Gå til innhold

Hvor mange kalorier pr dag?Spiser jeg nok?

Hope

Anbefalte innlegg

Hei,

da har jeg slengt meg på grete roede trenden, skal ned hverfall 7 kilo.

Har meldt meg inn i vektklubben, og følger alt der til punkt og prikke - med å legge inn alt jeg spiser, mener jeg.

Men siden jeg ikke går på kurs(har gått tidligere), så er jeg nå usikker på hvor mye jeg bør få i meg?

Jeg spiser mellom 11-1200 kalorier pr dag. Syns kanskje 1200 er litt i overkant?

Må nevnes at jeg har en ekstremt stillesittende jobb, og eneste fysisk utskeielse jeg gjør om ettermiddagen er å sykle på trimsykkelen min.

Hva tror dere om kaloriinntak og fordeling:

Frokost ca 250

Lunch 300

Middag 4-500

Kvelds 300

Mellom: 100

Ok fordeling?

Blir veldig takknemlig for dere som kan dette! :) Jeg har hittil gått ned 1 kg, på 5 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer litt an på hvor stor du er også, dersom du er f.eks. 1.60 høy og veier 63 kilo, tror jeg 12-1300 kcal pr dag er nok, men dersom du er 1.75 og veier 75 kilo trenger du mer mat, f.eks. 1600 kcal om dagen!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Medlem i vektklubb.no

Hei!

Syns det hørtes lite ut med mindre enn 1200 kalorier. Skal fortelle litt om min erfaring:

Gikk på Grete Roede kurs for 7 år siden. Den gang veide jeg 76 kg. Gikk først ned 10 kg i løpet av kursets 8 uker, deretter 6 kg på egenhånd. Altså 16 kg, ned til 60!! Da spiste jeg ca 1200 kcal i døgnet. Ingen problem den gangen, for jeg var så supermotivert. Holdt fint vekten i 2 år, men så ble jeg mamma med alt det fører med seg.. Sakte men sikkert kom kg på igjen og da jeg var passert 70 kg meldte jeg meg på nytt Grete Roede kurs. Dette kunne jeg jo, trodde jeg, det blir såå enkelt. Det viste seg å være feil! Jeg var nok ikke motivert nok, for jeg gikk kun ned 2 kg og avsluttet kurset da det enda var 2 ganger igjen. Plutselig var det veeldig vanskelig å gå ned i vekt! Nå er jeg kommet i den situasjonen at jeg har passert 80 (!!!) kg. NÅ må noe gjøres og både jeg og mannen min er motiverte nå (endelig!) og har meldt oss inn i VG´s vektklubb. Nå har jeg som mål å gå ned 20 kg, men denne gang på 40 (!) uker. Altså må vi legge om kostholdet over lengre tid. Skal i bunaden min til 17. mai.. Det som er fint med vektklubben er at den regner ut hvor mange kalorier man skal ha hver dag for å nå målet. Jeg kan ha 1550 kcal i døgnet nå og det er uten noen form for fysisk aktivitet. Hvis jeg i tillegg klarer å gå turer, sykle, trene så kommer dette som en bonus. Nå er jeg kjempemotivert, synes dette er overkommelig, og har gått ned 3 kg på 2 uker så lett som bare det.. Og det beste av alt, jeg har lyst til å fortsette!!

Konklusjonen min er altså, ikke spis FOR lite, da blir man trett og sliten og gretten (i alle fall jeg!).. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Syns det hørtes lite ut med mindre enn 1200 kalorier. Skal fortelle litt om min erfaring:

Gikk på Grete Roede kurs for 7 år siden. Den gang veide jeg 76 kg. Gikk først ned 10 kg i løpet av kursets 8 uker, deretter 6 kg på egenhånd. Altså 16 kg, ned til 60!! Da spiste jeg ca 1200 kcal i døgnet. Ingen problem den gangen, for jeg var så supermotivert. Holdt fint vekten i 2 år, men så ble jeg mamma med alt det fører med seg.. Sakte men sikkert kom kg på igjen og da jeg var passert 70 kg meldte jeg meg på nytt Grete Roede kurs. Dette kunne jeg jo, trodde jeg, det blir såå enkelt. Det viste seg å være feil! Jeg var nok ikke motivert nok, for jeg gikk kun ned 2 kg og avsluttet kurset da det enda var 2 ganger igjen. Plutselig var det veeldig vanskelig å gå ned i vekt! Nå er jeg kommet i den situasjonen at jeg har passert 80 (!!!) kg. NÅ må noe gjøres og både jeg og mannen min er motiverte nå (endelig!) og har meldt oss inn i VG´s vektklubb. Nå har jeg som mål å gå ned 20 kg, men denne gang på 40 (!) uker. Altså må vi legge om kostholdet over lengre tid. Skal i bunaden min til 17. mai.. Det som er fint med vektklubben er at den regner ut hvor mange kalorier man skal ha hver dag for å nå målet. Jeg kan ha 1550 kcal i døgnet nå og det er uten noen form for fysisk aktivitet. Hvis jeg i tillegg klarer å gå turer, sykle, trene så kommer dette som en bonus. Nå er jeg kjempemotivert, synes dette er overkommelig, og har gått ned 3 kg på 2 uker så lett som bare det.. Og det beste av alt, jeg har lyst til å fortsette!!

