød.

Jeg spiser kanskje ikke ofte nok.

Jeg spiser to knekkebrød i 7-tiden, frukt/gulrot i 10-tiden, 2 knekkebrød i 12:30-tiden, frukt/gulrot i 14-15-tiden, middag i 17-tiden og noen ganger litt kveldsmat i 21-21:30 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser to knekkebrød i 7-tiden, frukt/gulrot i 10-tiden, 2 knekkebrød i 12:30-tiden, frukt/gulrot i 14-15-tiden, middag i 17-tiden og noen ganger litt kveldsmat i 21-21:30 tiden.

Det høres utrolig lite ut, jeg hadde aldri overlevd på det bittelille der.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lite - synes jeg spiser hele dagen jeg! :o) Er sjelden sulten i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste ei skive med jordbærsyltetøy, en gulrot og ett glass lettmelk til frokost halv åtte. Spiste en neve med pistasjenøtter (kanksje 40-50 gram uten skall) 10.30. En kopp kaffe i 10 tida.

Så blir det lunsj ca 1230 - da tar jeg 2-3 av Wasa fiber pluss med makrell i tomat på eller noe laksepålegg jeg har på tube.

Har en banan klar til 15 tida.

Vi skal ha ris og en hønserett til middag (rester fra frysen).

MEN så skal vi i bursdagsselskap, og da blir det vel litt kake... PLUSS at vi skal til noen venner i kveld - og da blir det vel mat der og!

(Litt derfor jeg ville veie meg i dag!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så bittelite når det kommer til stykket sjø. :o) Wasa havreknekkebrød metter veldig godt og når jeg tar meg litt tid og ikke spiser så fort så blir jeg mett. Til lunsjen har jeg gjerne 2 knekkebrød brukket i en lettyoghurt og det metter lenge!

Jeg trodde også på forhånd at jeg kom til å sulte ihjel på så lite mat, men det gjør jeg ikke - faktisk tror jeg at jeg har fått mer overskudd av denne maten enn av det jeg spiste tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan drikke så mye kaffe du bare gidder når du skal ned i vekt. (forutsatt at den ikke er tilsatt melk og/eller sukker, såklart!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan drikke så mye kaffe du bare gidder når du skal ned i vekt. (forutsatt at den ikke er tilsatt melk og/eller sukker, såklart!) :)

Det var greit å vite! Drikker den som regel helt svart. Hvis jeg kjøper på kafé, kjøper jeg som regel kaffe latte - men det er veldig sjelden....

Holder på med andre kruset mitt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var greit å vite! Drikker den som regel helt svart. Hvis jeg kjøper på kafé, kjøper jeg som regel kaffe latte - men det er veldig sjelden....

Holder på med andre kruset mitt i dag.

Be om lettmelk i latten. Da sparer du mange kalorier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om lettmelk i latten. Da sparer du mange kalorier. :)

Nei... den luksusen vil jeg ha. Går kanskje to måneder mellom hver gang jeg kjøper en kaffe latte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... den luksusen vil jeg ha. Går kanskje to måneder mellom hver gang jeg kjøper en kaffe latte!

Såpass, ja. Ja, da kan du jo unne deg det med god samvittighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liljana

Hiver meg på her jeg også :) Startet forrige uke på 68,9 kg. I dag var jeg 68 blank. Spiser Ingers rugbrød som jeg bytter litt på med havreknekkebrød, frukt og vanlig middag i løpet av en dag. Har ikke vært noe særlig flink til å trene, men skal prøve å komme meg ut å gå en tur hver dag nå etter helga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...