Gå til innhold

Hva slags skatt bør jeg ha?

Gjest Bør jeg ha noe som tar mindre skatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tjener 294.000 i året. Og har 7100 tabell kort.

Bør jeg egentlig ha noe annet?

Skrevet

Tabellen skal ta høyde for alle inntekter. Hvilken tabell du får, kommer an på hvilke fradrag du har, og på eventuelle finansinntekter.

Skrevet

Tabellen er helt uavhengig av hva du tjener. Det tabellen sier noe om er om hvor mye fradrag eller tillegg du har. (Fradrag for gjeldsrenter, barnepass, kjøring eller tillegg for f.eks. renteinntekter eller utbytte)

Tabell 7100 sier 0 i fradrag og 0 i tillegg.

Skrevet

Tabellen er helt uavhengig av hva du tjener. Det tabellen sier noe om er om hvor mye fradrag eller tillegg du har. (Fradrag for gjeldsrenter, barnepass, kjøring eller tillegg for f.eks. renteinntekter eller utbytte)

Tabell 7100 sier 0 i fradrag og 0 i tillegg.

Hva med studiegjeld? Jeg har jo det.

Skrevet

Hvis du betaler renter, kan du trekke dem fra.

Gå til skatteetaten.no, der kan du fylle ut alle dine opplysninger, og så får du beskjed om hvilken tabell du bør ha. Hvis det er en annen enn du har, bare bestiller du ny.

Skrevet

Ja, om du betaler renter på studiegjeld så har du fradrag her. Om rentene er 4000 vil du få tabell 7101. Om rentene er 8000 får du tabell 7102. Enten kan du da få nytt skattekort, ellers kan du vente og heller få tilbake på skatten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...