Lillemus Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 25% på ting som ikke er mat, 12% på mat? 0 Siter
Gjest mumsene Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 25% på ting som ikke er mat, 12% på mat? Tusen takk Lillemus.... 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Tusen takk Lillemus.... Jeg tror nå det er sånn.... ) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 25% på ting som ikke er mat, 12% på mat? 13% på mat 0 Siter
morsan Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 25% på ting som ikke er mat, 12% på mat? Har ikke transport egen sats? 8?? 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Har ikke transport egen sats? 8?? Nå ble du vanskelig assa... *Himler med øynene* Hvordan skulle jeg vite det a?! ;o) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Har ikke transport egen sats? 8?? Jo 0 Siter
morsan Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Nå ble du vanskelig assa... *Himler med øynene* Hvordan skulle jeg vite det a?! ;o) Man kommer lenger med månedskort, også når det gjelder å skaffe seg kunnskap om momssatsene her i landet! ;-) *fisker opp månedskortet og leser*: "mva 85" Mener å huske å ha sett det samme på togbilletter....;-) 0 Siter
morsan Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Nå ble du vanskelig assa... *Himler med øynene* Hvordan skulle jeg vite det a?! ;o) - skulle være "mva 8%", ikke "mva 85";-) *husk å holde ned shift-tast lenge nok neste gang* 0 Siter
mrxx Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Man kommer lenger med månedskort, også når det gjelder å skaffe seg kunnskap om momssatsene her i landet! ;-) *fisker opp månedskortet og leser*: "mva 85" Mener å huske å ha sett det samme på togbilletter....;-) Hadde ikke forbauset meg om det var 85%, når det gjelder skatter og avgifter er våre politikere spenn gæerne 0 Siter
morsan Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Hadde ikke forbauset meg om det var 85%, når det gjelder skatter og avgifter er våre politikere spenn gæerne Sikker på at jeg ikke mente 85 _kroner_ og ikke 85 _prosent_? ;-) 0 Siter
mrxx Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Sikker på at jeg ikke mente 85 _kroner_ og ikke 85 _prosent_? ;-) Som sagt, forundrer meg ikke om det er 85 %. 0 Siter
morsan Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Som sagt, forundrer meg ikke om det er 85 %. I disse klimagasstider burde de isåfall ha reservert den satsen til bruk på flyreiser og bomavgift i rushtiden, og ikke bussen! ;-) 0 Siter
tusseline Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Siterer: "Merverdiavgift 2007 Alminnelig sats: 25 pst Middels sats: 14 pst (næringsmidler) Lav sats: 8 pst (persontransport, kino, NRK lisens mv.)" 0 Siter
mrxx Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 I disse klimagasstider burde de isåfall ha reservert den satsen til bruk på flyreiser og bomavgift i rushtiden, og ikke bussen! ;-) Nja, vet ikke helt om jeg er så veldig enig med deg i det da. Hvorfor skal det alltid brukes straff? Hva med alle småbarnsforeldre som er avhengig av bil for å frakte unger til barnehage osv? 0 Siter
morsan Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Nja, vet ikke helt om jeg er så veldig enig med deg i det da. Hvorfor skal det alltid brukes straff? Hva med alle småbarnsforeldre som er avhengig av bil for å frakte unger til barnehage osv? Du er rar du, mrxx! ;-) Jeg har ikke sett på denne tråden som et forum for seriøs debatt om skattenivået i Norge, - jeg har bare tullet med feilskrivingen min!;-) Og uansett hvilken tråd det måtte være, eller livet forøvrig, så unnlater jeg på generelt grunnlag å debattere med den som slenger ut overdrevne statements om skattetrykket her til lands;-) Som f eks "Hadde ikke forbauset meg om det var 85%, når det gjelder skatter og avgifter er våre politikere spenn gæerne", eller som en annen jeg kjenner en gang sa at med de bil- og bensinavgiftene som var her til lands kunne man ha bygget en firefelts motorvei fra Oslo til Kirkenes HVERT ÅR!! ;-) Da bare smiler man pent og later som ingenting....;-) 0 Siter
mrxx Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Du er rar du, mrxx! ;-) Jeg har ikke sett på denne tråden som et forum for seriøs debatt om skattenivået i Norge, - jeg har bare tullet med feilskrivingen min!;-) Og uansett hvilken tråd det måtte være, eller livet forøvrig, så unnlater jeg på generelt grunnlag å debattere med den som slenger ut overdrevne statements om skattetrykket her til lands;-) Som f eks "Hadde ikke forbauset meg om det var 85%, når det gjelder skatter og avgifter er våre politikere spenn gæerne", eller som en annen jeg kjenner en gang sa at med de bil- og bensinavgiftene som var her til lands kunne man ha bygget en firefelts motorvei fra Oslo til Kirkenes HVERT ÅR!! ;-) Da bare smiler man pent og later som ingenting....;-) Jammen, er det ikke sant da?...:-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Jammen, er det ikke sant da?...:-) Det bare virker sånn;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.