Gå til innhold

å kutte ut fettmengden i rundstykker

Anbefalte innlegg

Gjest rundstykker
Skrevet

Jeg skal lage rundstykker og det står at jeg skal ha i 100 g margarin.

Påvirker det resultatet om jeg reduserer mengden?

Vil det heve på samme måte?

Hva kan jeg bruke istedenfor margarin?

Skrevet

Olje? De blir tørrere om du reduserer fettmengden og de smuler muligens litt mer, men det er nok ikke noe problem. Kanskje blir deigen litt tørr dersom margarinet skal smeltes?

Skrevet

Mine rundstykker bruker jeg olivenolje i - det blir kjempegodt! Du må vel ha noe fett i, men du kan sikkert redusere det litt.

Gjest rundstykker
Skrevet

Mine rundstykker bruker jeg olivenolje i - det blir kjempegodt! Du må vel ha noe fett i, men du kan sikkert redusere det litt.

hvor mye kan jeg redusere tror du?

Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hvor mye 1 dl olje veier, men det veier jo mindre enn 100 g i alle fall (siden olje er lettere enn vann).

Så hvis du tar 1 dl olivenolje til den porsjonen, så får denne omgangen være en prøveomgang :-) Blir sikkert veldig godt!

Skrevet

Jeg pleide en tid å bake brød helt uten fett, men da brukte jeg mye havremel som inneholder ganske mye fett i seg selv, gikk helt fint det. Prøv å halvere fettmengden kanskje?

Skrevet

Jeg bruker ca. 1 1/2 ss olje i brød. Noen gang er har jeg lagd rundstykker av samme deig. Ca. 20 stk. Fungerer utmerket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...