Gå til innhold

Vonde heler / akillesfester

Gjest skriv08

Anbefalte innlegg

Gjest skriv08

Hei. Jeg gjorde som vanlig i sommer og sjekket hvor fort jeg klarte å gå på Skåla i Loen (Nordfjord). Etter denne seansen har jeg hatt problemer med helene / akillesfestene på begge bena. De er begge vonde om morgenen, men jeg glemmer det utover dagen. Videre kjenner jeg godt ubehag når jeg løper og etter at jeg har syklet lengre distanser. Jeg skal på flere turer utover høsten, blandt annet en uke i alpene. Derfor er jeg litt opptatt av å bli kvitt dette ubehaget. Samtidig sliter jeg dersom jeg ikke kan bevege meg / trene. Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Slike "kroniske problemer" med akilles, overgang til leggmuskel er ikke lett ä löse her og nä. Legg vekt pä mest mulig variert trening, löping flatt underlag, sykkel pä lette träkk. sko med litt oppbygde häler osv. Ellers pleier vi gi räd om 10 minutter med beina i isbötte etter trening. Ved ökt blodgjennomströmning i etterkant blir den reparerende blodgjennomströmingen intensivert. Har du tid til behandling hos fysioterapeut kan det ogsä väre en bra ting for deg. Lykke til, men uansett, tälmodighet er nödvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...