Gjest rundstykker Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Jeg skal lage rundstykker og det står at jeg skal ha i 100 g margarin. Påvirker det resultatet om jeg reduserer mengden? Vil det heve på samme måte? Hva kan jeg bruke istedenfor margarin? 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Olje? De blir tørrere om du reduserer fettmengden og de smuler muligens litt mer, men det er nok ikke noe problem. Kanskje blir deigen litt tørr dersom margarinet skal smeltes? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Mine rundstykker bruker jeg olivenolje i - det blir kjempegodt! Du må vel ha noe fett i, men du kan sikkert redusere det litt. 0 Siter
Gjest rundstykker Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Mine rundstykker bruker jeg olivenolje i - det blir kjempegodt! Du må vel ha noe fett i, men du kan sikkert redusere det litt. hvor mye kan jeg redusere tror du? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 hvor mye kan jeg redusere tror du? Nå vet jeg ikke helt hvor mye 1 dl olje veier, men det veier jo mindre enn 100 g i alle fall (siden olje er lettere enn vann). Så hvis du tar 1 dl olivenolje til den porsjonen, så får denne omgangen være en prøveomgang :-) Blir sikkert veldig godt! 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 hvor mye kan jeg redusere tror du? Jeg pleide en tid å bake brød helt uten fett, men da brukte jeg mye havremel som inneholder ganske mye fett i seg selv, gikk helt fint det. Prøv å halvere fettmengden kanskje? 0 Siter
Speak Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Jeg bruker ca. 1 1/2 ss olje i brød. Noen gang er har jeg lagd rundstykker av samme deig. Ca. 20 stk. Fungerer utmerket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.