Gå til innhold

Bor du i Fredrikstad?

Gjest Flytter kanskje tilbake igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv bodd i Fredrikstad for en del år siden, på St. Hansfjellet og Kråkerøy.

Vurderer å flytte tilbake og vil ha med meg to barn, en som går på storskolen (siste år på barneskolen) og en som går på ungd.skolen.

Jeg kjenner til Trara skole, som var en helt greit skole å gå på, jeg kjenner til Seiersten ungd.skole, som var en digert mareritt, og jeg kjenner til Rød Barneskole på Kråkerøy som vel var grei, og Kråkerøy ungd. skole som for meg var helt topp.

Jeg hører at Torp/ Sellebakk ikke er de beste stedene å flytte til med unger, da skolemiljøet der er ganske hardt.

Noe lignende har jeg hørt om Greåker.

Vi ønsker å bo slik at vi har muligheter for å sykle/gå til byen, men vi ønsker ikke å bo i direkte boligfelt.

Hva er din erfaring med Fredrikstad på godt og vondt når det gjelder bosteder og skole?

Skrevet

Hva med Cicignon?

http://www.fredrikstad.kommune.no/cicignon-skole/default.asp?fid=1046

De har sånne fine små hus på tollbodplassen nå, ser ut som en liten landsby ;-)

Relativt rolig nabolag, de bygger endel nye leilligheter rett ved kråkerøybroen nå, på sentrumsiden, ellers er mulighetene mange rundtomkring, kapellfjellet osv. Da har dere to minutter til skolen og to minutter til sentrum. ;)

Skrevet

Hva med Cicignon?

http://www.fredrikstad.kommune.no/cicignon-skole/default.asp?fid=1046

De har sånne fine små hus på tollbodplassen nå, ser ut som en liten landsby ;-)

Relativt rolig nabolag, de bygger endel nye leilligheter rett ved kråkerøybroen nå, på sentrumsiden, ellers er mulighetene mange rundtomkring, kapellfjellet osv. Da har dere to minutter til skolen og to minutter til sentrum. ;)

Er skolemiljøet bra der, vet du det? Det er jo det aller viktigste.

Liker Kråkerøy jeg. Vil nok ikke inn i noen leilighet siden vi er vant til å bo i hus, så der er det jo muligheter på Kråkerøy.

Gjest Bor på Begby selv
Skrevet

Hva med Begby, Torsnes, Ambjørnrød (Veum) eller Onsøy?

Bra steder for barn å vokse opp.

Skrevet

Enig i at Kraakeroy er et flotters sted, vokste opp der selv, studerer naa i utlandet, men naar tiden er inne blir det Kraakeroy igjen. Kjekt aa kunne sykle til byen, kort vei til skole ")

Skrevet

Hva med Begby, Torsnes, Ambjørnrød (Veum) eller Onsøy?

Bra steder for barn å vokse opp.

Takker for svar. Kjenner litt til både Torsnes og Onsøy, men skulle nok gjerne vært litt nærmere sentrum :)

Gjest Flytter kansje tilbake igjen.
Skrevet

Enig i at Kraakeroy er et flotters sted, vokste opp der selv, studerer naa i utlandet, men naar tiden er inne blir det Kraakeroy igjen. Kjekt aa kunne sykle til byen, kort vei til skole ")

Liker Kråkerøy jeg :) Når bodde du der? Jeg bodde der til 1985

Kråkerøy ungd.skole var den gang veldig bra synes jeg, er den det i dag også mon tro?

Gjest Bor på Begby selv
Skrevet

Takker for svar. Kjenner litt til både Torsnes og Onsøy, men skulle nok gjerne vært litt nærmere sentrum :)

Begby er 5 min fra sentrum, men på Østsiden da ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...