Gå til innhold

Må en til lege for å få tatt en hørselstest?

Anbefalte innlegg

Gjest tunghørten
Skrevet

vet jo at barn kan gå til helsesøster, men jeg er voksen og familien min sier at jeg hører dårlig og feil. Nå skjønner jeg at det begynner å bli et problem, så derfor må jeg kanskje ta en hørselstest.

Skrevet

Du kan få rekvisisjon fra fastlege til øre-nese-halslege som kan ta hørselstest på deg.

Jeg var med dattera mi i vår for hørselstest. En slik spesialistlege har vanligvis mye bedre kompetanse og utstyr for hørselstest enn helsestasjonen (og det er jo heller ikke aktuelt for deg, som du selv sier).

Hvis du har sykehus i nærheten, kan de trolig ta hørslestest der, men du må trolig ha rekvisison fra fastlegen din for det også.

Skrevet

Da jeg var til helsesøster med min datter (for lenge iden), testet hun også min hørsel, for jeg ba om det. Jeg hørte bra, men min datter ble sendt til Haukelan, hvor de ikke fant noe galt.

Skrevet

På Helsestasjonene har de ofte dårlig utstyr å teste hørselen med. Bestill time hos legen og be om å få en henvisning til nærmeste øre-nese-hals.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...