Gå til innhold

Spille håndball igjen etter korsbåndsskade

Gjest Tusker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg hadde en vellykket operasjon av fremre korsbånd og en meniskruptur i januar. Opptreningen har godt veldig bra selv om jeg til tider kanskje har pushet grensene litt for mye. I juni var fysioterapeuten så fornøyd at han ga meg klarsignal til å starte med håndball igjen hvis jeg besto noen enkle funksjonstester. Det gjorde jeg, oppnådde over 80% sammenliknet med det friske kneet.

Jeg trener og står i mål, men opplever at det er nokså vondt. Når jeg løper verker det og jeg kommer en "dirrende" følelse nedover i leggen (framsiden). Det virker av og til litt ustabilt, men jeg har ikke hatt noen unaturlige vridninger. Etter trening kjennes det ut som jeg har et "polstret" kne. Det er imidlertid sjelden hovent.

Jeg lurer på om det er "ufarlig" at det gjør vondt, om det er greit å spille? Jeg vet mange ikke begynner med vridningsidretter før 9-12 måneder etter operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg tror at det klart har vært for tidlig start for deg etter operasjonen. Fortsett enda noen mndr. med basis/grunntrening. Når det har gått ett år etter operasjonen, så får du/dere gjøre opp status. Har kneet blitt så sterkt at det tåler aktivt håndballspill igjen, eller bør du ta det mer forsiktig i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...