Gå til innhold

Kesam

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Kjør frosne bær (f.eks. jordbær) i hurtigmikser og bland det med kesam. Kan evt. søtes med litt søtstoff av et eller annet slag. Kjempegodt både som frokost, og som alternativ til is. Den magre kesamen funker kjempebra til dette formålet.

Det hørtes godt ut! Skal prøves!

Jeg hadde noen klatter med kesamen i fiskeretten min (fisk i folie i ovnen) - men det ble en merkelig konsistens :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orginal Kesam er mye rundere på smak. Den er sånn midt på treet mellom mager kesam og lettrømme i sunnhet, men smaker det samme som lettrømme. Passer til taco og dip.

Pass på at den evt har god dato. Når den nærmer seg utløpsdato/har gått ut blir den søk på smaken. Æsj!

Enig i at mager kesam ikke er noe særlig. Skal nå prøve den funlight varianten da...

Da prøver jeg vanlig kesam neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes godt ut! Skal prøves!

Jeg hadde noen klatter med kesamen i fiskeretten min (fisk i folie i ovnen) - men det ble en merkelig konsistens :-)

Asså, nå må du slutte å snike inn den heslige kesamen din i alt mulig til middag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså, nå må du slutte å snike inn den heslige kesamen din i alt mulig til middag. ;)

*ho ho*

Sneik oppi resten av kikertene også jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*urk*

I dag er det pappaen som er sjef på kjøkkenet - jeg skal jobbe lenge. Tenker det blir grandiosa da - til stor jubel fra ungene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg ellers ville hatt rømme. På vaffel med jordbærsyltetøy eller til stekt fisk for eksempel.

Jeg har prøvd å bruke den til dip, men da ble det litt merkelig...

:)

På vafler er det godt med vaniljekesam og syltetøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kesam i saus. Til kylling for eksempel, så koker jeg ut stekekraften og putter oppi en buljongterning ekstra. Dette koker jeg opp og tilsetter maisennamel for å tykne det. Skrur ned varmen og har oppi kesam og krydder. Kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kesam i saus. Til kylling for eksempel, så koker jeg ut stekekraften og putter oppi en buljongterning ekstra. Dette koker jeg opp og tilsetter maisennamel for å tykne det. Skrur ned varmen og har oppi kesam og krydder. Kjempegodt!

Lurt! takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...