Gå til innhold

Hvor mange prosent er momsen i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest mumsene
Skrevet

25% på ting som ikke er mat, 12% på mat?

Tusen takk Lillemus....

Skrevet

Tusen takk Lillemus....

Jeg tror nå det er sånn.... :o)

Gjest Persille
Skrevet

13% på mat :)

Skrevet

Har ikke transport egen sats? 8??

Skrevet

Har ikke transport egen sats? 8??

Nå ble du vanskelig assa... *Himler med øynene* Hvordan skulle jeg vite det a?! ;o)

Skrevet

Nå ble du vanskelig assa... *Himler med øynene* Hvordan skulle jeg vite det a?! ;o)

Man kommer lenger med månedskort, også når det gjelder å skaffe seg kunnskap om momssatsene her i landet! ;-)

*fisker opp månedskortet og leser*: "mva 85"

Mener å huske å ha sett det samme på togbilletter....;-)

Skrevet

- skulle være "mva 8%", ikke "mva 85";-)

*husk å holde ned shift-tast lenge nok neste gang*

Skrevet

Man kommer lenger med månedskort, også når det gjelder å skaffe seg kunnskap om momssatsene her i landet! ;-)

*fisker opp månedskortet og leser*: "mva 85"

Mener å huske å ha sett det samme på togbilletter....;-)

Hadde ikke forbauset meg om det var 85%, når det gjelder skatter og avgifter er våre politikere spenn gæerne

Skrevet

Hadde ikke forbauset meg om det var 85%, når det gjelder skatter og avgifter er våre politikere spenn gæerne

Sikker på at jeg ikke mente 85 _kroner_ og ikke 85 _prosent_? ;-)

Skrevet

Sikker på at jeg ikke mente 85 _kroner_ og ikke 85 _prosent_? ;-)

Som sagt, forundrer meg ikke om det er 85 %.

Skrevet

Som sagt, forundrer meg ikke om det er 85 %.

I disse klimagasstider burde de isåfall ha reservert den satsen til bruk på flyreiser og bomavgift i rushtiden, og ikke bussen! ;-)

Skrevet

Siterer:

"Merverdiavgift 2007

Alminnelig sats: 25 pst

Middels sats: 14 pst (næringsmidler)

Lav sats: 8 pst (persontransport, kino, NRK lisens mv.)"

Skrevet

I disse klimagasstider burde de isåfall ha reservert den satsen til bruk på flyreiser og bomavgift i rushtiden, og ikke bussen! ;-)

Nja, vet ikke helt om jeg er så veldig enig med deg i det da. Hvorfor skal det alltid brukes straff? Hva med alle småbarnsforeldre som er avhengig av bil for å frakte unger til barnehage osv?

Skrevet

Nja, vet ikke helt om jeg er så veldig enig med deg i det da. Hvorfor skal det alltid brukes straff? Hva med alle småbarnsforeldre som er avhengig av bil for å frakte unger til barnehage osv?

Du er rar du, mrxx! ;-) Jeg har ikke sett på denne tråden som et forum for seriøs debatt om skattenivået i Norge, - jeg har bare tullet med feilskrivingen min!;-)

Og uansett hvilken tråd det måtte være, eller livet forøvrig, så unnlater jeg på generelt grunnlag å debattere med den som slenger ut overdrevne statements om skattetrykket her til lands;-) Som f eks "Hadde ikke forbauset meg om det var 85%, når det gjelder skatter og avgifter er våre politikere spenn gæerne", eller som en annen jeg kjenner en gang sa at med de bil- og bensinavgiftene som var her til lands kunne man ha bygget en firefelts motorvei fra Oslo til Kirkenes HVERT ÅR!! ;-)

Da bare smiler man pent og later som ingenting....;-)

Skrevet

Du er rar du, mrxx! ;-) Jeg har ikke sett på denne tråden som et forum for seriøs debatt om skattenivået i Norge, - jeg har bare tullet med feilskrivingen min!;-)

Og uansett hvilken tråd det måtte være, eller livet forøvrig, så unnlater jeg på generelt grunnlag å debattere med den som slenger ut overdrevne statements om skattetrykket her til lands;-) Som f eks "Hadde ikke forbauset meg om det var 85%, når det gjelder skatter og avgifter er våre politikere spenn gæerne", eller som en annen jeg kjenner en gang sa at med de bil- og bensinavgiftene som var her til lands kunne man ha bygget en firefelts motorvei fra Oslo til Kirkenes HVERT ÅR!! ;-)

Da bare smiler man pent og later som ingenting....;-)

Jammen, er det ikke sant da?...:-)

Skrevet

Jammen, er det ikke sant da?...:-)

Det bare virker sånn;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...