Gjest Tusker Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hei, Jeg hadde en vellykket operasjon av fremre korsbånd og en meniskruptur i januar. Opptreningen har godt veldig bra selv om jeg til tider kanskje har pushet grensene litt for mye. I juni var fysioterapeuten så fornøyd at han ga meg klarsignal til å starte med håndball igjen hvis jeg besto noen enkle funksjonstester. Det gjorde jeg, oppnådde over 80% sammenliknet med det friske kneet. Jeg trener og står i mål, men opplever at det er nokså vondt. Når jeg løper verker det og jeg kommer en "dirrende" følelse nedover i leggen (framsiden). Det virker av og til litt ustabilt, men jeg har ikke hatt noen unaturlige vridninger. Etter trening kjennes det ut som jeg har et "polstret" kne. Det er imidlertid sjelden hovent. Jeg lurer på om det er "ufarlig" at det gjør vondt, om det er greit å spille? Jeg vet mange ikke begynner med vridningsidretter før 9-12 måneder etter operasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg tror at det klart har vært for tidlig start for deg etter operasjonen. Fortsett enda noen mndr. med basis/grunntrening. Når det har gått ett år etter operasjonen, så får du/dere gjøre opp status. Har kneet blitt så sterkt at det tåler aktivt håndballspill igjen, eller bør du ta det mer forsiktig i fremtiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.