Gå til innhold

Helvetesild og smitte

Anbefalte innlegg

Gjest vannkopper?
Skrevet

Jeg har en godt voksen venn som er sterkt angrepet av helvetesild. Han ønsker så gjerne at jeg kommer på besøk, men jeg vet ikke om jeg tørr. Siden helvetesild er det samme viruset som vannkoppene, og jeg ikke har hatt vannkoppene, er jeg redd for å bli syk. Men er det sånn at hvis man har hatt vannkoppene som lite, så får man helvetesild? Og hvis man ikke har hatt vannkoppene, så får man vannkoppene? Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Helvetesild smitter ikke. Du kan ikke få vannkopper ved å være sammen med noen med helvetesild.

For å få helvetesild, må du ha hatt vannkopper før, men det betyr ikke at alle som har hatt vannkopper får helvetesild.

Skrevet

Jeg hadde helvetessild som barn,grusomt og med skrekkelige smerter.Min familie var rundt meg hele tiden,for dette smitter ikke.

Skrevet

Er et virus der som kan smitte, men hvem som kan og ikke kan få det vet jeg ikke. Bare at det ikke smitter uten at du tar på åpent sår og har feks åpent sår selv... Fullstendig trygt å dra dit.

Skrevet

Jeg visste ikke at helvetesild hadde noe med vannkopper å gjøre.

Men jeg husker at da min datter og mange andre barn fikk vannkopper, var det noen som fikk skarlagesfeber (de hadde hatt vannkopper før).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...