Konklusjonen min er altså, ikke spis FOR lite, da blir man trett og sliten og gretten (i alle fall jeg!).. Lykke til!

Takk for svar! har det litt som deg....kiloene har sneket på seg, og jeg veier også rundt 80 nå! Huff og huff...men så trives jeg med en vekt på 72, da, så altfor ille er det ikke....Er nokså høy...

Takk for tips,men jeg syns altså ikke jeg spiser for lite...Spiser sunt og godt og er mett hele tiden. Største feilen min tidligere er å "sulte" meg eller å droppe frokost og mellommåltider slik at forbrenningen ikke holdes oppe. Denne gang skal jeg være lur ;) og spise slik det er anbefalt! Men kanskje det er i underkant, ja...kanskje gå opp til 1200 hvertfall, da... :) Igjen, takk - og lykke til - OG gratulerer med de tre kiloene. Ikke verst! STÅ PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor stor du er også, dersom du er f.eks. 1.60 høy og veier 63 kilo, tror jeg 12-1300 kcal pr dag er nok, men dersom du er 1.75 og veier 75 kilo trenger du mer mat, f.eks. 1600 kcal om dagen!

mvh

Takk for svar! Min trivselsvekt er på 72 kilo...enda jeg er 174 høy. Jeg liker ikke være for tynn, da mister jeg formene mine ;) Veide 68 kg en gang, etter slanking, og likte ikke meg selv. Så ned til 72, jupp, det skal jeg klare...

Får kanskje, som jeg skrev til "medlem i vektklubb.no" her, skru opp kaloriinntaket littegrann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke spise mindre enn 1200 i alle fall, da går kroppen fort over på sparebluss og du går ikke ned i vekt lenger. Jeg ligger på rundt 12-1300 tror jeg, prøver i alle fall, og kiloene triller nå av. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør regne uut kaloribehovet ditt i vektklubben. Søk etter formel , så finner du det. Grete Roedes minste meny er på 1350 kalorier. Med din vekt og høyde tipper jeg at du havner på 1600 kalorier daglig. Vektnedgangen stopper fort opp når man spiser for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest da må du gå kurs

Du bør regne uut kaloribehovet ditt i vektklubben. Søk etter formel , så finner du det. Grete Roedes minste meny er på 1350 kalorier. Med din vekt og høyde tipper jeg at du havner på 1600 kalorier daglig. Vektnedgangen stopper fort opp når man spiser for lite.

Den formelen er nok bare tilgjengelig for de som også går på GR-kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke spise mindre enn 1200 i alle fall, da går kroppen fort over på sparebluss og du går ikke ned i vekt lenger. Jeg ligger på rundt 12-1300 tror jeg, prøver i alle fall, og kiloene triller nå av. :o)

Å, så herlig å høre, da, Lillemus! Gratulerer! jeg skal legge meg på det samme, rundt 12-1300, så går det nok unna. Har jo ligget på rundt 1100-1200 nå, da, og gått ned en kilo...GØY!Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den formelen er nok bare tilgjengelig for de som også går på GR-kurs.

Niks, man må vel ikke det..? Fant formelen på siden jeg...av en annen bruker av siden - på forumet der. Jeg har ikke regnt ut enda, men smart var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så herlig å høre, da, Lillemus! Gratulerer! jeg skal legge meg på det samme, rundt 12-1300, så går det nok unna. Har jo ligget på rundt 1100-1200 nå, da, og gått ned en kilo...GØY!Lykke til videre!

Jeg er i alle fall kjempefornøyd med -3,2 kg på en liten mnd. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Jeg gikk ned 18 kg på 2 kurs da jeg gikk på GR kurs.

Du har fått mange svar, men vil bare si at trim er veldig viktig.

Å feks gå 1/2 time hver dag - det gjorde underverker for meg. Men jeg var i tilegg veldig aktiv (satt sjelden).

Jeg var ikke så flink til å telle kalorier jeg da. Bare i begynnelsen. Men jeg holdt meg nok på sånn ca 1500kcal. om dagen.

Du må passe på så du ikke går på "sparebluss", spiser mindre enn du skal.

Og enda en ting - det lønner seg å måle seg hver uke. For vekta kan gå opp, mens målene går ned:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...