Gå til innhold

Noen som har peil på drenering??

Gjest nybakt eier av oppussingsobjekt,...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må drenere rundt huset, og fått to tilbud som skiller over 70.000 i pris, Vi har fått spesifisert det som inngår i tilbudene, og forskjellen, så vidt jeg kan se, går på at den ene inkluderer noe de kaller "slamming" (?) av muren i tillegg til å legge belegg eller hva det heter - rundt muren, men vil drenere rundt ei trapp i stedet for å fjerne den.

De andre bare legger belgegget rundt muren og "slammer" ikke, men fjerner i tilllegg ei trapp. Denne leverandøren er altså 60000 billigere enn den første. Dette er en far og sønn som driver firma sammen, mens firmaet "over" er en entreprenør som leier inn polakker - og altså ikke er med på jobben selv.

Er "slamming" nødvendig, og er det viktigere enn at trappen blir fjernet? Bør vi kreve slamming av mur, uansett?

Har ikke peil på sånt! Takker veldig for svar!!

Skrevet

Slamming av muren er ikke annet enn at det blir "malt" på sement. Dette er sement blandet med sand og vann til en lettflytende masse, som da has på med en stor kost. Denne kosten ligner på en sånn kost som barbere brukte før i tiden og smurte inn kunden med barberskum. Men den er selvsagt mye større. Den har litt vid bust.

Dette er faktisk noe dere kan gjøre selv, det er ikke vanskelig i det hele tatt.

Hvis muren består av lecastein så må den behandles, enten ved slamming eller ved å pusse muren. Det siste er det beste.

En lecastein er så porøs at vann renner tvers i gjennom den uten behandling.

Er det støpt mur som ikke er ødelagt er det ikke nødvendig med slamming eller pussing.

Pappen du referer til er grunnmurspapp, den har knotter på den ene siden som skal igge inn mot muren, det er fordi det skal være litt luft i mellom pappen og muren, så det ikke blir for tett. Denne er også lett å legge selv.

Men husk på god drenering nederst ved muren, legg dreneringsrør med godt med pukk over, så vannet kan renne ned i grusen og videre ned i røret og bort fra huset.

Jeg tror nok at jeg ville ha undersøkt den billigste løsningen først. Store entreprenører har mye å gjøre for tiden og det kan være at de har priset seg svært høyt for ikke å få jobben. Eller de priser seg høyt og sier at er dere villige til å betale så mye, så tjener vi stooore penger og kan ta oss tid til jobben likevel.

Fjerning av trappen kan jeg ikke ta stilling til da jeg ikke har sett dette.

Skrevet

Slamming av muren er ikke annet enn at det blir "malt" på sement. Dette er sement blandet med sand og vann til en lettflytende masse, som da has på med en stor kost. Denne kosten ligner på en sånn kost som barbere brukte før i tiden og smurte inn kunden med barberskum. Men den er selvsagt mye større. Den har litt vid bust.

Dette er faktisk noe dere kan gjøre selv, det er ikke vanskelig i det hele tatt.

Hvis muren består av lecastein så må den behandles, enten ved slamming eller ved å pusse muren. Det siste er det beste.

Er det støpt mur som ikke er ødelagt er det ikke nødvendig med slamming eller pussing.

Pappen du referer til er grunnmurspapp, den har knotter på den ene siden som skal igge inn mot muren, det er fordi det skal være litt luft i mellom pappen og muren, så det ikke blir for tett. Denne er også lett å legge selv.

Men husk på god drenering nederst ved muren, legg dreneringsrør med godt med pukk over, så vannet kan renne ned i grusen og videre ned i røret og bort fra huset.

Jeg tror nok at jeg ville ha undersøkt den billigste løsningen først. Store entreprenører har mye å gjøre for tiden og det kan være at de har priset seg svært høyt for ikke å få jobben. Eller de priser seg høyt og sier at er dere villige til å betale så mye, så tjener vi stooore penger og kan ta oss tid til jobben likevel.

Vet du at det er sexy å høre en mann snakke om håndverk når han har peiling? Helt sant! (ja, jeg har eggløsning om dagen...)

Skrevet

Vet du at det er sexy å høre en mann snakke om håndverk når han har peiling? Helt sant! (ja, jeg har eggløsning om dagen...)

Hehe, kanskje jeg skulle ha postet det på sexforumet?....du er verpesjuk skjønner jeg:-)

Jeg er ikke håndverker, men handyman...ja:-)

Skrevet

Hehe, kanskje jeg skulle ha postet det på sexforumet?....du er verpesjuk skjønner jeg:-)

Jeg er ikke håndverker, men handyman...ja:-)

Handymenn er det mest sexy som finnes... For tiden har jeg en som er litt av en handyman selv (er på flyttefot) og jeg elsker å se ham være "handy"... *Sukker dypt*

Fy flate så primitiv jeg kan være noen ganger! ;o)

Skrevet

Handymenn er det mest sexy som finnes... For tiden har jeg en som er litt av en handyman selv (er på flyttefot) og jeg elsker å se ham være "handy"... *Sukker dypt*

Fy flate så primitiv jeg kan være noen ganger! ;o)

Hehe, det er lov å være litt primitiv av og til, litt dyriske lyster er bare sunt, i alle fall for partneren din som får nytte av det:-)

Skjønner det murrer godt om dagen:-)

Skrevet

Åh, tusen takk for svar!!!

Jeg har nok samme svakhet som Lillemus - svaret ditt kunne like gjerne vært postet på sex-forumet :)

Uansett ble det med drenering hakket mer forståelig etter din forklaring - takk, igjen!

Skrevet

Åh, tusen takk for svar!!!

Jeg har nok samme svakhet som Lillemus - svaret ditt kunne like gjerne vært postet på sex-forumet :)

Uansett ble det med drenering hakket mer forståelig etter din forklaring - takk, igjen!

Du får spørre igjen:-)

Jeg får vel ofre meg og gjøre jobben for deg, selv om det er en fare for å bli voldtatt, men hva ofrer man ikke for å gi andre en hjelpende hånd?.....:-)

Skrevet

Du får spørre igjen:-)

Jeg får vel ofre meg og gjøre jobben for deg, selv om det er en fare for å bli voldtatt, men hva ofrer man ikke for å gi andre en hjelpende hånd?.....:-)

ååååååh....

Bare synd sesongen for arbeidsfolk i bar overkropp snart er over for denne gang....

Skrevet

ååååååh....

Bare synd sesongen for arbeidsfolk i bar overkropp snart er over for denne gang....

Hehe, ja, ikke sant?..... men vi kan ta det neste år, så får jeg trent enda ett år til mens du venter:-)

Skrevet

Hehe, ja, ikke sant?..... men vi kan ta det neste år, så får jeg trent enda ett år til mens du venter:-)

Dette blir bare bedre og bedre.....!

mmmmmhhhh!

;)

Skrevet

Dette blir bare bedre og bedre.....!

mmmmmhhhh!

;)

Tror jeg skal skifte yrke og bli håndverker:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...