Gå til innhold

CPAP maskin mot snorking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det ganske akkurat 3 år siden jeg fikk en sånn maskin. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å holde meg oppegående tidligere. Er nå 36 og har mao. ikke hatt en natt med ordentlig søvn på ivertfall 20år.

Prøvde å ta en utdannelse da jeg var i 20årene, men har ikke klart å få karakterer som er noe å være stolt over. Fikk høre for tre år siden at jeg burde gjøre noe med snorkingen min. Er litt sår for at jeg ikke fikk den meldingen før.

Tenkte aldri på at det var mangel på søvn som var årsaken til at jeg aldri klarte å konsentrere meg om noenting eller at jeg gikk som en søvngjenger og svime. Sitte i et rom med undervisning var ei plage. holdt nesten på å sovne. Fikk 4 i snitt på allmenfag, men økonomistudiet gikk skeis.

Tenker på å ta det opp igjen nå. Håper jeg får mer utbytte av det nå hvis jeg ikke begynner å bli for gammel til å skifte beite da. Jobber som kundekonsulent nå.

Har gått rundt i mange år å vert stuptrøtt aldri klart å ta initiativ til noenting ikke orket så mye når jeg kom hjem fra jobb vert uopplagt og tung i hodet. Skjønner ikke hvordan jeg har klart å fungere i jobb idet heletatt. Omtrent som når man tvinger seg til å vere våken når kroppen og hjernen har lyst til å sovne.

Har ivertfall fått en helt ny hverdag så jeg får begynne å se fremover.Bruker ikke nesespray heller, renser nesen iblant med ei sånn sprøyte som jeg kjøpte på apoteket, men det er sjeldent. Har også en luftfukter i tillegg. Blir ei vane å sove med det.

Gjest snorkefri og mye mer oksygen
Skrevet

Hvorfor går du ikke til øre-nese-hals-spesialist og får tatt en operasjon mot snorking? Det er en veldig liten operasjon, ikke noe å grue seg for i det hele tatt.

Gjest jente med CPAP, også ca 30
Skrevet

Hvorfor går du ikke til øre-nese-hals-spesialist og får tatt en operasjon mot snorking? Det er en veldig liten operasjon, ikke noe å grue seg for i det hele tatt.

Det er ikke alle søvn-tilstander som kan opereres. Jeg for min del har et "syndrom" som kalles UARS, upper airways resistance syndrome. Dvs at jeg får i meg for lite oksygen når jeg sover og trenger CPAP for å hjelpe med dette.

Operasjon er visstnok ikke aktuelt for min tilstand, og mange med meg. Dessuten er mange snorke-operasjoner mislykket..

Skrevet

Det er fordi det ikke var mulig å få bort snorkingen med en operasjon. Var et eller annet med hvor i svelget snorkingen kom ifra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...